۴ نکته که برای شروع کسب و‌کار خودتان باید بدانید

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار موفق بسیار جذاب و در عین حال چالش‌برانگیز و دشوار است، توجه به نکات زیر می‌تواند این راه را برای شما هموار‌تر کند.
تبلیغات

آیا می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید؟ آیا در فکر خارج شدن از شغلی فعلی‌ و ایجاد کسب‌و‌کار خودتان هستید؟ شاید لازم باشد دوباره فکر کنید. آمار‌ها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از کسب‌و‌کار‌ها در یک سال اول و ۵۰ درصد دیگر در طول ۵ سال اول شکست می‌خورند

توجه کردن به این آمار‌های هراس‌انگیز، می‌تواند هرکسی را از پیروی رؤیاهای خود و راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی یا ایده‌ی تولید محصول جدید بازدارد، با این حال هنوز افراد بسیاری تمایل به انجام این ریسک و خطر دارند.  

شاید مزیت‌های آن واقعا ارزش خطر کردن را دارد.

اگر تصمیم گرفتید برای شروع کسب‌و‌کارتان یا اختراع محصول خودتان، این چالش را بپذیرید؛ در حال حاضر از سایر افراد خیلی جلوتر هستید. افراد بسیاری ایده‌های خوبی دارند اما به عملی کردن آن‌ها فکر نمی‌کنند؛ بنابر‌این حتی طی کردن یک مرحله را باید گرانبها دانست.

اشتباه نکنید، راه پیش رو اغلب طولانی و دشوار اس؛، اما همه‌ی چیزی که نیاز دارید، نکات حفاظت‌کننده و تضمین‌کننده برای کمک در طول مسیر است.

موفقیت

برایان اوانز، بنیان‌گذار، مالک و سرمایه‌گذار و مشاور شرکت BDE، می‌گوید: «من در ۱۵ سالگی اولین کارم را به‌عنوان کارآفرین شروع کردم. از آن زمان در طول مسیر درس‌ها، ‌نکات و ترفند‌های زیادی را به‌سختی یاد گرفته‌ام. در این‌جا برخی از ارزشمند‌ترین مروارید‌های دانشم را معرفی می‌کنم که دانستن آن‌ها برای هر کارآفرینی که می‌خواهد کسب‌و‌کاری را شروع و محصول جدیدی تولید کند ضروری است:

۱. به حرف‌های افرادی که تجربه‌ای ندارند توجه نکنید

اکثر افرادی که قصد شروع کسب‌و‌کار دارند،‌ طرح‌ها و ایده‌هایشان را با دوستان و خانواده‌ی خود در میان می‌گذارند. این کار خوب و پسندیده است؛ اما مشکلات اغلب هنگامی رخ می‌دهند که ایده‌هایتان را با افرادی به اشتراک می‌گذارید که هرگز در موقعیت مشابه شما نایستاده‌اند.

افرادی که در دنیای کارآفرینان قرار ندارند یا هرگز تجربه‌ی اداره‌ی کسب‌و‌کار خودشان را نداشته‌اند، به احتمال زیاد شما را منصرف می‌کنند یا ایده‌ی شما را شکست‌خورده می‌دانند. البته استثنا‌هایی در رابطه با این قانون وجود دارد؛ اما در اکثر مواقع این اتفاق می‌افتد.

داستان‌های بی‌شماری در رابطه با افرادی که رؤیا‌ها و برنامه‌های خوبی برای شروع یک کار دارند وجود دارد که از طرف اعضای خانواده منصرف شده‌اند؛ درحالی‌که احتمالا حسن نیت داشته‌اند اما فقط در مورد شروع یک کسب‌و‌کار آگاهی نداشته‌اند.    

اکثر افراد در جست‌و‌جوی مسیری ایمن هستند،؛ به این معنی که اگر ایده‌ی شروع یک کسب‌و‌کار یا تولید محصول دارید، با کارآفرینان دیگر و صاحبان مشاغل که در موقعیت فعلی شما قرار داشته‌اند مشورت کنید. با افرادی که در موقعیت مشابهی بوده‌اند صحبت کنید و از آن‌ها نظر بگیرید.

۲. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

اگر می‌خواهید رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید، ‌باید برنامه داشته باشید و این برنامه باید شامل یادگیری باشد. اگر می‌خواهید یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنید یا یک محصول جدید تولید کنید، باید تحقیقات انجام دهید و با جزئیات صنعت خود آشنا شوید.

بسیاری از کار‌آفرینان خیال‌پرداز تصور می‌کنند که کسب‌و‌کار‌ها یک‌شبه از صفر به درآمد‌های میلیونی می‌رسند؛ اما در واقعیت، هرگز این اتفاق نمی‌افتد. از خارج آن، ممکن است مانند یک موفقیت یک‌شبه به نظر برسد؛ اما قطعا هنگامی که کمی عمیق‌تر نگاه کنید متوجه می‌شوید که سختی و رنج‌های زیادی را در طول مسیر تجربه کرده‌اند.

اگر می خواهید برای مدت‌زمان طولانی در صنعت خود بمانید و شاهد رشد کردن واقعی‌تان باشید، باید همواره در حال یادگیری و به روز نگه داشتن مهارت‌هایتان باشید؛ به‌خصوص در عصری که تکنولوژی به سرعت تغییر می‌کند، باید همواره به‌روز بمانید و هرگز سستی نکنید.

یادگیری

۳. اشکالی ندارد که از رقیبانتان پیروی و تقلید کنید

کپی کردن آن‌چه رقبایتان انجام داده‌اند، حداقل در آغاز کار، یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب موفقیت است. البته نمی‌خواهید سرقت یا نقض ثبت اختراع کنید؛ اما پیروی از رقبا، یک راه خوب برای افزایش سرعت کسب موفقیت است.

اگر رقیبان شما موفق هستند و برای مدتی در اطرافتان بودند، می‌توانید با توجه کردن به کار‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند یا انجام نمی‌دهند، در زمان و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. حتی می‌توانید با انجام تحقیقات در مورد واکنش مشتریان آن‌ها به محصولات یا خدماتشان، عملکرد خودتان را بهبود ببخشید.

اگر چه تقلید و پیروی از رقبا راه خوبی برای شروع است؛ اما باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی‌ها و چشم‌انداز منحصر به خودتان را در کسب‌و‌کارتان به بهترین شکل ایجاد می‌کنید. یکی از مزایای شروع کسب‌و‌کار خودتان، این است که می‌توانید با چشم‌انداز انحصاری خودتان به زندگی نگاه کنید.

۴. به صدای درون و غرایزتان اعتماد کنید

یکی از بهترین ابزار‌های مورد استفاده در کسب‌و‌کار غریزه‌ی ما است. شما می‌توانید به تمام حقایق توجه کنید و محاسبات و تحقیقات لازم را انجام دهید، اما در پایان کار، برای تشخیص درستی یا نادرسی به غریزه و احساستان توجه کنید. 

یادگیری اعتماد به غریزه و صدای درونتان در واقع یادگیری چگونگی اعتماد کردن به خودتان است. اگر خودتان را باور نداشته باشید و به خودتان اعتماد نداشته باشید، شروع و موفقیت در ایده‌ی کسب‌و‌کارتان بسیار سخت و چالش‌ بر‌انگیز است.

در واقع، مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با دستیابی به کارآفرینی وجود دارد این است که خودتان را باور کنید. این تنها چیزی است که هنگامی که شرایط دشوار می‌شود و راهی که در پیش دارید نامطمئن است به شما کمک خواهد کرد. یادگیری اعتماد به غریزه همچنین می‌تواند یکی از ارزشمندترین ابزارهایی باشد که می‌توانید در هنگام تصمیم‌گیری‌های کوچک و بزرگ از آن استفاده کنید.

ممکن است این نکات ساده به نظر برسند، اما قطعا ابزارهای ضروری و مهمی هستند که در مسیر تبدیل شدن به یک کارآفرین به آن ها نیاز دارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات