نقلقولهایی که به شما در کشف ایدههای جدید کمک میکند
برای اینکه بازدهی فکری بیشتری داشته باشید، باید الهامبخش دیگران باشید و خوشبینی را فراموش نکنید. سکوی پرتاب شغل شما، بیش از آنکه به پول و سرمایهی شما وابسته باشد، به طرز فکر متفاوتتان بستگی دارد. چهارچوب مناسب فکری برای موفقیت و پیشرفت شما ضروری است. ولی اگر در مراحل حساس حرفهی خود قرار دارید، شنیدن توصیههای افرادی مجرب میتواند انگیزهی جدیدی در شما به وجود آورد.
خوشبختانه ذهنهای بزرگ از داوینچی گرفته تا دالایی لاما و ریچارد برانسون، میراث خوبی برای ما بهجای گذاشتهاند که بهویژه در حوزهی کسبوکار به کمک ما میآیند. شاید با کمی تعمق در نقلقولهای افراد تأثیرگذار، ایدهی بعدی کسبوکارمان را کشف کنیم.
۱- «برای شروع یک کسبوکار به چه چیزی نیاز دارید؟ ۳ نکتهی ساده : محصولتان را بهتر از دیگران بشناسید، مشتریان خود را درک کنید و قلبا مشتاق موفقیت باشید.» دیو توماس، بنیانگذار وندی
۲- «راز موفقیت این است که همهی انرژی خود را نه روی مبارزه با گذشتهها، بلکه روی خلق یک اثر جدید متمرکز کنید.» سقراط
۳- «هرگز همهی ستارهها روی یک خط قرار نمیگیرند و چراغهای راهنمایی زندگی هم همزمان سبز نمیشوند. جهان در برابر شما توطئه نمیکند، اما قرار نیست همهچیز مطابق میل شما پیش برود. شرایط، هرگز کامل نیست. ممکن است یک روز، یک بیماری همهی آرزوهای شما را نابود کند. سنجیدن لیست محاسن و معایب هم همیشه راهگشا نیست. پس اگر مصمم هستید موفق شوید، با ارادهی کامل کارتان را شروع کنید و در طول مسیر، اشتباهات خود را اصلاح کنید.» تیم فریس، نویسندهی کتاب ۴ ساعت کار هفتگی
۴- «درون انسانها، تمایلی ذاتی به استقلال، تشخص و ارتباط با دیگران وجود دارد. اگر در مسیر این تمایل گام بردارند، دستاوردهای بزرگتر و زندگی غنیتری خواهند داشت.» دنیل پینک، نویسنده
۵- «خودتان را از داستانی که شما را عقب نگه میدارد بیرون بکشید. به داستان جدیدی قدم بگذارید که خودتان آن را خلق میکنید.» اپرا وینفری، مجری و تهیهکننده
۶- «اگر میخواهید انسان خلاق و نوآوری باشید، باید آمادهباشید که مردم شما را دیوانه خطاب کنند.» لری الیسون، بنیانگذار اوراکل
۷- «من خوششانس بودم که هیچوقت تحقیق و جستجو را رها نکردم. شما میخواهید زود تسلیم شوید یا با اراده و پشتکار، آرزوهایتان را دنبال کنید؟» جیل کنرات، نویسندهی کتاب رهبری فکری
۸- «بزرگترین ضعف آدمی، زود تسلیم شدن است. همیشه مطمئنترین راه برای موفقیت این است که یکبار دیگر تلاش کنید.» توماس ادیسون، مخترع لامپ
۹- «از هر تجربهای که در آن مستقیماً به چشمان ترس نگاه کنید و رد شوید، شجاعت و اعتماد به نفس بیشتری به دست میآورید. میتوانید به خودتان بگویید که من این وحشت را پشت سر گذاشتم. باید هر کاری را که فکر میکنید نمیتوانید از عهدهاش برآیید، انجام دهید.» النور رزولت، فعال حقوق بشر
۱۰- «اگر نمیتوانید پرواز کنید، بدوید. اگر نمیتوانید بدوید، راه بروید. اگر نمیتوانید راه بروید، بخزید! هر کاری که میکنید، فقط مطمئن شوید که به جلو حرکت میکنید.» مارتین لوترکینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی
۱۱- «مهم نیست چند بار شکست بخورید. مهم نیست که چند بار به هدفتان نزدیک شدید و به آن نرسیدید. هیچکس به شکستهای شما اهمیتی نمیدهد، پس خودتان هم اسیر آنها نشوید. همهی کاری که باید انجام دهید این است که از آنها درس بگیرید، چراکه تنها چیزی که در کسبوکار اهمیت دارد این است که یکبار موفق شوید. بعد همه میتوانند به شما بگویند که چقدر خوششانس هستید.» مارک کوبان، مالک سالنهای لندمارک و رئیس AXS TV
۱۲- «قویترین و باهوشترین گونهها نبودند که قادر به ادامهی حیات شدند، بلکه گونههایی به بقای خود ادامه دادند که بیشتر با تغییرات سازگار شدند.» چارلز داروین، دانشمند علوم طبیعی، زیستشناس و زمینشناس
۱۳- «اگر میتوانی رؤیای چیزی را در سر بپرورانی، میتوانی انجامش دهی.» والتر دیزنی، بنیانگذار دیزنی لند و دیزنی برادر استودیو
۱۴- «یک مرد موفق کسی است که میتواند با آجرهایی که دیگران به او پرتاب کردهاند، دیواری مستحکم بسازد.» دیوید برینکل، خبرنگار NBC و ABC
۱۵- «من در مورد ریسکپذیری زیاد صحبت میکنم، اما همیشه در ادامه میگویم : با خطرات محتاطانه روبرو شویم.» ایرنه روزنفلد، رئیس و مدیر ارشد ماندلز اینترنشنال
۱۶- «جزئیات دقیقی داشته باشید، اما تعداد این جزئیات را محدود کنید.» جک دورسی، بنیانگذار توییتر
۱۷- «همیشه خارج از چهارچوبهای رایج فکر کنید، افق دید وسیعی داشته باشید و از همهی فرصتهایی که در اطرافتان میگذرد، استقبال کنید.» لکشمی میتال، رئیس و مدیرعامل ArcelorMittal
۱۸- «اگر بتوانید بر احساس ترس و وحشت خود غلبه کنید و ریسکپذیر باشید، اتفاقات شگفتانگیزی در زندگیتان رخ میدهد.» مریسا میر، مدیرعامل سابق یاهو
۱۹- «لازم نیست یک نابغه یا قدیس باشید تا موفق شوید. حتی لازم نیست مدرک دانشگاهی داشته باشید. همهی چیزی که نیاز دارید یک چهارچوب و ساختار و یک هدف است.» مایکل دل، بنیانگذار Dell