اپلیکیشن S Health سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟

پنج‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
این روزها اپلیکشن‌های متعددی برای ثبت اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی کاربران روی گوشی‌های هوشمند توسعه یافته و خود کمپانی‌های تولیدکننده نیز بصورت پیش فرض اپلیکیشن‌هایاختصاصی‌شان را روی محصولاتشان نصب و عرضه می‌کنند. S Health اپلیکیشنی است که سامسونگ روی گوشی‌های هوشمند خود عرضه می‌کند. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های این اپلیکیشن خواهیم داشت.
تبلیغات

S Health نام اپلیکیشن مخصوص کنترل وضعیت سلامتی و تندرستی کاربران در گوشی‌های هوشمند سامسونگ است که این کمپانی بصورت پیش فرض روی گوشی‌های هوشمندش ارائه می‌کند. اخیرا سامسونگ در ادامه‌ی سیاست انتقال اپلیکیشن‌های خود به گوگل پلی، S Health را نیز به این فروشگاه انتقال داده است. از این‌رو می‌توان در تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ آخرین نسخه‌ از S Health را فارغ از سیستم‌عامل و ارائه‌ی بروزرسانی توسط سامسونگ در اختیار گرفت. در واقع هدف اصلی از قرار گرفتن S Health‌در گوگل پلی، قابلیت استفاده از آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن فارغ از گوشی و ارائه‌ی بروزرسانی از سوی کمپانی تولیدکننده است. با توجه به این نکته در حال حاضر دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند با دانلود آخرین نسخه از این اپلیکیشن، S Health را مورد استفاده قرار دهند که در گلکسی اس 6 و اس 6 اج نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

S Health نه تنها میزان فعالیت‌های ورزشی کاربر را ثبت می‌کند، بلکه این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با تعیین اهدافی برای خود، فعالیت‌های ورزشی خود را بصورت هدفدار انجام  دهند. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های ارائه شده در آخرین نسخه‌ی S Health خواهیم داشت:

تحرک و تندرستی

s healtا

اپلیکیشن S Health را باید به عنوان مربی شخصی تناسب اندام پنداشت. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان با تعیین اهداف روزانه، فعالیت هر روز را ثبت کرده و از این طریق برنامه‌ی مشخصی را برای انجام فعالیت‌های ورزشی در پیش گرفت. وجود انواع نمودارها و نکات آموزشی که در خلال استفاده از اپلیکیشن نمایش داده می‌شود، کاربران را در مسیر رسیدن به اهداف ورزشی‌شان یاری خواهد کرد.

مدیریت وضعیت سلامتی

s health 2

با توجه به اینکه S Health خلاصه‌ای از فعالیت‌های ورزشی صورت گرفته را برای کاربران نمایش می‌دهد، می‌توان با نگاهی کوتاه به صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن، خلاصه‌ای از وضعیت کنونی را به دست آورد. ضمنا امکان شخصی سازی صفحه‌ی اصلی نیز برای کاربران وجود دارد و می‌توان اهداف، برنامه‌ها و دیاگرام‌های نمایش وضعیت فعالیت را به این صفحه‌ی اضافه کرد یا حذف کرد.

بهبود وضعیت جسمانی

S Health به گونه‌ای طراحی شده که فرقی نمی‌کند یک دونده‌ی حرفه‌ای از آن استفاده کند یا یک ورزشکار نوپا. با استفاده از برنامه‌های تمرینی دقیق تعیین شده در این برنامه که متناسب با فعالیت و وضعیت کاربر تعیین می‌شود، می‌توان سیر پیشرفت ورزشی و رسیدن به اهداف را سهل‌تر از گذشته در پیش گرفت.

کنترل سلامتی

s health 3

با استفاده از این قابلیت در S Health می‌توان هر فعالیت ورزشی یا غیر ورزشی را که در رابطه تندرستی و وضعیت جسمانی کاربر است، نظارت کرد. برای مثال یک پیاده‌روی ساده یا خوردن یک میان وعده نیز از چشمان S Health پوشیده نمی‌ماند و این اپلیکیشن توانایی رصد تمام فعالیت‌های کاربر در طول روز را دارا است. با وجود سنسورهایی نظیر سنسور ضربان سنج، SpO2 و سنسور سنجش اشعه‌ی ماورا بنفش در کنار سنجش میزان خواب کاربر، همه چیز برای داشتن دامنه‌ی اطلاعات بیشتر توسط اپلیکیشن جمع آوری و مدیریت می‌شود. این اطلاعات نه فقط از طریق گوشی بلکه از طریق گجت‌های پوشیدنی دیگر نیز قابل جمع آوری است.

سازگاری با ابزارهای پوشیدنی و اپلیکیشن‌های دیگر

s health 4

سامسونگ این امکان را ایجاد کرده تا کاربرانی که از سایر اپلیکیشن‌های سلامتی یا تندرستی استفاده می‌کنند، بتوانند در کنار S Health همچنان به استفاده از این اپلیکیشن‌ها ادامه دهند. برای مثال می‌توان Nike+Running و شمار بسیار زیادی از اپلیکیشن‌های دیگر اشاره کرد که قابلیت ارتباط با آن‌‌ها از طریق S Health‌ ایجاد شده است.

در کنار ارتباط با اپلیکیشن‌ها، S Health را می‌توان علاوه بر گوشی‌های هوشمند در ارتباط با انواع ساعت‌های هوشمند تولیدی این کمپانی از قبیل تمامی نسل‌های ساعت هوشمند سامسونگ گیر و دست‌بند هوشمند این کمپانی به کار گرفت. همچنین بسیاری  از ابزارهای پزشکی مثل فشارسنج‌ها و دستگاه‌های آزمایش قند خون و... که امکان ارتباط با ابزارهای هوشمند را دارند نیز توسط این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شوند.

نظر شما درباره این اپلیکیشن چیست؟ اگر اپلیکیشن‌های مختلف سلامتی را امتحان کرده‌اید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات