موزه پورشه درآلمان – تاریخچه اتومبیل های Porsche
تصویر پایین نمای بیرون موزه پورشه است که در سال 2009 در آلمان تاسیس شد. معمار این موزه Delugan Meissl می باشد.
Semper Vivus
این اولین خودرو Hybrid دنیا است که توسط پروفسور پورشه در سال 1900 اختراع شد هرکدام از چرخ های جلوی Semper Vivus حدود 270 کیلوگرم وزن دارند چون موتورهای الکترونیکی در همان جا قرار داده شده اند. این اتومبیل همچنین دارای دو موتور بنزینی در عقب است.
این هم عکسی از پروفسور پورشه که سوار بر Semper Vivus است.
این خودرو در سال 1939 طراحی شده و بدنه آن کاملا از جنس آلومینیوم ساخته شده است پروفسور پورشه که خود موسس کمپانی است این خودرو را طراحی کرده و پس از اتمام جنگ جهانی دوم نام خانوادگی خود را برروی آن گذاشته است.
Fire Truck
Ferdinand Porsche علاقه ویژه ایی به ماشین های آتش نشانی داشت زمانی که او به بعنوان مدیر فنی مهندسی در Austro Daimler مشغول به کار شد، اولین مشتری او شرکتی بود که دارای گروه داخلی برای احیاء حریق بود این شرکت در خواست ساخت یک ماشین خاص برای مهار کردن آتش های احتمالی را داشت. این خودرو اولین ماشین با امکان حمل پرسنل، پمپ و شلنک آب بود. این ماشین برای مدت 20 سال استفاده شد و پس از آن نیز توسط یک گروه استرالیایی تغییر کرد و برای 36 سال دیگر بکار گرفته شد.
Number One' Roadster
تصویر پایین مربوط به Number One' Roadster است این خودرو در سال 1948 تولید شد و تنها 35 اسب بخار قدرت داشت و حداکثر سرعت آن نیز 134 کیلومتر در ساعت بود. این اتومبیل حدود 1 میلیون یورو قیمت گذاری شده است. هنوز بسیاری از اتومبیل های تولید شده این مدل در خیابان ها هستند.
Porsche 356 SL Coupe
Porsche 356 SL Coupe در سال 1950 ساخته شد در ساخت این خودرو از آلیاژ سبک استفاده شده و برای شرکت در مسابقه های اتومبیل رانی ساخته شده بود. موتور خودرو در پشت محور عقب قرار دارد. بخشی از ایرودینامیک 356 SL مربوط به پوشش تایرهاست در حقیقت یکی از عوامل کلیدی موفقیت این خودر نیز همین پوشش چرخ ها بود.
Porche 356 Coupe Ferdinand
این اتومبیل هدیه تولد پسر پورشه به او بود، Porche 356 Coupe Ferdinand در سال 1950 و در سن 75 سالگی به او هدیه داده شد. کمی بعد پروفسور پورشه از دنیا رفت. این خودرو مجهز به موتور جدید این شرکت و معروف به "a test bench on wheels" بود.
Number One Roadster
این خودرو نسخه توسعه داده شده Number One Roadster است که در ساخت آن از آلیاژ سبک استفاده شده است. تنها 52 عدد از این خودرو با دست و در استرالیا ساخته شد.
Porsche 356 B Carrera 2 Cabriolet
Porsche 356 B Carrera 2 Cabriolet در سال 1962 تولید و تنها 34 خودرو از این مدل ساخته شد. این اتومبیل دارای ترمزهای دیسکی است که توسط پورشه و برای اتومبیل های نوع 804 مسابقات Formula One طراحی شده بود. ظرفیت دو لیتری موتور عمودی این خودرو، در نام گذاری Carrera 2 منعکس شده است.
Porsche 718 W-RS Spyder
این اولین اتومبیل پورشه با موتور دو لیتری و هشت سیلندر است. این خودرو در سال های 1961 تا 1964 تولید گردید و در سال 1962 برنده مسابقه اتومبیل رانی Targa Fiorio شد. این خودرو به دلیل مدت زمان نسبتا طولانی حضورش در مسابقات حرفه ای لقب مادربزرگ (Grandmother) گرفته بود.
Porsche 911 2.0 Coupe
این خودرو در واقع نسخه دوم Porsche 911 است که پورشه آن را فرزند 911 اول می داند. Porsche 911 2.0 اولین بار در نمایشگاه بین الملی International Motor Show – IAA در سال 1963 در فرانکفورد رونمایی شد. در آن زمان به دلیل استفاده پژو از عدد صفر در بین عدد مدل خودروهای خود، پورشه ترجیح داد سری 901 خود را تغییر نام دهد و از آن پس دیگر از این مدل استفاده نکرد.
Porsche Type 754 T7
این خودرو به دنبال Porsche 911 طراحی شد. این اتومبیل چهار صندلیه هیچ وقت وارد خیابان ها نشد چون Ferry Porsche نمونه اولیه را رد کرد.
این Porsche 911 Coupe است که برای پلیس فدرال آلمان تولید شده بود.
Porsche 908/03 Spyder
این خودرو مسابقه ای 544 کیلوگرم وزن دارد. 908/03 تنها چهار بار در مسابقات شرکت کرد و سه بار از جمله در مسابقه Targa Florio 1970 قهرمان شد.
Porsche 911 S Type 915
تصویر پایین مربوط به Porsche 911 S Type 915 است این نمونه اولیه با چهار صندلی در سال 1970 ساخته شد ولی هیچ وقت تولید نشد چون پورشه تصور می کرد هنوز برای تولید خودروهای چهارصندلیه زود است.
Porsche 917 KH Coupe
Porsche 917 KH Coupe در سال 1970 ساخته شد این خودرو فاتح مسابقات Le Mans شد.
Porsche 917/20 Coupe
این خودرو به خوک صورتی (The Pink Pig) معروف است چون بسیاری از کارمندان پورشه معتقد بودند این خودرو شبیه خوک است. زمانی که این خودرو نتوانست در مسابقه Le Mans موفق شود آن را "خوک مرده است" خطاب کردند.
911 Carrera RS Coupe 2
این اولین ماشین پورشه است که معروف به Carrera شد همانطور که در تصویر مشاهده می کنید طراحی عقب خودرو بسیار خاص است. این خودرو در سال 1973 تولید شد و در آن زمان سریعترین خودرو آلمانی بود.
Porsche 911 GT1 98
Porsche 911 GT1 98 همزمان با سالگرد 50 سالگی پورشه و در سال 1998 تولید شد این خودرو با طراحی بسیار خاص و قابلیت های بالا، مناسب مسابقات اتومبیل رانی بود.
Porsche 959 Coupe
این خودرو با طراحی بسیار زیبا برای مسابقات گروه B اتومبیل رانی معرفی شد. فناوری ساخت این خودرو شبیه به Porsche 911 است Porsche 959 در سال 1988 با قیمت 420,000 مارک آلمان به فروش می رسید.
Porsche Studie Boxter
پورشه در سال 1992 دچار بحران جدی شد و بسیاری معت
این خودرو در سال 1997
قد بودند هرگز نجات نخواهد یافت اما کمپانی نمونه اولیه Studie Boxter را در نمایشگاه Detroit Motor 1993 به نمایش گذاشت و استقبال بسیار خوبی از آن شد. این خودرو در سال 1996 تولید عمده شد و توانست کمپانی را احیاء کند.
Porsche 911 GT1
این Porsche 911 GT1، یکی از معروفترین اتومبیل های ساخت پورشه است. این خودرو در سال 1997 تولید و تنها 20 دستگاه از این مدل ساخته شد. در آن زمان تنها خودروهایی که حداقل 20 دستگاه از آن ها ساخته شده بود می توانستند در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کنند. این خودرو سلطان خیابان بود و با قیمت 1.5 میلیون مارک آلمان به فروش می رفت.
Porsche 956
براساس تئوری Downforce (نیرویی که از وسیله نقلیه در حال حرکت به زمین وارد می کند و باعث افزایش مقاوت و ثبات آن می شود) زمانی که Porsche 956 به سرعت 321.4 کیلومتر در ساعت برسد می تواند برروی سقف حرکت کند. هر چند هیچ کسی این آزمایش را انجام نداده است ولی پورشه این خودرو را به سقف موزه چسبانده است.
آخرین عکس هم مربوط به راهروی ورودی موزه پورشه در آلمان است:
منبع: CNET
عکاس: Daniel Terdiman