اجرای لینوکس روی داک سامسونگ DeX با اپلیکیشن Linux On Galaxy

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به کمک اپلیکیشن Linux On Galaxy، امکان اجرای سیستم‌ عامل لینوکس روی داک DeX سامسونگ فراهم می‌شود.
تبلیغات

کمپانی سامسونگ اوایل سال جاری تلاش کرد با عرضه‌ی داک DeX، تجربه‌ای شبیه به کاربری دسکتاپ به کاربران خود ارائه دهد. این غول کره‌ای در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که روز گذشته برگزار شد، اعلام کرد که اپلیکیشن جدیدی به نام Linux On Galaxy منتشر خواهد کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد سیستم عامل لینوکس را روی گوشی‌های هوشمند خود اجرا کنند و به لطف وجود داک DeX، همه چیز را در یک نمایشگر بزرگ‌تر مشاهده کنند.

سامسونگ امیدوار است که اپ Linux On Galaxy این شرایط را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند تا حتی در حال حرکت نیز به کدنویسی مشغول باشند؛ مشخصا این تغییر در DeX از جانب شرکت نامبرده یک حرکت جالب در مسیری درست محسوب می‌شود. بنا به گفته‌ی سامسونگ، اپلیکیشن Linux On Galaxy به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از توزیع لینوکس مورد نظر خود استفاده کنند؛ البته هنوز دقیقا مشخص نیست چه تعداد از توزیع‌های سیستم عامل لینوکس روی داک DeX سامسونگ اجرا خواهند شد. در هر صورت اکثر توزیع‌های لینوکسی بزرگ و محبوب روی DeX اجرا خواهد شد و این قابلیت باعث خواهد شد توسعه‌دهندگان علاوه بر استفاده از DeX، پشتیبانی از این داک را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

علاوه بر آنچه گفته شد، داک DeX سامسونگ از بازی‌های بیشتری به‌ رسمی پشتیبانی خواهد کرد.

افزون بر معرفی اپلیکیشن Linux On Galaxy، سامسونگ همچنین یک لیست از بازی‌های جدید معرفی کرده است که امکان اجرای آن‌ها روی DeX وجود دارد. بسیاری از این بازی‌های معرفی‌شده از API ولکان استفاده می‌کنند که از جمله این عناوین می‌توان به Square Enix’s Final Fantasy XV Pocket Edition ،Super Evil Megacorp’s Vainglory و Lingeage 2 Revolution اشاره کرد. اگر در این مورد اطلاع چندانی ندارید، بد نیست اشاره کنیم که پشتیبانی رسمی از اجرای بازی‌ها روی داک DeX یک قابلیت بسیار مهم محسوب می‌شود؛ زیرا تا زمانی که کد بهینه برای این بازی‌ها نوشته نشود، امکان اجرای صحیح آن‌ها با استفاده از کیبورد و ماوس وجود نخواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات