ایده هایی برای برپایی کسب و کار با ریسک پایین
آمار نشان میدهد که تقریبا ۵۰ درصد از کسبوکارهای کوچک در ۴ سال اول شکست میخورند. با این حال مواردی وجود دارد که این احتمال شکست را کاهش میدهد. اولین و مهمترین مورد برای برپایی کسبوکار، نوع کاری است که انتخاب میکنید. اگر میخواهید در ابتدای راه شغل ایمنتری را انتخاب کنید به ادامهی مقاله توجه کنید.
بعضی از مشاغل نیاز به سرمایهی اولیهی بیشتر و مکان و ابزارآلات خاصی دارند که این به معنای احتمال خطر بیشتر است.
مشاوره
هنگامی که در فکر انتخاب مسیر شغلیتان هستید، به مهارتهای خود بیش از پیش توجه کنید. اگر متوجه شدید که علم و اطلاعات و تجربهی شما در حوزهای خاص برتر است، میتوانید به عنوان مشاور در همان زمینه شروع به کار کنید. رمیت ستی، یک مشاور مالی است که در وبلاگ شخصی خود چنین نوشته است: «اگر ایدهای تجاری در ذهن دارید، باید به اندازه کافی در آن زمینه با اطلاعات باشید به طوری که بتوانید مشاور، راهنما و یا منتقد آن حوزه شوید. اگر میخواهید به اهدافتان برسید، ابتدا متخصص شوید.»
مشاغلی مانند طراحی وبسایت، بازاریابی، فروش یا انواع مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات گزینههای مناسبی برای شروع کسبوکار کمریسک هستند، زیرا میتوانید آنها را در خانه و بدون هزینهی اولیه راهاندازی کنید. اینگونه مشاغل حتی میتوانند در کنار تحصیل یا شغل اصلیتان قرار گیرند و کمکم توسعه یابند.
آموزش
آموزش اطلاعات و مهارتهایتان راه دیگری برای کسب درآمد است. این شغل را نیز میتوانید در خانه خود شروع کنید یا از طریق یک وبسایت و در قالب پکیجهای آموزشی بفروشید. با توسعهی این شغل نیز میتوانید مدرسین دیگری به مجموعهی خود اضافه کنید.
دستیار مجازی
کارآفرینان بسیاری ایدهی خود را در فضای مجازی راهاندازی کردهاند و احتیاج به همکارانی برای مدیریت وبسایت یا فروشگاهشان دارند. شما میتوانید با حداقل امکانات مانند تلفن و یک کامپیوتر متصل به اینترنت، مدیریت و پیگیری امور را بعنوان یک دستیار به عهده بگیرید. این شغل نیز جای پیشرفت دارد و پس از کسب مهارت و تجربه میتوانید به راهاندازی کسبوکار اینترنتی خود اقدام کنید.
ماری فورلیو: «شروع کوچک به معنای کوچک فکر کردن نیست.»
نماینده فروش
قطعا برندهای بسیاری را در زمینهی پوشاک، لوازم خانگی و... میشناسید که در شهرهای مختلف نمایندگی دارند. اگر شما هم به شغل فروشندگی حضوری یا مجازی علاقهمند هستید گرفتن نمایندگی فروش ایدهی خوبی است. این شغل بصورت تماموقت یا پارهوقت اداره میشود و با افزایش مهارتهای ارتباطی و جذب مشتری، به درآمد نامحدودی میرسد.
امور حمل و نقل
هر کسبوکاری وابسته به خدمات بستهبندی و ارسال محصولات است. شما میتوانید این وظیفه را به عهده بگیرید و خدمات انتقال ایمن را در سطح شهری یا کشوری ارائه دهید.
کسبوکار خدماتی
اگر محصول و اطلاعات ویژهای برای عرضه به مشتری ندارید، پس خدمتی که از دستتان برمیآید را ارائه دهید. این خدمات میتوانند شامل کارهای منزل، نگهداری کودک، تهیهی غذا، انجام امور باغبانی، ارائهی خدمات دفتری به شرکتها و... باشد. با تحقیق و بررسی خدمات ضروری و مورد نیاز را پیدا کنید.
ست گودین: «به دنبال مشتری برای فروش محصولتان نباشید؛ محصولی را ایجاد کنید که مورد احتیاج مشتری است.»
مراقبتهای سلامت
یکی از بهترین مخاطبان این شغل، سالمندان هستند. تحقیقات نشان میدهد که بیش از ۹۰ درصد از آنها میخواهند بدون وابستگی در خانهی خود زندگی کنند و قطعا به کمک و مراقبت احتیاج دارند. با شناخت نیاز واقعی مخاطبتان و ارائهی خدمات با کیفیت و دلسوزانه، فرصت کاری مناسبی برای شما به وجود میآید.