آغاز عرضه‌ی جلی، کوچکترین گوشی هوشمند جهان

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جلی کوچک‌ترین گوشی هوشمند دنیا با پشتیبانی از 4G و کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگ، به قیمت ۱۲۵ دلار عرضه شد.
تبلیغات

Jelly، کوچک‌ترین گوشی هوشمند جهان، اکنون به کاربران سراسر دنیا عرضه می‌شود. در دوره‌ای که گوشی‌های هوشمند به سمت بزرگ‌تر شدن پیش می‌روند، گوشی جلی در مسیر عکس حرکت می‌کند و قصد دارد خود را به‌عنوان یک گوشی دوم که در هر جیبی جا می‌شود مطرح کند. این دستگاه متعلق به استارت‌آپی به نام Unihertz است که در نتیجه‌ی راه‌اندازی یک پویش جمع‌آوری سرمایه‌ی عمومی موفق شد ۱.۷ میلیون دلار برای عرضه‌ی این گوشی جمع‌آوری کند.

جلی علاوه بر مجهز بودن به اندروید ۷، آنقدر کوچک است که در جیب بغل شما هم جا می‌شود. وقتی این گوشی اولین بار به‌عنوان یک پروژه‌ی سرمایه‌گذاری عمومی عرضه شد، هنوز اندروید ۸ منتشر نشده بود و بنابراین جلی به آخرین نسخه‌ی آن روزهای اندروید، یعنی اندروید ۷ مجهز شد.

جلی

گوشی هوشمند پایین‌رده‌ی جلی با مشخصات نسبتا سطح پایینی عرضه می‌شود؛ اما این گوشی قرار است در دو نسخه وارد بازار شود. نسخه‌ی پایه دارای یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نسخه‌ی پرو به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد بود. هر دو نسخه از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند و استفاده از کارت حافظه تا حجم ۲۵۶ گیگابایت برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

در خصوص مشخصات فنی، جلی به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با سرعت پردازش ۱.۱ گیگاهرتز و باتری ۹۵۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که برای یک گوشی با این اندازه مناسب به نظر می‌رسد. سایر مشخصات شامل نمایشگر ۲.۴۵ اینچی با رزولوشن ۴۳۲ در ۲۴۰ پیکسل، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی، پشتیبانی از 4G، وای‌فای، جی‌پی‌اس و بلوتوث ۴ است. این گوشی دارای یک پورت میکرو یواس‌بی برای شارژ و تبادل داده و درگاه هدفون ۳.۵ میلی‌متری است.

یونی‌هرتز گوشی جلی را هم به‌عنوان گوشی دوم کاربران و هم گزینه‌ای جایگزین برای گوشی اصلی افراد در فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، تمرینات ورزشی و همه‌ی اموری که گوشی بزرگ ایجاد مزاحمت می‌کند روانه‌ی بازار کرده است. با توجه به اینکه پویش جذب سرمایه‌ی عمومی این شرکت با موفقیت به اتمام رسید، گوشی هوشمند جلی هم‌اکنون آماده‌ی ارسال به کاربران سراسر دنیا است. در حال حاضر، تنها نسخه‌ی پرو در وب‌سایت یونی‌هرتز و فروشگاه آمازون قابل خرید است. جلی پرو در این فروشگاه‌ها قیمتی برابر با ۱۲۴.۹۹ دلار دارد.

شرکت اذعان داشته است که زمان تحویل بین ۲۱ تا ۳۰ روز پس از ثبت سفارش خواهد بود و تا به این لحظه تنها ۴۹۹ دستگاه در انبار موجود است. این گوشی در رنگ‌های سیاه، سفید و آبی عرضه می‌شود و در کنار آن قاب و بند مچی نیز هر کدام به قیمت ۱۲.۹۹ دلار قابل خریداری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات