سونی نسخه‌ی جدید Aibo روبات حیوان نمای خود را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی از Aibo، روبات سگ نمای جدید خود با قابلیت‌هایی همچون درک احساسات و عواطف رونمایی کرد.
تبلیغات

سونی پس از یک دهه تصمیم گرفته است که روبات حیوان نمای خود را با نام Aibo احیا کند. شرکت ژاپنی ادعا می‌کند که روبات آیبوی جدید می‌تواند با اعضای خانواده ارتباط عاطفی برقرار کند و لذت محبت کردن و نگه داشتن یک سگ واقعی را انتقال دهد. این روبات از ماهیچه‌های الکترونیکی فوق فشرده بهره می‌برد که امکان حرکت در ۲۲ جهت را برای آن فراهم می‌کند. همچنین دو پنل OLED هم برای نمایش حالات عاطفی در نظر گرفته شده است. عمر باتری آیبو دو ساعت عنوان شده است و شارژ مجدد آن سه ساعت به طول می‌انجامد.

سونی می‌گوید رفتار آیبو انعطاف‌پذیر است؛ به این شکل که مثلا صاحبان خود را می‌شناسد، می‌فهمد که چه چیزی آن‌ها را خوشحال می‌کند و رفته رفته به محیط‌های بزرگ‌تر عادت کرده و خو می‌گیرد. این روبات از سیستم یادگیری عمیق برای تحلیل صداها و تصاویری که توسط حسگرهای آن دریافت می‌شوند استفاده می‌کند. همچنین، برای استفاده از تجربیات آیبوهای دیگر و صاحبان آن‌ها به داده‌های ابری متصل می‌شود.

از آخرین باری که سگ‌های آیبو به فروش رسیدند تا به امروز دنیای فناوری دست‌خوش رویدادها و پیشرفت‌های فراوانی شده است. مدل جدید آیبو نیز بر همین اساس تغییراتی داشته است. اپلیکیشنی به نام My Aibo وجود دارد که از طریق آن می‌توان به تنظیمات و عکس‌های ثبت شده توسط دوربین آیبو دسترسی داشته و به سایت ترفندهای آن نیز متصل شد. برای استفاده از قابلیت‌هایی مانند اتصال وای‌فای و LTE، پشتیبان‌گیری ابری و دسترسی به قابلیت‌های اپلیکیشن باید ماهانه ۲۶ دلار بابت اشتراک خدمات آیبو بپردازید.

همچنین، سونی لوازم جانبی فوق را که حکم استخوان را برای این سگ الکترونیکی دارد به قیمت ۲۹۸۰ ین به فروش می‌رساند.

آیبوی جدید از امروز در ژاپن قابل پیش‌خرید است و در تاریخ ۱۱ ژانویه‌ی سال آینده به حراج گذاشته خواهد شد. این روبات با محاسبه‌ی اشتراک ماهیانه‌ی آن ۱۷۰۰ دلار قیمت دارد. سونی فعلا برنامه‌ای برای ارائه‌ی آیبو خارج از ژاپن ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات