گوگل درصدد ورود دوباره به چین با ارائه سرویس پلی استور در این کشور است

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا با بازگشایی دوباره‌ی پلی‌استور خود در چین، دوباره به سرزمین اژدهای سرخ بازگردد. گوگل از سال ۲۰۱۰ میلادی تمام فعالیت‌های خود در کشور چین را به علت محدویت‌های دولتی اعمال شده و همچنین حملات سایبری متوقف کرده است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۰ میلادی پس از مناقشات فراوان بین گوگل و دولت چین، این کمپانی در اثر حملات سایبری به گوگل و همچنین محدودیت‌های شدید اعمال شده، نهایتا از چین خارج شد و دسترسی به سرویس‌های خود را در این کشور محدود کرد. حال به نظر می‌رسد بازار وسوسه‌انگیز چین، دوباره گوگل را مجاب کرده تا با نرمش دوباره وارد این کشور شرقی شود. در حال حاضر اپل که به عنوان یکی از رقبای اپل در حوزه‌ی فناوری فعالیت می‌کند، در این کشور حضور دارد و دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری این کمپانی نیز ممکن است. از این‌رو به نظر می‌رسد گوگل دیگر تمایلی به نادیده گرفتن پتانسیل این بازار رو به رشد ندارد.

گوگل جدایی چندان خوشایندی از چین نداشته، اما سعی دارد تا با بهبود شرایط، دوباره وارد این کشور شود. گزارش‌های منتشر شده حکایت از این دارد که گوگل روی شرکایی نظیر هواوی برای ترویج استفاده از گوگل‌پلی حساب ویژه‌ای باز کرده است. اغلب کمپانی‌های چینی به دلیل در دسترس نبودن سرویس‌های گوگل در چین و همچنین سود سرشار استفاده از فروشگاه خود، محصولات نرم‌افزاری و سرویس‌های غول جستجو را با گوشی‌های خود همراه نمی‌کنند. احتمالا گوگل برای جلب نظر تولیدکنندگان چینی پیشنهاداتی را پیش روی این کمپانی‌ها قرار خواهد داد. برای مثال می‌توان به مشارکت گوگل و هواوی در ساخت نسل جدید نکسوس اشاره کرد.

یقینا گوگل باید با دولت چین سازش کرده و دسترسی به اپلیکیشن‌ها و محتویاتی را که چینی‌ها تمایلی به انتشار آن در کشور خود ندارند، مسدود خواهد کرد. براساس شنیده‌ها به نظر می‌رسد گوگل به خواسته‌های دولتمردان چینی تن خواهد داد؛ البته این کمپانی اظهار نظری در این مورد نکرده است.

گوگل همچنین در نظر دارد تا اندروید ور و محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی خود را نیز در چین گسترش دهد. بسیاری از تولیدکنندگان چینی از سرویس‌های این کمپانی استفاده نمی‌کنند و برخی محصولات نیز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل مجهز نیستند؛ در نتیجه‌ی این عوامل توانایی گوگل برای عرضه‌ی محصلات مبتنی بر اندورید ور نیز محدود شده است.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که پلی‌استور پس از عرضه در چین فقط روی اندروید ۶.۰ مارشمالو در دسترس خواهد بود. همین موضوع را می‌توان انگیزه‌ای برای خریدن محصولات مبتنی بر اندروید ۶.۰ در چین خواند. انتظار می‌رود گوگل اندروید مارشمالو را در پاییز پیش رو بصورت رسمی منتشر کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات