ایلان ماسک بمباران هسته‌ای مریخ را سریعترین راه برای سکونت‌پذیر کردن آن می‌داند

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک به داشتن ایده‌های عجیب و غریب مشهور است و بارها اعلام کرده که قصد دارد تا با فعالیت خود در کمپانی Space X راه را برای مهاجرت کردن از زمین به مریخ هموار کند. اما ایده‌ی جدید او برای انجام سریع‌تر این کار، ایده‌ای عجیب‌تر است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی Space X آن چه که در ذهن خود می‌گذرد را بدون هیچ ترسی به اشتراک گذاشته و بیان می‌کند. او در برنامه‌ی تلویزیونی به تازگی گفته است:

می‌توان مریخ را به سیاره‌ای مانند زمین تبدیل کرد. دو راه برای این کار وجود دارد. راه اول که بسیار سریع نیز هست بمباران ترموهسته‌ای این سیاره بوده و راه دوم تزریق گازهای گلخانه‌ای برای گرم کردن تدریجی مریخ است.

ممکن است این ایده‌ی او دیوانه‌وار به نظر برسد اما در پشت آن دلایل علمی نیز وجود دارد. انفجار این بمب‌ها گرمای بسیار زیادی ایجاد می‌کند و باعث ذوب شدن یخ‌های دی‌اکسید کربن موجود بر روی مریخ می‌شوند. با انتشار حجم عظیم دی‌اکسید کربن، اتمسفر مریخ ضخیم‌تر شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا آب بر روی سطح این سیاره بوجود بیاید.

البته مشکلات زیادی در این راه وجود دارند. مشکل اول این است که نمی‌توان اثرات این کار را بر روی مریخ پیش‌بینی کرد. دوم اینکه بمب هسته‌ای تنها مساحت کمی از یخ‌ها را ذوب می‌کند و برای ذوب کردن تمامی یخ‌ها به مقدار زیادی از این بمب‌ها نیاز خواهد بود.

مشخص نیست که ماسک تا چه حد در مسیر عملی کردن ایده‌ی خود قدم برخواهد داشت اما می‌توان اطمینان داشت که او از مطرح کردن ایده‌های بسیار عجیب خود ابایی نخواهد داشت و به این کار خود ادامه خواهد داد حتی اگر لقب یک دیوانه را به خود بگیرد.

نظر شما چیست؟ آیا نظریات ایلان ماسک را عملی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات