درآمد حاصل از اپلیکیشن های iOS چهار برابر اندروید است
آخرین آماری که توسط شرکت App Annie منتشر شده، مربوط به آمار دانلود و درآمد اپلیکیشنهای موبایل در App Store و Google Play است. این آمار نشاندهندهی برتری درآمد بازیها نسبت به دیگر اپلیکیشنها و نیز برتری iOS نسبت به اندروید در میزان درآمد است.
از ابتدای تاسیس دو مارکت اپلیکیشن اپ استور و گوگل پلی، آمار دانلود و درآمد این دو سرویس به صورت نمایشی در حال افزایش است. اما زمینهی رشد این دو سرویس در دو مسیر مختلف طی میشود. در سهماههی دوم سال جاری، تعداد اپلیکیشنهای دانلود شده از گوگل پلی، تقریبا دو برابر اپ استور بوده است و این در حالی است که میانگین درآمد توسعهدهندگان iOS در این زمان، دو برابر توسعهدهندگان اندروید بوده و این آمار نشاندهندهی تفاوت ۴ برابری این دو سرویس در درآمد است.
آمار دیگری که از نمودارهای منتشر شده برداشت میشود، تعداد دانلود و هزینه در بازیها در کشورهای مختلف است. در بخشی از این نمودارها نشان داده شده که آمار دانلود و هزینه در بازیهای iOS، برای اولین بار در کشور چین بیش از کشور آمریکا شده است و این نشاندهندهی اهمیت بازار چین برای اپل است. هرچند مقامات چینی تلاش زیادی میکنند تا دسترسی کاربران را به سرویسهای iOS محدود کنند، اما این بازار باز هم در حال گسترش است. بعلاوه، این نمودارها سه کشور چین، آمریکا و ژاپن را در صدر لیست دانلود و درآمد اپلیکیشنها نشان میدهند.
با توجه به درآمد بالای اپلیکیشنهای iOS در چین و ممنوعیت فعالیت گوگل در این کشور، چین را میتوان یکی از دلایل فاصلهی زیاد درآمدی بین توسعهدهندگان اندروید و iOS نامید.
یکی دیگر از آمارهایی که نمودارهای منتشر شده به آن اشاره میکنند، زمان سپری شده در اپلیکیشنها است که طبق این آمار رو به افزایش است. آمارهای منتشر شده در مورد درآمد از اپلیکیشنها نیز مبلغی حدود ۱۰۲ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۰ پیشبینی میکنند که نشاندهندهی گسترش و اهمیت بازار اپلیکیشنها است.