کادیلاک CTS-V گایگر با ۷۵۰ اسب بخار، معرفی شد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ گایگر از کادیلاک CTS-V جدیدی رونمایی کرد که با قدرت بیش از ۷۵۰ اسب بخار، می‌تواند به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
تبلیغات

کادیلاک CTS-V به صورت استاندارد یکی از قدرتمندترین خودروهای سدان موجود در بازار است و پیشرانه‌ی آن توانایی تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتن متر گشتاور را دارد با این وجود گویا این قدرت از نظر مهندسان شرکت تیونینگ آلمانی GeigerCars کافی نبوده و به همین دلیل آن‌ها اقدام به نصب یک سوپرشارژر پیچی به حجم ۲.۹ لیتر بر روی پیشرانه‌ی V8 این خودرو کرده اند. نتیجه‌ی چنین کاری سبب دستیابی به حداکثر قدرت ۷۵۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۸۷ نیوتن متر شده است که این میزان نیرو با استفاده از یک جعبه دنده‌ی خودکار ۸ سرعته که با مدل استاندارد خودرو یکسان است به چرخ‌های عقبی انتقال پیدا می‌کند.

کادیلاک CTS-V

با این افزایش قدرت، حالا این خودرو می‌تواند در عرض ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر با مرسدس بنز E63 برابری می‌کند. حداکثر سرعت این کادیلاک نیز به ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است در حالی که حداکثر سرعت محدود نشده‌ی مرسدس AMG E63 S به عنوان سریع‌ترین مدل E کلاس ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. نکته‌ی دیگر این خودرو این است که شرکت تیونر اطلاعات مصرف سوخت این خودرو را نیز منتشر کرده است و اعلام کرده که مصرف شهری کادیلاک CTS-V معادل ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته این عدد چندان مهم نیست چون افرادی که به سراغ خرید چنین خودرویی می‌روند اصلا اهمیتی به میزان مصرف سوخت نمی‌دهند. 

کادیلاک CTS-V

گایگر تنها به ارتقای فنی این خودرو بسنده نکرده است و اقدام به نصب یک کیت بدنه‌ی زیبا و آیرودینامیک بر روی این خودرو کرده تا ضمن بهبود آیرودینامیکی آن ظاهر خودرو را نیز اسپرت‌تر از گذشته کند. همچنین برای کادیلاک CTS-V رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده است که بر روی آن‌ها لاستیک‌های عملکرد بالای میشلن قرار گرفته اند که پهنای آن‌ها در محور جلو ۲۶۵ و در محور عقب ۲۹۵ است.

کادیلاک CTS-V

در انتها باید به قیمت این خودرو اشاره کرد که به هیچ وجه ارزان نیست. کادیلاک CTS-V با پکیج بلک ادیشن گایگر در کشور آلمان قیمتی معادل ۹۷ هزار یورو دارد. اما برای سوپرشارژر آن باید ۱۴ هزار و ۹۰۰ یوروی دیگر نیز پرداخت کرد که این مبلغ شامل بهینه سازی نرم افزاری پیشرانه‌ی خودرو نیز می‌شود. همچنین کیت بدنه‌ی این خودرو ۱۹۰۰ یورو و لاستیک‌های آن نیز ۱۸۷۰ یورو قیمت دارند که در نهایت قیمت تمام شده‌ی خودرورا به ۱۱۶ هزار و ۵۷۰ یورو افزایش می‌دهند. از این نظر باید گفت که کادیلاک CTS-V گایگر در بازار آلمان در بازه‌ی قیمتی ما بین مرسدس بنز E۶۳ و E63 S قرار دارد. 

کادیلاک CTS-V
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات