کانسپت آیفون ۱۵ اولترا متفاوت‌ترین طراحی تاریخ آیفون را به‌تصویر می‌کشد

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طرح مفهومی آیفون ۱۵ پرو مکس
مدل مفهومی جدیدی از آیفون ۱۵ پرو مکس یا اولترا منتشر شده است که طراحی متفاوتی با مدل‌های قبلی این گوشی ارائه می‌دهد.
تبلیغات

رندر جدیدی براساس عکس‌های فاش‌شده از طرح‌های مربوط به آیفون‌های بعدی اپل منتشر شده است. این مدل مفهومی برخی از مشخصاتی را مدنظر قرار داده که در شایعات به‌ آن‌ها اشاره شده بود و قابلیت‌هایی را نیز به آن‌ها اضافه کرده است. آنتونیو دروزا از استودیو ADR براساس این پیش‌زمینه‌ها، مدل مفهومی بهترین آیفون ۱۵ پرو مکس اپل را به‌اشتراک گذاشته است.

دروزا، خالق رندر مفهومی Cult of Mac می‌گوید:

نقش طراح مفهومی فقط گزارش‌دادن همه‌ی شایعات و تبدیل آن‌ها به تصویر نیست. گاهی اوقات فکرکردن خارج از چهارچوب‌ها می‌تواند خلاقیت شما را آزاد کند.

دروزا دستگاهی نازک‌تر را طراحی کرده که ضخامت آن ۰٫۲۹ اینچ است. در مقام مقایسه، ضخامت ۰٫۳۱ اینچی آیفون ۱۴ پرو مکس است. رندر مفهومی آیفون ۱۵ پرو مکس یا اولترا شامل یک لنز پریسکوپی است که در داخل بدنه‌ی گوشی تا می‌شود و نور را از لنز منشور به حسگر تصویر می‌تاباند.

با تا‌شدن لنز پریسکوپی به‌ یک‌ طرف در داخل بدنه‌ی گوشی، استفاده از منشورها اجازه می‌دهد تا فاصله‌ی کانونی حتی در گوشی هوشمند افزایش یابد. این ویژگی به دستگاه اجازه می‌دهد قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌ یا حتی ۱۰ برابری را ارائه کند.

احتمالاً در رندر مفهومی دروزا به لبه‌های گرد توجه کرده‌اید. علاوه‌براین، در برخی شایعات اخیر اشاره شده است که مدل‌های پرو خانواده‌ی آیفون ۱۵ از ساختار تیتانیومی بهره خواهند برد که این موضوع نیز در ویدئو بالا ذکر شده است. دروزا دکمه‌های جدید لمسی موسوم به دکمه‌های حالت جامد (Solid State) را نیز جایگزین دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا کرده است. این گوشی‌ از موتور لرزشی Taptic Engine استفاده می‌کند تا احساسی شبیه فشردن دکمه‌ی فیزیکی را به‌ کاربر انتقال دهد. خالق این رندر مفهومی در ویدئو خود، دکمه‌های جدید را با عنوان دکمه‌های پروانه‌ای توصیف می‌کند.

مدل مفهومی جدید آیفون ۱۵ پرو مکس طراحی جدیدی برای دوربین‌های پشتی به‌ارمغان می‌آورد. در این طرح، سیستم دوربین برآمدگی کمتری از دوربین پشتی آیفون ۱۴ پرو دارد؛ اما محل قرارگیری ماژول دوربین در مدل آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان در گوشه‌ی سمت‌چپ بالا است. دروزا به داینامیک آیلند هم اشاره می‌کند که انتظار داریم امسال در هر چهار مدل سری آیفون ۱۵ ارائه شود. علاوه‌براین، مدل‌های پرو نسل بعدی گوشی‌های اپل به تراشه‌ی A17 Bionic مجهز خواهند شد و بسته به تصمیم مدیاتک و کوالکام، دو مدل پرو آیفون‌های ۲۰۲۳ می‌توانند تنها گوشی‌هایی باشند که امسال از تراشه‌های سه‌نانومتری بهره خواهند برد.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، هرچه عدد فرایند تولید پردازنده‌ها کمتر باشد، تعداد بیشتری ترانزیستور روی آن قرار می‌گیرد. این امر بسیار حیاتی است؛ زیرا با افزایش تعداد ترانزیستورها، قدرت تراشه بیشتر و مصرف انرژی آن بهینه‌تر خواهد بود.

به‌عنوان مثال، تراشه‌ی هفت‌نانومتری A13 Bionic که در دل سری آیفون ۱۱ قرار دارد، از ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. A16 Bionic در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نیز با فرایند چهارنانومتری تولید می‌شود و ۱۶ میلیارد ترانزیستور روی آن تعبیه شده است.

پس‌ از اینکه آیفون ۱۴ پلاس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی فروش درخورتوجهی را تجربه نکرد، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اپل امسال بیشتر روی قیمت‌گذاری گوشی‌های خود تمرکز خواهد کرد. با نزدیک‌ترشدن به مراسم رونمایی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل که اغلب در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، قطعاً گزارش‌ها و رندرهای دقیق‌تری از مشخصات این محصولات دردسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه آیفون ۱۵ پرو احتمالاً شبیه مدل مفهومی دروزا نخواهد بود، انتظار می‌رود از طراحی متفاوتی با مدل‌های کنونی این گوشی بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات