فروش گوشی‌های هوشمند مایکروسافت در ۵ کشور بزرگ اروپا از مجموع فروش ال جی، موتورولا و اچ تی سی بیشتر شد

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه تحلیل بازار کانتار به تازگی گزارشی از سهم شرکت‌های بزرگ فناروی از بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است. در ادامه به بررسی میزان فروش این شرکت‌ها در ۵ کشور بزرگ اروپا یعنی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وقتی در مورد آمار سیستم عامل‌ها صحبت می کنیم، معمولا تمرکز اصلی روی اندروید و iOS است؛ سیستم‌عامل‌هایی که همه چیز را در دنیای ابزارهای هوشمند بین خود تقسیم کرده‌اند. مایکروسافت طی‌ سال‌های اخیر همواره در زمینه سیستم‌‌عامل بدنبال گوگل و اپل بوده و در شرایطی که رقابت در این زمینه واقعا دشوار بوده است باید اذعان کنیم که در برخی از نقاط دنیا مایکروسافت به موفقیت‌هایی دست یافته است. 

طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقات بازار Kantar،  در ۳ ماه منتهی به آگوست ۲۰۱۵  مایکروسافت سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در ۵ کشور بزرگ اروپا یعنی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است. سامسونگ هنوز هم یکه تاز بازارهای این ۵ کشور بزرگ اروپا با ۳۹ درصد از سهم بازار است. اپل نیز با رشد ۲.۵ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، با در اختیار داشتن ۱۶.۲ درصد از بازار در مکان دوم قرار دارد. 

اما نکته‌ی حائز اهمیت در این لیست رتبه مایکروسافت است. حالا این شرکت با سهم ۱۰.۶ درصدی  در رتبه‌ی سوم بیشترین سهم از بازار در ۵ کشور بزرگ اروپا قرار دارد. سال گذشته رتبه‌ی سوم در اختیار غول ژاپنی دنیای فناوری یعنی سونی با ۱۰.۶ درصد بود؛ ولی امسال سونی با کاهش سهم خود از بازار، به ۷.۱ درصد از بازار این ۵ کشور اروپایی قناعت کرده است.

Microsoft LG Huawei Motorola HTC

با نگاهی به پایین این جدول متوجه می‌شویم که شرکت‌های دیگری که به نظر می آمد در اروپا محبوبیت بیشتری داشته باشند، فروش کمتری را تجربه کرده‌اند؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توانیم به موتورولا، ال‌جی و هواوی اشاره کنیم. در واقع گزارش جدید کانتار نشان می‌هد که در ۳ ماه منتهی به آگوست ۲۰۱۵، میزان فروش مایکروسافت از مجموع فروش ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی در ۵ کشور بزرگ اروپا بیشتر بوده است. 

حالا با معرفی شدن محصولات جدید مایکروسافت از جمله لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰ ایکس ال و لومیا ۵۵۰ همچنین ارائه‌ی ویندوز موبایل ۱۰ برای محصولات قدیمی‌تر این شرکت انتظار می‌رود که وضع مایکروسافت حتی بهتر از قبل شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات