اچ پی بیش از ۵۵ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مدیر مالی شرکت اچ‌پی اعلام کرده که این کمپانی قصد دارد ۵ درصد بیشتر از ۵۵٫۰۰۰ نفری که پیش‌تر برنامه ریزی کرده بود را اخراج کند. برای جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اچ‌پی برای تعدیل ۵۵٫۰۰۰ کارمند خود برنامه ریزی کرده بود تا بتواند هزینه‌های خود را کاهش دهد اما ظاهرا قرار است کارمندان بیشتری از این شرکت جدا شوند.

این برنامه از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و در ابتدا تنها قرار بود ۲۵ هزار نفر اخراج شوند اما به مرور به ۵۵ هزار نفر افزایش یافت و حالا این میزان ۵ درصد نیز بیشتر شده است. مدیر مالی اچ‌پی آمار دقیقی در باره‌ی تعداد کارمندانی که قرار است از این شرکت جدا شوند، ارائه نکرد و تنها گفت که حذف برخی از نیروهای انسانی باعث می‌شود تا مجبور به ایجاد تغییرات ساختاری نشود. وی به وال‌استریت ژورنال گفته است:

ما تقریبا در انتهای مسیر تغییرات برنامه ریزی شده در سال ۲۰۱۲ هستیم و قصد داریم ۳٫۹۰۰ نفر دیگر را در سه ماهه‌ی سوم اخراج کنیم. در پایان سه ماهه‌ی چهارم انتظار داریم تا بتوانیم ۵۵ هزار نیروی برنامه ریزی شده را از مجموعه جدا کنیم.

تعدیل نیروی انسانی در اچ‌پی به دنبال تقسیم شرکت به دو بخش کاملا مجزا انجام می‌شود.  کمپانی اچ‌پی در مهرماه رسما اعلام کرد که درصدد جداسازی بخش کامپیوتر و پرینتر خود از ساختار بخش سخت‌افزار و سرویس‌ها است. با تقسیم کمپانی به دو بخش، سهامداران در هر دو کمپانی سهم خواهند داشت. جداسازی این بخش از کمپانی از بدنه‌ی اصلی آن در ادامه‌ی برنامه‌های بازسازی کمپانی اچ‌پی است که پیش از این نیز منجر به اخراج تعدادی از نیروی کار اچ‌پی‌ شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات