سامسونگ و SmartThings هاب نسل جدید خود را روانه‌ بازار کردند (بروزرسانی شد)

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از مدت‌ها انتظار سامسونگ بالاخره همزمان با نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ سخت‌افزار SmartThings یا ابزار هوشمند خود را آماده‌ی عرضه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در حدود یک سال قبل کمپانی اتوماسیون منزل را خریداری کرد و امیدوار بود که سخت‌افزارهای نسل جدید را بهار امسال عرضه کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و حالا پس از ماه‌ها تاخیر هاب، سرور و اپلیکیشن (برای دو پلتفرم اندروید و iOS) آماده‌ی عرضه هستند.

هاب جدید نسبت به نسل قبلی در چند زمینه‌ی کلیدی پیشرفت‌ داشته است که از آن جمله می‌توان به عدم نیاز به اتصال اینترنت ابری و عملکرد به مدت ۱۰ ساعت بدون نیاز به شارژ اشاره کرد.

هاب جدید SmartThings به دلیل داشتن پردازنده‌ی قوی‌تر نیازی به پردازش ابری برای کنترل ویدیوها و حسگرهای مانیتورینگ ندارد. این ویژگی امکان اضافه‌کردن Smart Home Monitor را به سامسونگ داده است که با استفاده از آن می‌توان ویدیوی استریم زنده از محل مورد نظر را در دسترس داشت و طبق برنامه‌ریزی قبلی بخشی از آن را نیز ضبط کرد. البته این ویژگی فعلا به صورت آزمایشی قابل استفاده است. الکس هاوکینسون، مدیر عامل SmartThings در این مورد می‌گوید:

آن چه که باعث شد تا ما در زمینه‌ی خانه‌های هوشمند فعالیت کنیم این است که وقتی فردی از خواب بیدار می‌شود به طور مداوم به دنبال لوازمی است که با ابزار هوشمند موجود در خانه‌ی او هماهنگ باشند. ممکن است فردی در ابتدا علاقه به تحت‌نظر گیری خانه‌ی خود داشته باشد؛ اما با استفاده از ابزار تولیدی ما، کم کم به دیگر موارد مانند کنترل هوشمند روشنایی خانه نیز رو بیاورد.

SmartThings تنها کمپانی نیست که در زمینه‌ی پلتفرم‌های مرتبط‌ کننده‌ی خانه‌های هوشمند فعالیت می‌کند و رقابت در این زمینه بسیار زیاد است. همه‌ی شرکت‌ها از اپراتورهای مدیا گرفته تا نست آِلفابت در تلاش برای در دست گرفتن بازار هستند و همگی برند معتبرتری نسبت به SmartThings هستند.

اما SmartThings به صورت منبع باز عمل می‌کند و این خود باعث پیشی گرفتن این شرکت از برخی رقبا می‌شود. به علاوه SmartThings با شرکت‌های بسیاری مانند Honeywll، Bose و Schlage نیزهمکاری می‌کند.

برای کنترل کردن سیستم، کاربران نسخه‌ی بروزرسانی شده از اپلیکیشن مربوطه را بر روی اندروید و iOS دریافت خواهند کرد که با استفاده از آن می‌توانند ویدیوی زنده از خانه‌ی خود را مشاهده کرده، دری را باز یا بسته کنند و یا چراغی را روشن و خاموش. SmartThings در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه از جمله Echo آمازون را پشتیبانی می‌کند. هاب SmartThings در حال حاضر با قیمت ۹۹ دلار آماده‌ی فروش است و حسگرهای آن نیز قیمتی بین ۳۰ تا ۵۵ دلار دارند.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات