بوستون داینامیکس ربات چهارپای پیشرفته اسپات مینی را رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بوستون داینامیکس که پس از فعالیت زیر نظر دارپا و گوگل، حال توسط سافت‌بانک کنترل می‌شود؛ از ربات چهارپای جدیدی با نام اسپات مینی رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از آنکه سافت‌بانک کمپانی بوستون داینامیکس را از آلفابت خرید، در سکوت به فعالیت خود ادامه می‌داد تا اینکه امروز ربات جدیدی توسط این کمپانی جذاب و درعین‌حال بی‌سروصدا معرفی شد. اسپات‌مینی (SpotMini) نام ربات جدید این کمپانی آمریکایی است که در مقایسه با ربات‌های پیشین آن، پیشرفت زیادی به خود می‌بیند. بوستون داینامیکس با انتشار تیزری ۲۴ ثانیه‌ای، ربات جدید خود را به‌صورت عمومی رونمایی کرده است.

بوستون داینامیکس از نظر انتشار ویدیو‌هایی که می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند، بسیار متبحر است. این کمپانی اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این ربات ارائه نکرده است. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، ربات اسپات‌مینی پس از آنکه به سمت دوربین حرکت می‌کند، می‌ایستد و سپس بخشی از بدن خود را که به نظر سر این حیوان رباتیک می‌رسد، به سمت دوربین می‌چرخاند و پس از آن به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به نظر می‌رسد بوستون‌داینامیکس از همان ساختار قبلی مورد استفاده در ربات‌های چهارپا برای حرکت استفاده کرده، ولی ظاهر این ربات بسیار بهبود یافته است؛ به‌طوری که اسپات‌مینی بسیار زیباتر و ساده‌تر از پیش به نظر می‌رسد. تغییرات اعمال‌شده روی این ربات از نظر ظاهری، آن‌ را بیش از پیش برای عرضه به‌عنوان یک محصول تجاری نزدیک‌ کرده است.

بوستون داینامیکس اخیرا آگهی استخدامی برای جلب متخصصان حوزه‌ی مهندسی نرم‌افزار با سابقه‌ی کار در مورد سنسور‌های موسوم به لیدار و همچنین دوربین‌های بینایی ماشین منتشر کرده است و از همین رو، به نظر می‌رسد این کمپانی در تلاش است تا قابلیت هوشمندی را نیز به ربات‌هایش اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات