D1-kifpool

دیجی‌کالا بزرگ‌ترین مرکز پردازش سفارش در خاورمیانه را راه‌اندازی کرد

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
دیجی کالا، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین ایران در نشستی خبری از مرکز جدید پردازش سفارش‌های خود رونمایی کرد.
تبلیغات
D4-mci

دیجی کالا که سال‌ها است لقب بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین کشور را در اختیار دارد، امروز اولین نشست خبری خود را برگزار کرد و در آن ضمن ارائه‌ی تاریخچه‌ی این شرکت، شروع به‌کار بزرگ‌ترین مرکز پردازش سفارش در خاورمیانه را اطلاع‌رسانی کرد. 

برادران محمدی دیجی کالا

برادران محمدی که مؤسس و مدیرعامل دیجی‌کالا هستند، در سال ۱۳۸۵ فعالیت دیجی‌کالا را با سرمایه‌ی صفر شروع کردند و موفق شدند این فروشگاه اینترنتی را به بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کسب‌وکار اینترنتی ایران تبدیل کنند. در ابتدای کار دیجی‌کالا تنها ۷ کارمند داشت؛ اما در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر در این خرده‌فروشی آنلاین مشغول به کار هستند. 

نشست خبری دیجی کالا

دیجی‌کالا که زمانی صرفا در زمینه‌ی فروش کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کرد، در سال ۱۳۹۳ و پس از یک سال تحقیق و بررسی تصمیم به اضافه کردن شاخه‌ی محصولات غیر دیجیتال کرد تا به گفته‌ی برادران محمدی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آن‌ها با بازخوردهای شدید کاربران رقم بخورد. اما این تصمیم استراتژیک در نهایت نه‌تنها مورد قبول کاربران قرار گرفت؛ بلکه بستر سرعت بخشیدن به کسب‌وکار دیجی‌کالا را رقم زد. 

دیجی‌کالا همچنین در راستای گسترش کسب‌وکار خود در سرویس فروش کتاب فیدیبو سرمایه‌گذاری کرد و همچنین در سال ۹۵ فروشگاه مد و فشن دیجی‌استایل را راه‌اندازی کرد. 

دیجی کالا

دیجی‌کالا پس از ۱۰ سال از آغاز فعالیت خود، موفق به راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پردازش سفارش (Fulfillment Center) در خاورمیانه شد که ظرفیت ثبت سفارش این شرکت را به ۳۰۰ هزار کالا در روز افزایش داده است. پیش از این توان ثبت سفارش روزانه‌ی دیجی‌کالا بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کالا در روز بود.

بنا به ادعای مدیران عامل دیجی‌کالا، این خرده‌فروشی آنلاین در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از سهم بازار فروش آنلاین کالاهای فیزیکی کشور را در اختیار دارد و بیش از ۱.۷ میلیون بازدیدکننده‌ی روزانه دارد. این میزان بازدید، دیجی‌کالا را حتی بالاتر از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین خاورمیانه یعنی Souq قرار می‌دهد. در حال حاضر از نظر حجم فروش، خرده‌فروشی سوق در رتبه‌ی اول منطقه و دیجی‌کالا در رتبه‌ی دوم قرار داد. 

فروشگاه‌های اینترنتی به کاربران امکان خرید کالاهای مورد نیاز بدون نیاز به خارج شدن از محل کار یا منزل خود می‌دهند و همین عامل باعث صرفه‌جویی در وقت، ترافیک و هزینه می‌شود. خدمات دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۵ منجر به صرفه‌جویی در حدود ۶۰۰ میلیون دقیقه وقت (بیش از ۱۱۰۰ سال) شده است. همچنین این خدمات، کاربران را از انجام حدود ۴۲ میلیون کیلومتر سفر درون شهری، بی‌نیاز کرده است.

جالب است بدانید که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نوع کالا در سایت دیجی‌کالا ثبت شده است که از این میان بیش از ۱۵۰ هزار نوع کالا در حال حاضر در سایت موجود است و بیش از ۵۰ هزار نوع از آن، مربوط به برندهای تولید داخل است.

علاوه بر راه‌اندازی مرکز پردازش سفارش جدید دیجی‌کالا که قدرت این شرکت در گسترش کسب‌وکار خود را افزایش می‌دهد، دیجی‌کالا به‌زودی پلتفرم مرکز فروشندگان (Marketplace) را راه‌اندازی می‌کند. دیجی‌کالا پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطمینان از ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مشتریان، با راه‌اندازی پلتفرم مارکت‌پلیس و به اشتراک گذاشتن امکانات خود، فرصت عرضه‌ی مستقیم کالا را برای تولیدکنندگان و فروشندگان نیز فراهم می‌کند.

در پلتفرم مارکت‌پلیس، تولیدکنندگان و فروشندگان قادر خواهند بود با قرار دادن کالاهای خود در سایت دیجی‌کالا و با استفاده از امکانات این شرکت، کالای خود را بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسانند. حتی در این حالت نیز دیجی‌کالا، کالاهای فروشندگان را انبار می‌کند و از طریق مرکز پردازش سفارشات خود آن‌ها را جمع‌آوری، بسته‌بندی و در نهایت به دست مشتری می‌رساند. 

اخیرا به‌دنبال کاهش تعداد بازه‌های انتخابی برای تحویل کالا، برخی از مشتریان دیجی‌کالا ابراز ناراحتی کردند. در همین راستا مدیران عامل دیجی‌کالا در نشست خبری دیروز خود اعلام کردند که تعداد بازه‌های تحویل کالا را به‌زودی به همان ۴ بازه افزایش خواهند داد و علاوه‌ بر آن، این شرکت در تلاش است تا سرویس تحویل فوق‌ سریعِ ۲ تا ۳ ساعته را در آینده راه‌اندازی کند. همچنین دیجی‌کالا قصد دارد در آینده‌ی نزدیک بازار هدف خود را از ایران به کشورهای منطقه گسترش دهد و به یک خرده فروشی بین‌المللی تبدیل شود.

اما مدیران دیجی‌کالا مهم‌ترین مانع بر سر سرعت بخشیدن به رشد این خرده‌فروشی آنلاین را کالای قاچاق می‌دانند و چشم امید به تلاش‌های دولت برای مبارزه با قاچاق کالا دوخته‌اند. آن‌‌ها امیدوارند طرح‌هایی همچون رجیستری بتواند به آن‌ها کمک کند کسب‌وکارشان تحت تأثیر فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی کالاهای غیر قانونی قرار نگیرد.  

مدیران عامل دیجی‌کالا برای درک بهتر این موضوع چنین مثالی را مطرح کردند: «تصور کنید ما برای گوشی ۴ میلیونی، هزینه‌‌های قانونی ۱۵ درصدی پرداخت می‌کنیم تا کالای قانونی را در اختیار مشتری قرار دهیم. این هزینه باعث می‌شود قیمت ما ۶۰۰ هزار تومان بالاتر از آیفون قاچاق شود. به همین دلیل ما مجبور هستیم چنین کالاهایی را با حاشیه‌ی سود بسیار کم و در برخی شرایط بدون حاشیه‌ی سود به‌فروش برسانیم.»

دیجی کالا -  Fulfillment Center
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
اینستاگرام زومیت
آموزش بستن یا غیرفعال کردن کامنت اینستاگرام

بستن کامنت‌های اینستاگرام یکی از مفید‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات این اپلیکیشن محسوب می‌شود که در مقاله‌ی پیش‌رو نحوه‌ی انجام آن را آموزش خواهیم داد.

16
2 روز پیش
بیل گیتس سال ۲۰۲۴ در مجمع جهانی اقتصاد
بیل گیتس: هوش مصنوعی ۱۰ سال دیگر جایگزین پزشکان و معلمان می‌شود

به باور مدیرعامل سابق مایکروسافت، هوش مصنوعی تا ۱۰ سال دیگر در حوزه‌های کلیدی جای انسان‌ها را می‌گیرد.

84
2 روز پیش
پوکو F7 پرو در رنگ نقره‌ای
پوکو F7 پرو رونمایی شد؛ گوشی بسیار ارزشمند با باتری بزرگ و قیمت منطقی

شیائومی گوشی پوکو F7 پرو را با تمرکز کامل بر قدرت پردازشی و قیمت منطقی، معرفی کرد.

68
2 روز پیش
ابزار فیلترشکن داخلی مرورگر ویوالدی
مرورگر ویوالدی حالا فیلترشکن داخلی دارد

ویوالدی با همکاری جدید، ابزار فیلترشکن را به‌طور مستقیم در مرورگر خود ادغام کرده است.

16
2 روز پیش
بهترین مایکروویوهای بازار
بهترین مایکروویوهای بازار [فروردین ۱۴۰۴]

قصد خرید مایکروویو دارید و می‌خواهید بهترین مدل‌ها را از مایکروفر تا سولاردوم شناسایی کنید؟ راهنمای خرید بهترین مایکروویو بازار به شما کمک خواهد کرد.

11
2 روز پیش
تولید تصویر ChatGPT به سبک استودیو جیبلی
همه چیز به سبک استودیو جیبلی؛ این تصاویر با ابزار جدید ChatGPT ساخته شده‌اند

هر گوشه از اینترنت را که نگاه کنید تصاویر انیمه‌ای به سبک استودیو جیبلی خواهید دید. ابزار تولید تصویر ChatGPT اینگونه خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

29
20 ساعت پیش
نمای سه چهارم جلو هدموس ۰۶
شاسی‌بلند جدید پژو با طراحی جذاب معرفی شد

شاسی‌بلند حاصل همکاری پژو سیتروئن و دانگ‌فنگ قصد دارد وارد بازار داغ خودروهای برقی چین شود.

29
یک روز پیش
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

تبلیغات
D7-B6Snappshop
D7-zoomitproduct
پخش از رسانه
coming soon...

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات