فروش موسیقی دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۱۵ کاهش یافت

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
با ظهور سرویس‌های استریم رایگان و پولی نظیر اسپاتیفای، اپل موزیک و نمونه‌های دیگر موجود، دانلود موسیقی دیجیتال بار دیگر در آمریکای شمالی شاهد کاهش شدید در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی بوده است.
تبلیغات

به گزارش اَسوشیتد پرس که برگرفته از گزارش منتشر شده توسط انجمن صنعت ضبط آمریکا است، درآمد صنعت موسیقی آمریکا در مقایسه با گذشته به اندازه‌ی نیم درصد کاهش یافته و به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد سرویس‌های استریم اشتراکی نظیر اسپاتیفای و راپسودی از محل دریافت حق اشتراک کاربران با افزایشی ۲۵ درصدی به ۴۷۸ میلیون دلار افزایش یافته است. در کنار سرویس‌های اشتراکی، پاندورا که بصورت رایگان خدماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد نیز با افزایش ۲۲ درصدی در درآمد روبرو شده و به رقمی بیش از ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است. این برای اولین بار است که درآمد سرویس‌های استریم در مجموع به بیش از یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

در مقابل سرویس‌های استریم، فروش موسیقی با قابلیت دانلود فایل با کاهشی ۴ درصدی به ۱.۳ میلیار دلار کاهش یافته است. همچنین فروش دیسک‌های فیزیکی موسیقی نیز با کاهشی ۱۷ درصدی به ۷۴۸ میلیون دلار افول کرده است.

اپل موزیک (سرویس استریم موسیقی اپل) در آخرین روزهای مربوط به بازه‌ی زمانی ارائه شده، در اختیار کاربران قرار گرفت و از این‌رو نمی‌توان اثر این سرویس را در درآمد کسب شده به صورت اثرگذاری مشاهده کرد.

کری شارمن، مدیرعامل انجمن صنعت ضبط آمریکا با انتقاد از سرویس‌های استریم موسیقی، درصد پرداختی به هنرمندان را با وجود افزایش درآمد در این بخش بسیاری پایین عنوان کرده است.

ظهور سرویس‌های استریم موسیقی باعث شده تا درآمد صنعت موسیقی از سال ۲۰۱۰ میلادی با وجود کاهش دانلود و خرید موسیقی دیجیتال همچنان حول ۷ میلیارد دلار باقی بماند. بیشترین درآمد صنعت موسیقی در آمریکا، پس از معرفی دیسک‌های دیجیتال در سال ۱۹۹۹ بود که به بیش از ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات