آغاز فعالیت ۱۸ اپراتور خدمات اینترنت جدید از آبان ماه

سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات از ورود ۱۸ اپراتور جدید به بازار خدمات اینترنت پرسرعت کشور خبر داد. پروانه فعالیت این اپراتورها آبان ماه صادر می شود.
تبلیغات

علی اصغر عمیدیان در مورد آخرین وضعیت متقاضیان دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP) که قرار است جایگزین خدمات دهندگان PAP در کشور شوند، گفت:

تاکنون وضعیت ۶ شرکت برای دریافت پروانه فعالیت مشخص شده است و به زودی نیز وضعیت ۱۲ متقاضی دیگر نهایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ورود ۱۸ اپراتور به بازار اینترنت FCP در حال بررسی نهایی است، ادامه داد:

۶ شرکت متقاضی تمامی شرایط دریافت پروانه فعالیت را داشته اند و ۱۲ شرکت باقی مانده به دلیل اشتراک در سهام و سرمایه گذاری، واجد شرایط دریافت این پروانه نبوده اند که در حال رفع این تداخل طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:

پیش بینی می شود با آماده شدن شرایط دریافت کنندگان پروانه FCP تا آبان ماه امسال پروانه فعالیت اپراتورهای جدید اینترنت پرسرعت صادر شود و این اپراتورها کار خود را آغاز کنند.

وی گفت:

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، محدودیتی در واگذاری پروانه FCP به متقاضیان خدمات دهی در حوزه اینترنت وجود ندارد اما برای ارائه خدمات نسل چهارم ارتباطات پرسرعت ثابت (LTE ثابت) امکان ارائه باندفرکانسی به تمامی متقاضیان وجود نخواهد داشت و این شرکتها باید با یکدیگر تشکیل کنسرسیوم داده و در قالب دو کنسرسیوم، باند فرکانسی دریافت کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات