کاهش فروش اپل و افزایش فروش سایر برندها در آمریکا

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه اپل همچنان رتبه‌ی اول فروش در بازار آمریکا را دارد؛ اما نسبت به سال گذشته دچار افت فروش شده است.
تبلیغات

با اینکه سهم اپل در بازار آمریکا با کاهش ۲.۱ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم روبه‌رو شده است؛ آیفون با ۳۰.۴ درصد فروش، همچنان محبوب‌ترین گوشی آمریکا به‌حساب می‌آید. بر اساس جدیدترین نمودارهای استراتژی آنالیتیکس، شرکت اپل در طول سه ماه، از جولای تا سپتامبر، ۱۲ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که از ۱۳ میلیون دستگاه فروخته‌شده در مدت مشابه سال گذشته کمتر است؛ اما می‌تواند به این دلیل باشد که عده‌ای، به امید کاهش قیمت خرید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را تا بعد از ارائه‌ی آیفون 10 در ماه نوامبر به تعویق انداخته‌اند. در جایگاه دوم، سامسونگ قرار دارد که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار گوشی بیشتر فروخته و با ۹.۹ میلیون گوشی فروخته‌شده، سهم خود از بازار آمریکا را از ۲۴.۲ درصد به ۲۵.۱ درصد افزایش داده است.

ال‌جی نیز فروش خود را از ۶.۵ میلیون دستگاه در این بازار به ۶.۸ میلیون افزایش داده و سهم این شرکت از بازار آمریکا، از ۶.۲ درصد به ۷.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در جایگاه بعدی، تولیدکننده‌ی چینی ZTE قرار دارد. این شرکت سهم خود را از ۹.۱ درصد به ۱۱.۶ درصد رسانده  و فروش گوشی‌هایش در آمریکا، از ۳.۶ میلیون دستگاه در مدت مشابه در سال گذشته به ۴.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

بازار آمریکا

بیشترین بهبود عملکرد در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ را موتورولا داشته است. به گزارش استراتژی آنالیتیکس، این شرکت با پیشرفتی ۹۱ درصدی، فروش گوشی‌های خود را در آمریکا از ۱.۱ میلیون به ۲.۱ میلیون دستگاه رسانده است و در نتیجه موفق به تصاحب ۵.۶ درصد از سهم بازار آمریکا در فاصله‌ی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر شده است.

در مجموع، ۳۹.۵ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم در آمریکا به فروش رسیده است که این مقدار، ۱.۵ درصد کاهش کلی فروش را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات