هواوی، ال‌‌جی و اوپو گوشی‌ تاشو عرضه خواهند کرد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک گزارش جدید توسط نشریه دیجی‌تایمز به عرضه گوشی‌ هوشمند تاشو هواوی، اوپو و ال‌جی در آینده‌ای نزدیک اشاره می‌کند.
تبلیغات

به دنبال رونمایی شرکت زدتی‌ای از گوشی تاشوی زدتی‌ای AXON M و شایعات متعدد در مورد گوشی گلکسی X سامسونگ با طراحی تاشو، اعلام شده است که شرکت‌های هواوی، ال‌جی و اوپو نیز به دنبال معرفی گوشی تاشو هستند.

گوشی تاشوی زدتی‌ای AXON M از دو صفحه‌نمایش مجزا بهره می‌گیرد که از طریق لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند و می‌توانید تصویر مشخصی را روی هر دو صفحه‏‌نمایش به نمایش بگذارید. هواوی نیز گوشی تاشوی خود را بر اساس مکانیزم مشابهی طراحی خواهد کرد؛ گوشی جدید هواوی که از طراحی تاشو بهره می‏‌گیرد، به دو صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود که از طریق لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند و می‌توانید دو صفحه‌‏نمایش را تا کنید. اطلاعات منتشرشده از گوشی تاشوی هواوی توسط ریچارد یو، رئیس واحد مصرف‌کنندگان تجاری هواوی اعلام شده است و انتظار می‌رود این سازنده تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸، گوشی تاشوی خود را معرفی و عرضه کند.

با توجه به اینکه هواوی به دنبال عرضه گوشی تاشو با دو صفحه‌نمایش است، هنوز مشخص نیست که آیا چینی‌ها تصمیمی برای بهبود طراحی گوشی تاشوی خود در مقایسه با زدتی‌ای Axon M دارند؛ به عنوان مثال، هنوز نمی‌دانیم که آیا فاصله بین دو نمایشگر گوشی تاشوی هواوی کم‌تر از گوشی زدتی‌ای Axon M خواهد بود یا خیر.

دیگر سازنده‌ای که به عرضه گوشی‌ تاشو فکر می‌کند، شرکت اوپو است. البته این سازنده، رویه متفاوتی برای گوشی‌ هوشمند تاشوی خود اتخاذ خواهد کرد. به‌ نظر می‌رسد شرکت اوپو به دنبال طراحی و توسعه گوشی‌ هوشمندی است که بخشی از نمایشگر آن تا می‌شود؛ به احتمال زیاد، بخش بالایی صفحه‌نمایش تا خواهد شد. شرکت اوپو پتنت‌هایی برای تولید نمایشگر تاشو به ثبت رسانده است که به‌ نظر می‌رسد که در بالای گوشی‌ هوشمند به کار گرفته می‌‏شود.

در همین حال، اعلام شده شرکت ال‌جی در حال آماده‌سازی نمایشگرهای تاشویی است که ساخت گوشی‌ هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو را امکان‌پذیر خواهد کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، احتمالاً نمایشگرهای تاشو ال‌جی با همکاری اپل تولید خواهند شد؛ کره‌ای‌ها درنظر دارند تا پیش از سال ۲۰۲۰ نمایشگرهای تاشوی خود را برای گوشی‌ هوشمند عرضه کنند. ال‌جی و سامسونگ از معدود سازندگانی هستند که پنل نمایشگر برای گوشی‌ هوشمند تولید می‏‌کنند. 

شرکت اپل که نمی‌خواهد از تغییر و تحولات اخیر بازار جای بماند؛ تصمیم گرفته است با ال‌جی برای عرضه گوشی‌های آیفون با نمایشگر اولد همکاری کند؛ احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ آیفون تاشوی اپل به بازار عرضه نمی‌شود. در همین رابطه، مدتی پیش خواندید که شرکت اپل به ال‌جی اینوتک برای ساخت برد مدار چاپی انعطاف‌پذیر برای گوشی‏‌های هوشمند خود، سفارش داده است؛ بردهای مدار چاپی‌‌ فعلی، با پنل‌ اولد سازگار نیستند. سامسونگ، رقیب اپل نیز در نظر دارد گوشی تاشوی خود را با نام گلکسی X معرفی کند؛ بر اساس شایعات، این محصول به دو نمایشگر مجهز خواهد بود که یکی از آن‌ها انعطاف‌پذیر است.

از آنجایی‌که بخشی از این گزارش به‌صورت رسمی تأیید نشده است، چندان نباید به صحت داشتن آن امیدوار باشیم. با این وجود، به‌ نظر می‌رسد که گوشی‌های تاشو، آینده بازار گوشی‌ هوشمند را رقم خواهند زد؛ بازاری که در حال‌ حاضر، از تنوع خارج شده و به کلیشه رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات