عملکرد خارق‌العاده آمازون با افزایش ۳۴ درصدی درآمد در تابستان ۲۰۱۷

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آمازون گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های انجا‌م‌شده توسط تحلیل‌گران بازار است.
تبلیغات

آمازون گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده که نشان از کسب درآمد ۴۳.۷ میلیارد دلاری توسط این کمپانی دارد. آمازون با انتشار گزارش مالی خود نشان داد که عملکردی بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده داشته است؛ به‌طوری که درآمد کسب‌شده توسط این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۴ درصد رشد کرده است. سود خالص آمازون نیز در طول تابستان سال جاری بیش از ۲۵۶ میلیون دلار گزارش شده است. ۱.۳ میلیارد دلار از درآمد آمازون حاصل کسب و کار Whole Foods Market است که آمازون اواخر آگوست سال جاری با پرداخت ۱۳.۷ میلیارد دلار تصاحب کرد. 

آمازون تابستان سال ۲۰۱۶ کسب درآمد ۳۲.۷۱ میلیارد دلاری تجربه کرده بود که امسال رشد بسیار خوبی داشته است. کسب و کار وب‌سرویس‌های آمازون (AWS) بخش بسیار کوچکی از فروش این کمپانی را تشکیل می‌دهد؛ اما سهم بزرگی از سود کسب‌شده توسط آمازون را به خود اختصاص داده است. فروش وب‌‌سرویس‌های آمازون نزدیک به ۴.۵۸ میلیارد دلار گزارش شده که سود عملیاتی ۱.۱۷ میلیارد دلاری به همراه دارد. این بخش از کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد بسیار فوق‌العاده‌ی ۴۲ درصد است. آمازون در این حوزه‌ دو رقیب بسیار سرسخت به اسم گوگل و مایکروسافت دارد. 

amazon

جف بزوس، مدیرعامل آمازون در طی کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی از موفقیت سیاست Alexa Everywhere سخن گفت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط بزوس، فروش اسپیکرهای هوشمند اکو مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا بسیار افزایش یافته؛ به‌طوری‌که تعداد اسپیکرهای فعال در حال حاضر بیش از ۵ برابر مدت مشابه سال گذشته است. آمازون سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی الکسا انجام داده که نیروی خود را از AWS این کمپانی می‌گیرد. اخیرا آمازون برای گسترش مرزهای الکسا با کمپانی‌هایی نظیر بی‌ام‌و و سونوس همکاری را آغاز کرده است. 

فروش آمازون در آمریکای شمالی بیش از ۲۵.۴۵ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سود خالص فروش نیز ۱۱۲ میلیون دلار اعلام شده است. آمازون در آمریکای شمالی رقیب قدرتمندی نظیر والمارت را پیش روی خود می‌بیند. فروش بین‌المللی آمازون نیز درآمدی ۱۳.۷۱ میلیارد دلاری عاید این کمپانی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است. 

برای سه‌ماهه‌ی چهارم یا همان پاییز سال جاری، آمازون درآمدی ۵۶ تا ۶۰.۵ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده است که رشد درآمدزایی ۲۸ تا ۳۸ درصدی برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات