زوم‌اَپ: بهترین اپلیکیشن‌ها برای باز کردن فایل‌های فشرده

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
مطالعه 6 دقیقه
فایل‌های فشرده که معمولا با فرمت‌هایی نظیر Zip، RAR و 7z شناخته می‌شوند ابزاری برای کاهش حجم فایل‌ها، یا ساخت یک فایل واحد از چندین فایل هستند که چه در رایانه‌ها و چه در گوشی‌های موبایل، برای اجرای آن‌ها نیاز به برنامه‌های جانبی دارید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفته شد با وجود آنکه اکنون نسخه‌های جدید ویندوز به طور پیش‌فرض از فرمت‌های فشرده نظیر Zip یا RAR پشتیبانی می‌کنند، باز کردن این فایل‌ها در گوشی‌های موبایل کمی پیچیده‌تر و نیازمند اپلیکیشن‌های جانبی است. در مقاله‌ی امروز زومیت به معرفی دو اپلیکیشن Extractor یا استخراج‌کننده‌ی فایل‌های فشرده برای هر سه پلتفرم موبایل خواهیم پرداخت. البته اکثر اپلیکیشن‌های مدیریتِ فایل امروزی در کنار تمام امکانات داخلی خود، قادر به باز کردن فایل‌های فشرده نیز هستند با این حال تمرکز این پست از زومیت روی اپلیکیشن‌هایی است که تنها با هدف باز کردن یا ساختن فایل‌های فشرده تولید شده‌اند.

UnArchiver - آی‌او‌اس

UnArchiver

UnArchiver یکی از اپلیکیشن‌های بسیار خوب در زمینه‌ی مدیریت فایل‌های فشرده برای ios است که با ارائه‌ی امکاناتی کامل در محیطی گرافیکی، یک اپلیکیشن کامل و قابل قبول را به وجود آورده است. اگر از کاربرانی هستید که روزانه با این فایل‌های فشرده سروکار دارید، این اپلیکیشن انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود چرا که با پشتیبانی از تمامی فرمت‌های رایج مانند Zip، RAR و...تمامی نیازهای شما در این زمینه را پاسخگو خواهد بود. پشتیبانی از Safari، Dropbox و دیگر اپلیکیشن‌های مهم آی‌او‌اس در این نرم‌افزار گنجانده شده است و امکان ساخت فایل فشرده از فایل‌های عادی نیز از مواردی است که در هر چه کامل‌تر شدن این اپلیکیشن نقش مهمی را ایفا کرده‌اند. برای دانلود این اپلیکیشن از لینک زیر استفاده کنید.

 

iZip - آی‌او‌اس

iZip

iZip یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی کار با فایل‌های فشرده است که به عقیده‌ی بسیاری از کاربران این پلت‌فرم، بهترین اپلیکیشن موجود در آی‌او‌اس برای این کار است. این برنامه قادر است تا فایل‌های فشرده با فرمت RAR, 7Z, ZIPX, TAR, GZIP و.. را به راحتی باز کند. شما می‌توانید به کمک iZip به راحتی فایل‌های عادی مانند عکس و ویدئو را به فایل‌های فشرده تبدیل کنید و سپس به انتقال آسان‌تر آن‌ها بپردازید. امکان باز کردن فایل‌های متنی مانند PDF، TXT، Doc و... و همچنین فایل‌های تصویری مانند Jpg,GIF,PNG و... نیز در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است تا iZip را به یکی از بی‌نقص‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت فایل فشرده تبدیل کند. iZip با تکیه بر رابط کاربری ساده و کاربرپسند خود، آسان‌ترین راه را برای تولید یا باز کردن فایل‌های فشرده به وجود آورده است که هر کاربری، می‌تواند با آن کار کند.

 

Pocket Extractor - ویندوزفون

Pocket-Extractor

به کمک Pocket Extractor فایل‌های فشرده را در گوشی ویندوزفون خود مشاهده کنید، از حالت فشرده خارج کنید، یا تغییراتی در آن‌ها اعمال کنید. این اپلیکیشن یک برنامه‌ی قدرتمند در زمینه‌ی باز کردن فایل‌های فشرده‌ است. باز کردن فرمت‌هایی نظیر zip,.rar,.tar,.7z,.gz و...، امکان ساخت فایل‌های Zip، امکان باز کردن فایل‌های فشرده‌ی رمزدار، امکان باز کردن همزمان چند فایل فشرده و رابط کاربری کاربرپسند از ویژگی‌های این اپلیکیشن ویندوزفونی هستند. از محدودیت‌های فعلی این اپلیکیشن نیز می‌توان به عدم توانایی در باز کردن فایل‌های فشرده‌ی چند تکه‌ای، یا فایل‌های رمزدار (به جز فرمت Zip) اشاره کرد. برای دانلود نسخه‌ی بتای این برنامه از لینک زیر استفاده کنید.

Archiver - ویندوزفون

Archiver

تا کنون با فرمت‌هایی نظیر.zip.7z.gz.rar and.tar در گوشی خود مواجه شده‌اید؟ پس Archiver دقیقا مناسب شما خواهد بود. این اپلیکیشن برای ویندوزفون 8 و بالاتر است که با نصب آن خیالتان از باز شدن حتمی فایل‌های فشرده در گوشی خود راحت خواهد شد. چرا که این اپلیکیشن از فرمت‌های رایجی همچون zip.7z.gz.rar and.tar و... پشتیبانی می‌کند. همچنین به کمک Archiver می‌توانید فایل‌های خود را به حالت فشرده و با فرمت Zip یا Tar تبدیل کنید. رابط کاربری کلاسیک، قابلیت ارسال فایل با NFC، امکان چینش فایل‌ها با ترتیب‌های مختلف و... از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

ZArchiver - اندروید

ZArchiver

مبحث باز کردن فایل‌های فشرده در اندروید کمی با دیگر پلت‌فرم‌ها متفاوت بوده و به دلیل عدم وجود محدودیت‌های مشابه، نه تنها چندین اپلیکیشن عالی برای این کار وجود دارد، بلکه اکثر این اپلیکیشن‌ها امکان باز کردن فایل‌های رمزدار را بدون توجه به فرمت Zip یا RAR نیز دارند. ZArchiver یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه برای اندروید است که با توجه به امکانات ارائه شده در آن، می‌توان نصب بودن آن را روی هر گوشی اندرویدی ضروری دانست. با نصب داشتن ZArchiver کاملا از کامپیوتر بی‌نیاز خواهید بود چرا که هر امکانی که در کامپیوتر و در نرم‌افزار WinRAR وجود دارد در ZArchiver نیز قابل دسترس است. ساخت فایل‌هایی نظیر : 7z (7zip), zip, bzip2 (bz2), gzip (gz), XZ, ta و همچنین امکان استخراج فایل‌های فشرده با فرمت‌های 7z (7zip), zip, rar, bzip2, gzip, XZ, iso, tar, arj, cab, LZH, LZMA, xar, tgz, tbz, Z, deb, rpm از ویژگی‌هایی هستند که ZArchiver را به اپلیکیشنی محبوب برای کاربران تبدیل کرده است. در ZArchiver امکان باز کردن فایل‌های فشرده تکه‌ای نیز برای تمامی فرمت‌ها وجود دارد و می‌توانید فایل‌های حجیم را نیز به صورت تکه‌ای با فرمت 7z تبدیل کنید.

RAR for Android - اندروید

RAR-for-Android

شاید نام تیم توسعه‌دهنده‌ی RARLAB برای شما آشنا نباشد اما بدون شک نام نرم‌افزار محبوب آن‌ها یعنی WinRAR را می‌شناسید. سال‌های سال است که WinRAR حرف اول را در مدیریت فایل‌های فشرده در کامپیوتر می‌زند و انبوه امکانات و فرمت‌های رایج را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سازندگان WinRAR نرم‌افزار خود را برای اندروید نیز منتشر کرده‌اند. این اپلیکیشن که با نام RAR for Android منتشر شده است مانند برادر ویندوزی خود، امکان بازکردن تمام فرمت‌های فشرده شده مانند RAR, ZIP, TAR, GZ, BZ2, XZ, 7z, ISO, ARJ و... را دارد و با نصب آن می‌توانید تمام نیازهای خود را در رابطه با فایل‌های فشرده بر طرف کنید. امکان Repair کردن فایل‌های فشرده نیز از امکانات بی‌نظیری است که مانند Winrar در این اپلیکیشن نیز وجود دارد. برای دانلود از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات