D1-kifpool

فیس بوک تقسیم فید خبری به دو بخش را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک قصد دارد فید خبری خود را به دو بخش تقسیم کند. این فرایند به‌صورت آزمایشی در چند کشور اجرا شده است.
تبلیغات
D4-mci

 فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کار روی تست ایده‌ی تقسیم News Feed یا فید خبری خود است که پست‌های تجاری را از اخبار شخصی جدا می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش تبلیغات در بعضی کسب‌و‌کارها شود. فید خبری فیس‌بوک بخش مرکزی بزرگ‌ترین سرویس شبکه‌ی اجتماعی دنیا و شامل مجموعه‌ای از پست‌ها مانند تصاویر دوستان، پست‌های مربوط به اعضای خانواده، تبلیغات و موضوع‌هایی نظیر افراد مشهور یا صفحاتی است که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند.

قابلیت آزمایشی فیس‌بوک که در شش کشور کوچک اجرا می‌شود، دو خبرنامه را به کاربر ارائه می‌دهد که بر اساس آنچه در بیانیه‌ی این شرکت آمده است: یک بخش متمرکز بر دوستان و خانواده و بخش دوم به صفحاتی اختصاص دارد که کاربر آن‌‌ها را دنبال می‌کند. چنین تغییری در نهایت می‌تواند افرادی را که صفحات مختلف از خبرگزاری‌ها گرفته تا هنرمندان و تیم‌های ورزشی را اداره می‌کنند، برای دیده‌ شدن در فید خبری مربوط به دوستان و خانواده، مجبور به پرداخت هزینه کند.

به گفته‌ی آدام موسری، مدیری اجرایی فیسبوک در بخش News Feed، این قابلیت در حال حاضر در کشورهای بولیوی، کامبوج، گواتمالا، صربستان، اسلواکی و سریلانکا در حال اجرا است و مدت اجرای آن ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد. طبق اعلام موسری، فیس‌بوک هیچ برنامه‌ای برای آزمایش جهانی دو خبرنامه‌ی مجزا برای دو میلیارد کاربر خود ندارد. فیسبوک در حال جاضر برنامه‌ای هم برای اجبار در پرداخت هزینه برای صفحات تجاری ندارد.

فیس بوک به‌طور مستمر به آزمایش تغییرات در مقیاس بزرگ و کوچک می‌پردازد و در عین حال تلاش می‌کند تا کاربران، زمان بیشتری را صرف مرور فیس‌بوک کنند. گاهی اوقات تغییرات همیشگی هستند و گاهی این‌طور نیست. بسته به واکنش مردم، دو خبرنامه می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در بخش پست‌های جدید لینک‌های کمتری را می‌بینند. اخبار هم بخش مشکل‌سازی برای فیس‌بوک است؛ زیرا ممکن است خبرهای غلط و دروغ به‌سرعت در شبکه پخش شوند.

 یک روزنامه‌نگار اهل اسلواکی به نام فیلیپ استروهاریک در پست خود نوشت:

این تست در روزهای اخیر بر ترافیک وب‌سایت خبرگزاری‌های کوچک‌تر تأثیر گذاشته است. اگر می‌خواهید پست‌های فیس‌بوک در خبرنامه‌ی قدیمی دیده شوند، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

ناشرها ممکن است برای تبلیغات فیسبوک هزینه پرداخت کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
وضعیت اینترنت
گزارش ماه مارس اسپیدتست؛ سرعت اینترنت ثابت و موبایل بالا رفت

در گزارش مارس ۲۰۲۵ اسپیدتست، ایران در جدول میانه سرعت اینترنت همراه ۴ پله صعود کرد و رتبه‌اش در جدول میانه سرعت اینترنت ثابت بدون تغییر ماند.

358
14 ساعت پیش
بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ
بهترین گوشی میان رده سامسونگ [فروردین ۱۴۰۴]

در مقاله‌ی پیش‌ رو با در نظر گرفتن امکانات مناسب در مقابل قیمت مقرون‌به‌صرفه، بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ را معرفی می‌کنیم.

124
8 ساعت پیش
راهنمای خرید ساعت هوشمند
بهترین مچ بند و ساعت هوشمند بازار ایران [فروردین ۱۴۰۴]

برای رصد فعالیت‌های ورزشی و ازدست‌ندادن تماس‌ها و کنترل راحت‌تر گوشی، در این راهنمای خرید ساعت هوشمند سراغ بهترین گزینه‌های موجود در بازار رفته‌ایم.

190
یک روز پیش
بهترین هندزفری های کاملا بی سیم بازار
بهترین ایرباد و هندزفری بلوتوثی در بازار ایران [فروردین ۱۴۰۴]

در مقاله‌ی پیش‌ رو بهترین هندزفری‌ها و ایربادهای کاملاً بی‌سیم بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

307
14 ساعت پیش
تم‌‌ های گوشی شیائومی
بهترین تم‌‌ های گوشی شیائومی؛ از مینیمالیستی تا گیمرپسند

برای دگرگونی کامل ظاهر نرم‌افزاری دستگاه، کافی است طی چند ثانیه تم جدیدی را روی گوشی خود تنظیم کنید و تا هفته‌ها از ظاهر جدید لذت ببرید.

56
12 ساعت پیش
 افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی
۸ ابزار مفید برای افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

با این ابزارهای آنلاین و آفلاین که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند، می‌توانید کیفیت تصاویر خود را به‌سرعت افزایش دهید.

30
9 ساعت پیش
بهترین گوشی‌های شیائومی
بهترین گوشی شیائومی در بازار ایران [فروردین ۱۴۰۴]

بهترین گوشی های شیائومی با ارزش خرید بالا کدام مدل‌ها هستند؟ در هر رده قیمتی چه انتظاری باید از بهترین گوشی شیائومی داشته باشیم؟

470
5 ساعت پیش
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات