اگرچه موانع زیادی بر سر راه عرضهی عمدهی خودروهای بدون راننده وجود دارد ولی گوگل یک قدم به این هدف نزدیکتر شده است. آنها از طریق آنالیز یک سری داده ثابت کردهاند که خودروهای بدون رانندهی آنها از رانندگان متوسط ایمنتر و نرمتر رانندگی میکنند.
کریس آرمسون، سرپرست پروژهی خودروی بدون رانندهی گوگل، گفته است که آنالیز دادههای جمعآوری شده از هزاران کیلومتر رانندگی خودروهای بدون راننده نشان داده است که ماشینهای خودکار نه تنها با رعایت فاصلهی ایمنی از خودروی جلویی امنتر هستند، بلکه هوش مصنوعی آنها بسیار نرمتر و دقیقتر از رانندگان حرفهای شتاب گرفته یا میایستند.
آرمسون به این موضوع که این خودروها در شرایط آب و هوایی نامناسب، مانند برف و باران شدید، چگونه عمل میکنند، نپرداخت، ولی با اطمینان میتوان به این نتیجه رسید که این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است.