سامسونگ به دلیل انتشار کامنتهای تقلبی 340 هزار دلار جریمه شد
اولین بار در ماه آپریل کمیسیون تجارت منصفانه تایوان به بررسی این موضوع پرداخت. این کمیسیون پس از تحقیقات گسترده متوجه شد که سامسونگ تعداد بسیار زیادی نویسنده را استخدام نموده تا فضای مجازی وب سایتهای تایوانی را به سمت خود جهت دهی کند.
این کمیسیون اعلام کرده که سامسونگ از یک شرکت واسطه برای استخدام نویسندهها استفاده نموده و در همین راستا نزدیک به 100 هزار دلار هزینه کرده است.
کدام کمپانی قربانی این اقدام سامسونگ بوده است؟ HTC
HTC که بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند در تایوان به شمار میرود، هدف اصلی کمپین سامسونگ بوده و نویسندگان تحت استخدام این شرکت در تلاش بودهاند تا تلفنهای هوشمند ساخت HTC را تخریب و در عوض تلفنهای ساخت سامسونگ را در سطح بالاتری قرار دهند. برای این منظور نیز نویسندگان در قالب کاربران عادی در انجمنها، شبکههای اجتماعی و همینطور وب سایتهای مرتبط با فناوری تایوانی فعالیت غیرمنصفانه داشتهاند.
متاسفانه این روش از مارکتینگ که به نظر میرسد به جز سامسونگ برخی دیگر از شرکتها نیز کم و بیش نسبت به آن اقدام میکنند در نهایت موجب بیاعتمادی کاربران به نظرات، پستها و دیگر مواردی میشود که در وب سایتها منتشر میگردد.
سامسونگ درباره رای دادگاه به خبرگزاریها اعلام نموده که:
سامسونگ همچنان به مشتریان خود متعهد بوده و همواره ارتباطات شفاف و صادقانه خود را ادامه خواهد داد.
نظرات