ظاهرا ال جی خط تولید LCDهای خود را متوقف کرده است

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
الجی تا زمانی که روی تولید تلویزیون‌های OLED خود تمرکز دارد، موقتا خط تولید LCDها را متوقف خواهد کرد
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، ال‌جی همچنان به توقف تولید پنل‌های LCD خود به نفع تولید پنل‌های OLED ادامه می‌دهد؛ اخیراً تولید پنجمین نسل از تلویزیون‌های LCD یعنی P4 در جیومی متوقف شده است. در واقع این امر پس از توقف تولید LCDهای P2 رخ داد، همچنین انتظار می‌رود که تولید پنل‌های P3 تا پایان سال متوقف شود.

به گفته ال‌جی، این سه محصول در آینده برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. بااین‌حال برخی کارشناسان بر این باورند که احتمال به کار گیری خطوط تولید P2، P3 و P4 در ساخت OLEDها و LCDهای بزرگ وجود دارد.

طبق گفته نایب رئیس ال‌جی، این شرکت قصد دارد از هرگونه سرمایه‌گذاری اضافی در ساخت LCDها، حداقل در حال حاضر خودداری کند. در همین حال، انتظار می‌رود که شرکت فوق تا سال ۲۰۲۰ حدود بیست تریلیون وون (معادل ۱۸.۰۸ میلیارد دلار) در بخش OLEDها سرمایه‌گذاری کند؛ عمده این سرمایه‌گذاری روی خطوط تولید P10 و E6 در پاژو و همچنین خطوط E5 در گوانژو چین خواهند بود.

در حال حاضر LG Display تنها تولید کننده پنجمین نسل از پنل‌های LCD است، درحالی‌که نسل هشتم این LCDها یعنی P8 و P9، تمرکز خود را روی ساخت مانیتورها و پنل‌های تلویزیونی بزرگ و با رزولوشن بالا قرار داده‌اند.

DB Securities برآورد می‌کند که LG Display تا سال ۲۰۱۸ حدود ۸.۵ تریلیون وون (معادل ۷.۶۸ میلیارد دلار) روی تسهیلات OLED خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این ارقام نشان از افزایش ۲۱.۴ درصدی نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۱۷ دارد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آنند که ال‌جی به‌تازگی سفارش تجهیزات OLED خود را افزایش داده تا ظرفیت تولید پنل‌های کوچک و متوسط را گسترش دهد. انتظار می‌رود تا سال آینده این شرکت بتواند با ادامه روند خود، در هر ماه حدود ۳۷۵۰۰ پنل کوچک و متوسط OLED را به تولید برساند.

در سال ۲۰۱۶ سرمایه‌گذاری‌های ال‌جی روی تجهیزات OLED، تولید ۱۵ هزار پنل در هر ماه را به‌دنبال داشت؛ درحالی‌که امسال این شرکت توانست تولید ماهیانه OLEDهای خود را به ۳۰ هزار پنل افزایش دهد.

البته ال‌جی تنها سازنده نمایشگرهای OLED نیست که قصد افزایش تولیدات خود را دارد؛ سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهان می‌تواند این جایگاه را از آن خود کند، زیرا قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین کارخانه OLED جهان را بسازد. از سوی دیگر، ال‌جی یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان نمایشگرهای OLED است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، پنجاه درصد از سهم بازار جهان را از آن خود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات