هواوی نوا 2i را با چهار دوربین و نمایشگر ۱۸ به ۹ معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در سکوت خبری، گوشی میان‌رده‌ی نوا 2i را با نمایشگر ۵.۹ اینچی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم معرفی کرد.
تبلیغات

درحالی‌که در این روزها همه منتظر رونمایی از نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل گوگل هستند، هواوی برای معرفی پرچم‌دار فبلت‌های خود یعنی میت ۱۰ در ۱۶ اکتبر آماده می‌شود. هواوی مدتی پیش از گوشی Maimang 6 یا همان نسخه‌ی چینی میت ۱۰ لایت رونمایی کرد؛ حال این غول چینی یک گوشی دیگر با ویژگی‌های مشابه میت ۱۰ لایت معرفی کرده است.

نوا ۲ آی

نوا ۲‌ آی، هم از نظر ظاهری و هم از نظر مشخصات فنی دقیقا با شایعات منتشرشده در مورد میت ۱۰ لایت مطابقت دارد. نام‌گذاری هواوی روی گوشی‌های جدیدش کمی گیج‌کننده شده است و انتخاب چند نام برای یک محصول مشابه چندان قابل درک نیست؛ البته اگر مسئله‌ی بازارهای مختلف عرضه و سلیقه‌های مختلف را در نظر بگیریم، این تفاوت نام‌ها کمی قابل‌درک خواهند بود.

نوا ۲ آی

حاشیه‌‌های اندک نمایشگر ۵.۹ اینچی نوا ۲ آی باعث شده است با نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ی ۸۳ درصدی در این گوشی روبه‌رو باشیم. نمایشگر فول ویو (FullView) استفاده‌شده در این گوشی رزولوشن فول اچ‌دی پلاس به کاربر ارائه می‌دهد. به لطف پردازنده‌ی کرین ۶۵۹ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، نوا ۲ آی یکی از قوی‌تری میان‌رده‌های هواوی تا به امروز است؛ پردازنده‌ی ۱۶ نانومتری و ۸ هسته‌ای کرین ۶۵۹ با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتزی خود به‌راحتی از عهده‌ی وظایفش در یک میان‌رده برمی‌آید. حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی این گوشی قابل ارتقاء خواهد بود.

نوا ۲ آی

هواوی در نوا ۲ آی از چهار دوربین استفاده کرده و تمرکز ویژه‌ای بر بخش دوربین این گوشی داشته است. هواوی برای ثبت عکس‌های سلفی با نوا ۲ آی از دو دوربین با سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین مجهز به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی، لنزی با گشودگی f/2.0 دارد و وظیفه‌ی ثبت تصویر را عهده‌دار است. دوربین دیگر برای ثبت عمق میدان در تصاویر وارد عمل می‌شود. هواوی همچنین در پشت گوشی از دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که از نظر نوع عملکرد مشابه دوربین‌های قرارگرفته در جلوی گوشی هستند. این غول چینی با استفاده از چنین چینش دوربینی در نوا ۲ آی، تمرکز خود بر افکت بوکه را نشان داده است؛ بااین‌حال همانند نوا ۲ و نوا ۲ پلاس، شاهد ویژگی‌های مرتبط با پرتره نیز در این گوشی جدید هستیم.

نوا ۲ آی

به ادعای هواوی، باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی تا ۲ روز پاسخگوی شارژدهی در استفاده‌ی معمولی از گوشی خواهد بود. متأسفانه خبری از اندروید اوریو در نوا ۲ آی نیست و هواوی به رابط کاربری EMUI 5.1 و اندروید ۷ نوقا در این گوشی بسنده کرده است.

نوا ۲ آی

نوا ۲ آی هم‌اکنون در وب‌سایت خرده‌فروشی Vmall ثبت شده است؛ بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت عرضه و قیمت آن در دسترس نیست. بد نیست بدانید این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد نوا ۲ آی هواوی چیست؟ آیا مشخصات فنی آن را برای یک میان‌رده‌ مناسب می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات