سیستم شارژ سریع نسخه 2 و تشخیص صدای همیشه بیدار، امکانات جدید کوالکام برای پردازنده سری 800

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
با وجود شواهدی که تا کنون منتشر شده واضح و آشکار است که کوالکام میدان بازی سیستم-روی-یک-چیپ را در دست گرفته است و احتمالا به برتری خود نسبت به دیگر رقبا همچون انویدیا و اینتل در تمامی جنبه‌ها ادامه خواهد داد. پس از موفقیت اولیه سری 600 در بدست آوردن قلب دو پرچمدار از سوی ال جی و اچ تی سی، کم کم امکانات سری قدرتمندتر مشخص می‌گردد. در این میان دو امکان بسیار کاربردی یعنی شارژ سریع نسخه 2 و سیستم تشخیص صدای همیشه بیدار از جمله امکاناتی هستند که نه تنها بر روی کاغذ جذاب هستند، بلکه در عمل نیز مشکلات بسیاری را حل خواهند کرد. مشکلاتی که تا کنون تکنولوژی یاری مقابله با آنها را نداشته است. با زومیت همراه باشید تا دو دلیل دیگر برای جستجوی نام کوالکام در لیست مشخصات محصول بعدی خود را بیابید.
تبلیغات

در ماه گذشته شرکت کوالکام از 4 سری از پردازنده‌های جدید خود با نام‌های سری 200 ،400، 600 و 800 پرده‌برداری کرد. که بیشتر نگاه‌ها به دو سری 600 و 800 دوخته شده بود. سری 600 به گفته شرکت کوالکام به راحتی پرچمدار قبلی این شرکت یعنی S4 pro را با اختلافی حدود 30 تا 40 درصد شکست خواهد داد و سری 800 نیز در جنبه پردازنده اصلی 75 درصد و در جنبه گرافیکی بیش از 2 برابر برتری خواهد داشت. اما کوالکام تنها به بهنیه سازی مصرف انرژی و بالابردن عملکرد اکتفا نکرده است، بلکه مواردی را به طور پیشفرض در سیستم-روی-یک-چیپ خود قرار داده که کار تولید کنندگان برای ایجاد امکانات مختلف، آسوده باشد.

اولین امکان سیستم شارژ سریع نسخه 2 است که باعث می‌شود 75 درصد سرعت شارژ باتری افزایش یابد. در ابتدا باید توضیح دهیم که سیستم شارژ نسخه یک در بیش از 70 دستگاه که از سری S4 Snapdargon استفاده می‌نمودند وجود داشته است که 40 درصد سرعت شارژ را افزایش داده است.

این 75 درصد سرعت شارژ بالاتر به معنای حل مشکل بسیار بزرگی‌ است که گریبانگیر استفاده کنندگان تبلت است. تبلت‌های جدید باتری‌هایی به بزرگی لپتاپ دارند اما سیم تغذیه کننده آنها انرژی مشابه تلفن‌های هوشمند را انتقال می‌دهد. همین موضوع سبب شده که باتری تبلت‌ها تا 7 ساعت نیاز به شارژ داشته باشد تا صد در صد تغذیه شود. با وجود سیستم شارژ سریع نسخه 2 امکان استفاده از سیم ارتباطی 60 واتی نیز وجود دارد و زمان شارژ 7 ساعتی به 3 ساعت کاهش خواهد یافت که بسیار چشمگیر است. این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای برای خریداران تبلت در ماه‌های آینده خواهد بود که دیگر نگران زمان شارژ تبلت خود نباشند. باید این موضوع را هم متذکر شویم که این تکنولوژی برپایه پورت میکرو USB بنا نهاده شده است و نیازی به استاندارد جدید نیست. البته برای استفاده کامل از این سیستم دارندگان پردازنده سری 800 باید تا اوایل سال 2014 صبر کنند تا بقیه عناصر شارژ سریع فراهم شود.

سیستم بعدی سیستم تشخیص صدای همیشه بیدار است. موضوعی که به دلیل طراحی هوشمندانه کوالکام امکان پذیر شده است. این سیستم به دلیلی استفاده ناچیز از انرژی می‌تواند همیشه بیدار بماند و شما به راحتی دستگاه خود را بدون فشردن هیچ دکمه‌ای با استفاده از صدا فعال کنید. این سیستم کاملا ایمن طراحی شده است و تنها با صدای فرد مالک دستگاه را فعال می‌نماید.

به گفته شرکت کوالکام 55 دستگاه مجهز به پردازنده سری 800 در حال تولید و توسعه هستند و در نیمه دوم سال 2013 به بازار خواهند آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات