آیکون‌های one UI 5

تماشا کنید: جمع‌بندی شایعات دقیقه نودی گلکسی S23؛ هیولای غول‌کش سامسونگ [با جایزه]

سامسونگ نسل جدید گلکسی S را چهارشنبه‌شب به وقت تهران رونمایی می‌کند
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳مطالعه 13 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری رویداد گلکسی آنپکد، نگاهی به مشخصات و اطلاعات فاش‌شده از سری گلکسی S23 سامسونگ خواهیم انداخت.
تبلیغات

سامسونگ به‌لطف موفقیت قابل‌توجه گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S، همچنان یکی از بزرگ‌ترین برندهای بازار موبایل است. کره‌ای‌ها هر سال تغییراتی در گوشی‌های گلکسی S اعمال می‌کنند تا این دستگاه‌ها توانایی رقابت با بهترین‌های بازار را داشته باشند.

این شرکت کره‌ای به‌صورت رسمی تأیید کرده است که مراسم گلکسی آنپکد را ۱ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۱۲ بهمن ۱۴۰۱) برگزار می‌کند. این مراسم ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. زومیت رویداد پر اهمیت سامسونگ را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

سال گذشته سری گلکسی اس ۲۲ بسیار خوب عمل کرد. دوربین‌ها به‌خصوص در مدل اولترا قوی بودند و گوشی‌ها در مجموع طراحی خوبی داشتند. البته در برخی زمینه‌ها با ضعف‌هایی همراه بودند؛ برای مثال انتظار می‌‌رفت عمر باتری و گزینه‌های ذخیره‌سازی قوی‌تری داشته باشند. آیا در سری گلکسی اس ۲۳ این موارد برطرف خواهد شد یا شاهد موارد مشابهی خواهیم بود؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به شایعات فعلی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۳ بیندازیم تا ایده‌ی بهتری از آنچه باید انتظار داشته باشیم به‌دست آوریم.

ویدیوی جمع‌بندی شایعات گلکسی S23

ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید و کامنت بگذارید تا شانس برنده‌شدن گلکسی A53 را به‌دست آورید.

رنگ‌ها، مدل‌ها و ابعاد

اولین رندر گلکسی اس ۲۳ سامسونگ با وضوح بالا

پیش‌بینی می‌شود سری گلکسی اس ۲۳ بار دیگر در سه اندازه مختلف عرضه شود: گلکسی اس ۲۳ جیبی‌تر، گلکسی اس ۲۳ پلاس بزرگ‌تر و غول پرچم‌دار که گلکسی اس ۲۳ اولترا است. هر یک از این مدل‌ها بسته به میزان حافظه ذخیره‌سازی یا رم مورد نیاز، احتمالا در چند پیکربندی مختلف عرضه خواهند شد. همچنین بین حداقل چند رنگ مختلف حق انتخاب خواهید داشت.

سوال اصلی این است که رنگ‌های گلکسی اس ۲۳ چه تفاوتی با سال گذشته خواهند داشت. رنگ‌های گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس مشابه گزینه‌های اس ۲۲ اولترا نیست. سامسونگ این کار را برای بهتر جلوه‌دادن اولترا انجام داد؛ اما کمی هم گیج‌کننده بود.

سامسونگ برای سری گلکسی S23 رنگ‌های خود را کمی یکنواخت‌تر می‌کند.

برای دو گوشی اول، رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، خاکستری و صورتی وجود داشت. همچنین چند رنگ انحصاری فقط از شرکت‌ها و مناطق خاصی دردسترس بود: کرم، آبی آسمانی و بنفش. ازسوی‌دیگر، اس ۲۲ اولترا همان سه رنگ اول، سفید، مشکی، سبز را داشت؛ اما سامسونگ بورگاندی را نیز به فهرست رنگ‌های رسمی اضافه شد. همچنین سه رنگ انحصاری برای بازارها و مناطق منتخب وجود داشت: خاکستری، آبی آسمانی و قرمز.

اگرچه سامسونگ احتمالا سورپرایزهای رنگی متعددی در سر دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که این‌بار رنگ‌ها کمی یکنواخت‌تر باشند. باتوجه به رندرهای مطبوعاتی فاش‌شده و سایر جزئیات، در حال حاضر انتظار چهار رنگ را برای سری گلکسی اس ۲۳ داریم: Phantom Black و Cotton Flower و Misty Lilac و Botanic Green.

اولین رندر گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ با وضوح بالا

به نظر می‌رسد Cotton Flower رنگی مایل به سفید و Phantom Black نوعی سیاه باشد. Misty Lilac در اصل صورتی روشن و Botanic Green رنگی منحصربه‌فرد از سبز تیره‌تر است. سامسونگ با رنگ‌های منطقه‌ای خاص بیگانه نیست؛ بنابراین شاید با نزدیک‌ترشدن به رونمایی رسمی، شاهد رنگ‌های جدابتری مانند قرمز و آبی باشیم.

تاریخ عرضه و قیمت

رابط کاربری گلکسی S22 پلاس

باتوجه به اینکه رویداد آنپکد برای ۱ فوریه (۱۲ بهمن) برنامه‌ریزی شده است، پاسخ به تاریخ عرضه گلکسی اس ۲۳ بسیار ساده به‌نظر می‌رسد. البته باتوجه به زمان اعلام‌شده، تاریخ عرضه احتمالا حداقل چند روز تا چند هفته بعد خواهد بود.

تاکنون چندین افشاگر تأیید کرده‌اند که قیمت گوشی گلکسی اس ۲۳ از ۷۹۹ دلار برای مدل پایه، ۹۹۹ دلار برای گلکسی اس ۲۳ پلاس و در نهایت، ۱۲۰۰ دلار برای گلکسی اس ۲۳ اولترا آغاز شود.

طراحی

اولین رندر ندر گلکسی S23

در آستانه رونمایی خانواده گلکسی اس ۲۳ شاهد انتشار رندرهای مطبوعاتی و عکس‌های فاش‌شده در فضای مجازی بودیم؛ بنابراین ما ایده‌ی ‌بسیار خوبی از آنچه که باید از طراحی گلکسی اس ۲۳ انتظار داشته باشیم، داریم.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تا به امروز برای سری گلکسی اس در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را بازسازی کرد تا آن را بیشتر به گلکسی نوت شبیه کند. بدین‌ترتیب طراحی آن به‌صورت مستطیلی تغییر پیدا کرد و با S Pen همراه شد.

باوجوداین، طراحی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییر چندانی نکرد. پیش‌بینی می‌شود که به احتمال زیاد سامسونگ این استراتژی را مجدداً در سال ۲۰۲۲ تکرار کند. اگر این اتفاق محقق شود، گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار شبیه گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهد بود و از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز تغییر چندانی نخواهند کرد.

اولین رندر گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ از نمای مختلف

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، گلکسی اس ۲۳ اولترا تغییرات بسیار کمی نسبت به اس ۲۲ اولترا داشته است. شکل و شمایل و حتی چینش دوربین همگی یکسان به‌نظر می‌‌رسند.

گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ اولترا جدید بدنه‌ی گردتری نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترای نوت‌مانند خواهند داشت؛ اما سامسونگ درحال یکدست‌کردن چند المان طراحی است. بااینکه گوشی‌ها هنوز گرد هستند، تغییری در انحنا دارند که ظاهر کمی مربعی به گوشی می‌دهد. برش‌های دوربین نیز کمی تغییر کرده است.

اطلاعات گلکسی اس ۲۳ اولترا قبل از رونمایی رسمی
نمای جلویی گلکسی اس ۲۳ اولترا در دست قبل از رونمایی رسمی

درست مانند مدل اولترا، اکنون اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس به‌جای یک جایگاه برای هر سه حسگر، بریدگی‌های دوربین جداگانه‌ای خواهند داشت که از بدنه بیرون زده‌اند.

در مجموع سری گلکسی S23 شاید از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با نسل‌های پیشین خود نداشته باشد. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر تغییر چندانی در طراحی گوشی‌ها ایجاد نکرده‌اند و احتمالا این موضوع هزینه‌های مربوط به تولید را کاهش خواهد داد. بااین‌حال، این تغییرات می‌تواند به احساسی کمی متفاوت منجر شود، هر چند که هنوز نمی‌توانیم با اطمینان درباره‌ی آن صحبت کنیم.

اندازه و مشخصات صفحه‌نمایش

گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا از نمای جلو

سری گلکسی اس ۲۳ حداقل باتوجه به شایعات فعلی، تغییرات زیادی در فناوری نمایشگر نخواهد داشت. در واقع انتظار همان اندازه، رزولوشن و نرخ نوسازی را داشته باشید.

گلکسی اس ۲۳ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی فول‌اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. گلکسی اس ۲۳ پلاس از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. درنهایت، اس ۲۳ اولترا دارای صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی با رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

حداقل یکی از تغییرات شایعه‌شده می‌تواند مربوط به صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا باشد. براساس گزارش‌ها، گلکسی اس ۲۳ اولترا قادر خواهد بود به ۲۱۵۰ نیت روشنایی دست یابد و از حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت آیفون ۱۴ پرو اپل پیشی بگیرد.

این موارد تنها چیزی است که فعلا می‌دانیم. این احتمال وجود دارد که محافظ گوریلا گلس به Victus 2 که به‌تازگی معرفی شده است ارتقا پیا کند؛ اما شایعات اساسی زیادی در این زمینه نشنیده‌ایم.

دوربین

مدل‌های ساختگی خانواده گلکسی S23 و شباهت به رندرهای قبلی

سامسونگ به‌عنوان یکی از پیشتازان عکاسی با گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و احتمالا هیجان‌انگیزترین شایعه مربوط به حسگر اصلی جدید در سری گلکسی S23 است. براساس گزارش‌ها، سامسونگ از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 یا HP3 خود حداقل در گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده خواهد کرد.

گزارش‌های ضد و نقیضی درباره‌ی این موضوع شنیده‌ایم که آیا دوربین‌های گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس هم آپدیت مشابهی دریافت خواهند کرد یا اینکه به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس وفادار خواهند ماند. سامسونگ معمولا بهترین اجزای دوربین خود را برای مدل اولترا در نظر می‌گیرد؛ بنابراین فعلا فرض می‌کنیم که آن‌ها همچنان از مگاپیکسل نسل قبلی بهره می‌برند.

به‌غیر از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، این احتمال وجود دارد که مدل اولترا به همان حسگرها و تعداد مگاپیکسل‌ها بسنده کند. این یعنی می‌توان پیش‌بینی کرد که از دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. به‌همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود پیکربندی دوربین در گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نسبت به نسل قبل تغییری نکند.

نمای پشتی گلکسی اس ۲۳ اولترا قبل از رونمایی رسمی
نمای جانبی گلکسی اس ۲۳ اولترا قبل از رونمایی رسمی

معمولاً حسگرهای مگاپیکسلی پایین‌تر بهترین عملکرد را در نور کم ارائه می‌دهند؛ اما ظاهرا سامسونگ با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدیدش مسیر مخالفی را در پیش گرفته است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ یک حالت شب بهبودیافته به‌نام Nightography را معرفی خواهد کرد که از ترکیب پیکسل (Pixel binning) و چند ترفند دیگر برای ایجاد تصاویر بهتر در نور کم استفاده می‌کند. علاوه‌بر عملکرد بهتر در نور کم، شایعاتی درباره‌ی بهبود قابلیت‌های ویدیویی از جمله کیفیت ضبط تا 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز شنیده‌ایم.

گلکسی اس ۲۲ اکنون می‌تواند فیلم‌برداری 8K را با نرخ ۲۴ فریم برثانیه انجام دهد؛ اما در نسل جدید می‌توان ویدیوهای بی‌عیب‌و‌نقص‌تر و روان‌تری را ضبط کرد. ازسوی دیگر، سری S22 قادر است حداکثر فیلم‌برداری 4K را با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه نمایش دهد؛ بنابراین شاید شاهد تغییر آن به ۱۲۰ فریم‌برثانیه نیز باشیم.

به‌گفته افشاگری به‌نام ریچیولو، سامسونگ شاید ویژگی Ultra Stabilization را نیز به مدل اولترا بیاورد. بدین‌ترتیب، ویژگی جدید تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) می‌تواند به S23 در رقابت با ویژگی Action Mode اپل کمک کند.

دوربین های گلکسی S23 سامسونگ تغییر چندانی نسبت به سری S22 ندارند.

اگرچه به‌نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس چیدمان دوربین مشابهی با مدل‌های سال گذشته داشته باشند؛ اما پیش‌بینی می‌شود به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام، بهبودهای اندکی در آن‌ها اعمال شود. تراشه‌ی جدید از Cognitive ISP پشتیبانی می‌کند که امکان تقسیم‌بندی سریع‌تر و شناسایی اشیا درون تصویر را فراهم می‌کند.

کوالکام نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که درحال همکاری با سامسونگ است تا بهترین نتایج را از حسگرهای مگاپیکسلی بالای خود بگیرد و پشت‌گرمی بیشتری از ادعای ۲۰۰ مگاپیکسلی داشته باشد.

بااینکه ما همه‌چیز را درباره‌ی دوربین گلکسی اس ۲۳ نمی‌دانیم، واضح است که سامسونگ همچنان قابلیت‌های تصویربرداری خود را بهبود خواهد داد. شایعات فعلی نشان می‌دهد که گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید ارتقا خواهند یافت که جهشی کوچک از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سری S22 به‌حساب می‌آید. ازسوی دیگر، اکنون تأیید شده است که گلکسی اس ۲۳ اولترا از همان دوربین جلوی ۴۰ مگاپیکسلی مدل سال گذشته استفاده خواهد کرد.

عملکرد و باتری

پیش‌ازاین درباره‌ی دوربین و صفحه‌نمایش صحبت کردیم؛ اما گلکسی S23 دیگر چه مشخصاتی دارد؟ بیایید با تراشه شروع کنیم.

گوشی‌های گلکسی S سامسونگ تقریباً همیشه جزو اولین دستگاه‌های دردسترس جهانی با بهره‌مندی از جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام هستند. انتظار نمی‌رود که سال ۲۰۲۳ نیز از این نظر متفاوت باشد. بدین‌ترتیب، می‌توان پیش‌بینی کرد که هر سه گوشی گلکسی S23 سامسونگ به Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شوند. براساس شایعات، نسخه‌ی سریع‌تر و کلاک بالاتر تراشه Snapdragon 8 Gen 2 دردست ساخت بوده است و این امکان وجود دارد فقط برای مدل اولترا باشد؛ اما درحال‌حاضر، واقعاً نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم.

از نظر تاریخی سامسونگ در چندین بازار از تراشه‌های اگزینوس به‌عنوان جایگزینی برای کوالکام در پرچمدارانش استفاده کرده است؛ اما به‌تازگی اعلام شده که گوشی های گلکسی اس ۲۳ با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه خواهند شد.

در این خبر به صراحت گفته نشده که تمام گوشی‌های اس ۲۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون قدرت خواهند گرفت؛ بنابراین منطقی به‌نظر می‌رسد که هنوز هم می‌توانیم شاهد عرضه‌ی یک نوع اگزینوس در برخی مناطق باشیم، فقط اینکه کوالکام در اکثر مناطق به‌عنوان تراشه‌ی اصلی خواهد بود.

جدا از تراشه، متوجه خواهید شد که S23 Ultra کمی با دو مدل دیگر متفاوت است؛ بنابراین در ادامه به این موارد بیشتر می‌پردازیم.

باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا و دیگر سخت‌افزارها

یادداشت برداری گلکسی S22 اولترا

شایعه‌های زیادی مانند حافظه ذخیره‌سازی یا RAM وجود ندارد؛ اما به چند نکته می‌توان اشاره کرد. براساس گزارش WCCFTech، سری گلکسی S23 سامسونگ به رم LPDDR5X ارتقا پیدا خواهد کرد که ظاهراً 130 درصد سرعت پردازش سریع‌تر و 20 درصد انرژی کمتری نسبت به تراشه‌های LPDDR5 در نسل قبلی خود مصرف می‌کند. همچنین گفته شده که گلکسی اس ۲۳ اولترا همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی موجود در اس ۲۲ اولترا را به ارث خواهد برد.

افزون‌براین، پیش‌بینی می‌شود اس ۲۳ اولترا حداقل ۸ گیگابایت رم، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش 1440P با حداکثر نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز و سرعت شارژ سیمی حداقل ۴۵ وات داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که در پنل پشت نیز حداقل روی کاغذ حسگرهای مشابه نسل قبل را شاهد باشیم؛ بااین تفاوت که سامسونگ شاید دوربین اصلی را به حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز کند.

باتری گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس و دیگر سخت‌افزارها

بازدید از سایت زومیت با گلکسی S22 پلاس

دقیقاً مانند مدل Ultra، پیش‌بینی می‌شود گلکسی S23 وS23 پلاس مشخصات زیادی را از سری گلکسی S22 به همراه داشته باشند. به‌عبارت دیگر، این دو گوشی حداقل ۸ گیگابایت رم، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز خواهند داشت. همچنین این احتمال وجود دارد که این مدل‌ها همان ارتقا به LPDDR5X را دریافت کنند که برای اس ۲۳ اولترا شایعه شده است.

از‌سوی دیگر گفته می‌شود که اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس از بلوتوث ۵٫۳ و Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهند کرد.

مورد دوم در سری اس ۲۲ استفاده شده بود؛ اما مورد اول در واقع ارتقایی جزئی نسبت به بلوتوث ۵٫۲ موجود در سری اس ۲۲ خواهد داشت.

تنها بخشی که انتظار پیشرفت‌های قابل توجهی را در آن داریم، عمر باتری است. یکی از بزرگ‌ترین انتقادات کلی به گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس، عمر باتری بود؛ بنابراین، افزایش ظرفیت باتری هر دو مدل در سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ بسیار منطقی است. خوشبختانه، گزارشی از گلکسی کلاب نشان داد که اس ۲۳ پلاس احتمالا حداکثر ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. شایعه‌ی دیگر نشان داد که اس ۲۳ نیز شاهد ارتقای ۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و عمر باتری گلکسی اس ۲۳ را به ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد رساند.

ما انتظار بیشتری از بهبود عمر باتری نسبت به یک باتری کمی بزرگ‌تر داریم. مورد دیگری که می‌تواند به عمر باتری سری گلکسی اس ۲۳ نیز کمک کند، حالت Light Mode سامسونگ است. این ویژگی در جدیدترین گوشی‌های تاشدنی این شرکت به‌کار رفته شده و عملکرد را به نفع بهینه‌سازی عمر باتری و حرارتی کاهش می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که سری گلکسی S23 شاید در آینده از این ویژگی برخوردار شود.

اطلاعات دیگری نیز فاش شده که به شارژ ۲۵ واتی برای مدل پایه‌ی این خانواده اشاره می‌کند. افزون‌براین، این مدل ظاهرا به شارژ معکوس بی‌سیم نیز مجهز خواهد شد.

اتصال ماهواره‌ای گلکسی اس ۲۳

به‌نظر می‌رسد اتصال ماهواره‌ای داغ‌ترین اتفاق جدید در موبایل باشد. شایعه‌ای وجود دارد مبنی‌بر اینکه سامسونگ درحال‌کار روی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای سری گلکسی S23 است که گفته می‌شود از تصاویر و متن‌های با کیفیت پایین پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار

لاک اسکرین One UI 5

سامسونگ اکنون نسخه‌ی اندروید 13 و One UI 5 را برای بسیاری از گوشی‌های هوشمندش منتشر کرده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که S23 با One UI 5 نیز عرضه‌شود. باوجوداین، افشاگری در ماه نوامبر اعلام کرد که سامسونگ شاید روی نسخه‌ی جدیدتر One UI برای S23 کار کند که به جای آن روی One UI 5.1 اجرا شود.

لوازم جانبی

قاب دستگیره‌دار سیلیکونی گلکسی اس ۲۲ از نمای پشت

ایوان بلس، افشاگر معروف، فهرست گسترده‌ای از لوازم جانبی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۳ را فاش کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، گلکسی اس ۲۳ معمولی شاید موارد زیر را شامل شود:

  • دو قاب شفاف
  • کیف چرمی در رنگ های مشکی، آبی و سبز
  • قاب ضدضربه و مستحکم
  • قاب دستگیره‌دار سیلیکونی در رنگ مشکی یا سفید
  • قاب کلاسوری Smart View Wallet در رنگ‌های مشکی، کرم، سبز و بنفش

در مورد گلکسی اس ۲۳ پلاس، این گوشی می تواند گزینه‌های مشابهی با مدل معمولی داشته باشد. بااین‌حال، S23 Plus با قاب سیلیکونی خود که علاوه بر مشکی و سفید دارای رنگ‌های کرم، سبز، بنفش و نارنجی است، شاید تنوع بیشتری داشته باشد. افزون‌براین، به‌نظر می‌رسد که اس ۲۳ پلاس قاب کلاسوریSmart View Wallet نداشته باشد.

درنهایت گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۲ اولترا شاید لوازم جانبی زیر را داشته باشد:

  • قاب شفاف
  • قاب چرمی در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز
  • قاب ضدضربه و مستحکم در رنگ سیاه
  • قاب سیلیکونی در رنگ‌های کرم، سبز، بنفش و نارنجی

این افشاگر همچنین اعلام کرد که قلم S Pen گلکسی اس ۲۳ اولترا شاید در چهار رنگ شامل کرم، سبز، بنفش و مشکی فانتوم عرضه شود.

جمع‌بندی

اگر جدیدترین و بهترین تراشه‌ی کوالکام را می‌خواهید، گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ اولترا انتخاب عالی‌ای خواهند بود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این گوشی‌ها امسال پیشرفت چشم‌گیری نخواهند داشت و بیشتر نسبت به نسل قبل بهبود خواهند یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات