ال‌جی پتنت هدست واقعیت مجازی با قابلیت دو نیم شدن ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی پتنت جدیدی برای هدست واقعیت مجازی با قابلیت نصف شدن از وسط به ثبت رسانده است.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس در حال کار روی طرح جدیدی برای هدست واقعیت مجازی است که روی سر بسته می‌شود؛ این هدست به کمک مکانیزم فنری از وسط دو نیم و باز و بسته می‌شود. این طرح به‌تازگی به سازمان ثبت مالکیت معنوی جهانی ارائه شده است؛ اما طبق معمول هیچ تضمینی برای عرضه‌ی این محصول در آینده وجود ندارد. درهرصورت، به نظر می‌رسد ال‌جی بعد از معرفی نمونه‌ی اولیه‌ی هدست مجازی خود در نمایشگاه GDC، دست از طراحی هدست‌ مجازی بر‌نداشته است.

از نگاه کاربران، ال‌جی تا به امروز از جمله تولیدکنندگان فعال در عرصه‌ی واقعیت مجازی نبوده است. آخرین هدست مجازی ال‌جی که بر پایه‌ی فناوری SteamVR متعلق به شرکت Valve ساخته شده است در چند نمایشگاه در کره‌ی جنوبی، از جمله آخرین فستیوال واقعیت مجازی، معرفی و به نمایش گذاشته شد؛ اما به نظر می‌رسد پتنت جدید ال‌جی طرح مفهومی جدیدی را در مقایسه با طرح اولیه‌ی قبلی ارائه می‌دهد. این محصول، برخلاف نسخه‌ی قبلی، این قابلیت را دارد که به کمک مکانیزم فنری از وسط نمایشگر دوگانه‌ی خود جدا و دو نیم شود. احتمالا این مکانیزم قادر است با سفت کردن بندها تجربه‌ی استفاده از هدست را راحت‌تر کنند. از آنجایی که این محصول فاقد بند اضافه در قسمت فوقانی است، امکان دارد زمانی که از آن استفاده نمی‌شود روی گردن قرار بگیرد. دو بلندگوی این هدست سیمی هستند و سر جای خود پیچ نشده‌اند که این موضوع باعث می‌شود در زمانی که هدست روی گردن قرار دارد، بلندگوها بتوانند در گوش قرار بگیرند.

پتنت هدست VR ال‌جی

مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه ذکر نشده است؛ بنابراین مشخص نیست که آیا این هدست نیز از فناوری ردیابی Valve که در اچ‌تی‌سی وایو به کار رفته است بهره خواهد برد یا خیر. شرکت کره‌ای در هفته‌های اخیر محصول دیگری را با نام اولترا گیر به ثبت رساند که ممکن است نام محصول نهایی اولین هدست پیشرفته‌ی واقعیت مجازی این شرکت باشد؛ اما هنوز مشخص نیست که محصول مربوط به پتنت ثبت شده همان اولتراگیر باشد. در هرصورت، ال‌جی قرار است هدست واقعیت مجازی جدید خود را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کند. تنها باید صبر کرد و دید هدست واقعیت مجازی جدید ال‌جی تا چه اندازه نوآورانه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات