جستجو در حساب کاربری جیمیل، گوگل درایو و دراپ‌باکس به کمک FindIt

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با استفاده FindIt می‌توان اطلاعات مورد نظر را در انواع سرویس‌های ابری و ایمیل‌ها همچون جیمیل،گوگل درایو و دراپ‌باکس جست‌و‌جو کرد‎.
تبلیغات

FindIt اپلیکیشنی است که چند ماه پیش اولین بار برای iOS ارائه شد، اما هم‌اکنون برای اندروید نیز عرضه شده است. همانطور که نام این اپلیکیشن گویاست (آن را پیدا کن :FindIt)، با استفاده از آن می‌توان اطلاعات مورد نظر را در انواع سرویس‌های ابری و ایمیل‌ها همچون جیمیل،گوگل درایو و دراپ‌باکس جست‌و‌جو کرد‎.

به‌روزرسانی: FindIt به کار خود خاتمه داده است و حالا اپلیکیشن با همین نام در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

اگرچه دو سرویس جیمیل و گوگل‌درایو دارای امکان جست‌‌و‌جو هستند، اما این اپلیکیشن امکان جست‌و‌جو در سه سرویس فوق‌الذکر را فقط از طریق یک کادر جست‌و‌جو ممکن می‌سازد. در ادامه نحوه‌ی کار با این اپلیکیشن را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از این اپلیکیشن چندان سخت و وقت‌گیر نیست، چراکه همه چیز به‌روشنی مشخص شده است. همان‌طور که در ابتدا نیز عنوان شد، این سرویس قابلیت کار با سه سرویس جیمیل، گوگل‌درایو و دراپ‌باکس را دارد. می‌توان اکانت‌های مختلفی را از هریک از سرویس‌های مورد نظر اضافه کرد که در این‌صورت میزان داده‌ی مورد جست‌و‌جو در این حالت افزایش می‌یابد.

نکته‌ی قابل ذکر در مورد اضافه شدن اکانت‌ها، زمان لازم برای اسکن شدن محتویات هریک از اکانت‌ها است که این زمان بستگی به شلوغ یا خلوت بودن اکانت دارد. به‌طور میانگین، اضافه شدن هر اکانت نسبتا حجیم، زمانی در حدود 5 دقیقه به طول می‌انجامد.

کلمه‌ی جست‌و‌جوی مورد نظر خود را در کادر وارد کرده و سپس Find را کلیک کنید. می‌توان برای تسهیل امر جست‌و‌جو، فیلدهای موجود را که شامل نام‌اشخاص، ساعت و نوع داده‌ است، مشخص کرد. در مقابل، اگر هیچ‌یک از فیلدها انتخاب نشود، کلیه نتایج فارغ از زمان، نام یا نوع داده نمایش داده خواهد شد.

برای مثال با جست‌و‌جوی کلمه‌ی Armin، کلیه نتایج منطبق بر واژه‌ی جست‌و‌جو شده بدون در نظر گرفتن نوع داده و زمان نمایش داده می‌شوند. می‌توان با مشخص کردن نوع داده، نتایج به‌دست آمده را بصورت بهتری فیلتر کرد.

درصورتی که نتایج به‌دست آمده رضایت بخش نیست، می‌توان با کلیک برروی علامت + کلیدواژه‌‌ی مورد نظر را تغییر داد. برای محدود کردن بیشتر نتایج می‌توان از فیلد Person برای مشخص کردن فرستنده ایمیل استفاده کرد. همچنین در صورت استفاده از فیلتر زمان، گزینه‌هایی همچون بازه‌ی هفت‌روزه یا یک بازه‌ی سی‌روزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. قابلیت جست‌و‌جو را می‌توان برای تاریخ‌های مشخصی نیز فیلتر کرد.

می‌توان فایل‌های مورد نظر را با کلیک برروی آن، از داخل برنامه باز کرد، اما هنوز قابلیت دانلود اطلاعات از طریق محیط کاربری اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. این اپلیکیشن اضافه کردن 30 اکانت را امکان‌پذیر می‌نماید اما در صورتی که با به‌اشتراک‌گذاری اپلیکیشن، 5 شخص دیگر نیز از آن استفاده نمایند، می‌توان از این اپلیکیشن برای یک‌سال استفاده کرد. می‌توانید نسخه‌ی اندروید را از اینجا و نسخه‌ی iOS را از اینجا دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات