سامسونگ پتنت جدیدی برای یک گوشی تاشو و با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ به ثبت رساند

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ، به عرضه یک گوشی کتابی با دو صفحه‌نمایش اشاره می‌کند که یکی از نمایشگرها عملکردی مانند یک پد لمسی خواهد داشت.
تبلیغات

گمان می‌رود که عرضه گوشی‌های مجهز به دو صفحه‌نمایش، باعث ایجاد تحول در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد؛ به همین جهت، سامسونگ نیز تمایلی ندارد از رقبا عقب بماند و مایل است با یک گوشی جدید با دو صفحه‌نمایش، محصولات احتمالی رقبا را به چالش بکشد.

گوشی کتابی سامسونگ به دو صفحه‌‏نمایش مجهز شده است که نمایشگرهای آن به وسیله لولا، به یک‌دیگر متصل شده‌اند. پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ، حاکی از یک گوشی جدید است که نمایشگر ثانویه آن به عنوان یک پد عمل خواهد کرد که در مواقع مختلف، کاربردهای منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، در هنگام اجرای یک بازی، می‌توانید از صفحه‌نمایش برای کنترل آن استفاده نمایید؛ به‌‏طور ساده‌تر، بازی روی یک صفحه‌نمایش اجرا می‌شود و المان‌های لازم برای کنترل بازی روی صفحه‌نمایش دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد. ایده‌ی سامسونگ، البته چندان جدید نیست؛ اگر به‌خاطر داشته باشید، کنسول نینتندو 3DS نیز ایده‌ی مشابهی را به همراه داشت و به‌‏نظر می‌رسد که شرکت کُره‌ای، آن‌را به عاریت گرفته باشد.

گلکسی ایکس

در پتنت جدید سامسونگ، پیرامون یک قلم لمسی (قلم استایلوس) نیز توضیحاتی ارائه می‌شود؛ احتمالاً قلم مورد استفاده در آن، S-Pen خواهد بود. طراحان دیجیتالی برای اینکه طرح‌های خود را ترسیم کنند، از تبلت‌های مخصوص بهره می‌گیرند که نمایشگر ندارد؛ با این‌حال، دستورات لازم به واسطه‌ی حرکت قلم روی سطح آن به رایانه انتقال می‌یابد. بدین شکل، طراحان نیازی نیست قلم را روی صفحه‌نمایش رایانه یا لپ‌تاپ خود به صورت مستقیم حرکت دهند؛ در محصولاتی که نمایشگر کوچک‌تری دارند، مانند گوشی‌های هوشمند، استفاده از یک نمایشگر جدا برای طراحی بیشتر ضرورت پیدا می‌کند. سامسونگ برای رفع این مشکل، یک راهکار درنظر گرفته است؛ در هنگام طراحی یا مرور تصاویر، تنها کافی است قلم یا انگشت خود را روی یکی از دو صفحه حرکت دهید تا دستورات شما در صفحه دیگر، اعمال شود.

گلکسی ایکس

هر نمایشگر از گوشی جدید سامسونگ، بلندگوی مختص به خود و دوربین جداگانه دارد که می‌تواند برای استفاده‌های دیگر کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال، وب‌سایت Let’s Go Digital توضیح می‌دهد که استفاده از دو بلندگو باعث خواهد شد تا صدای خروجی در هنگام اجرای یک بازی ویدیویی ارتقا پیدا کند. در حال‌حاضر، مشخص نیست سامسونگ از ایده‌های موجود در این پتنت تا چه اندازه در گوشی جدید گلکسی ایکس (Galaxy X) استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه صحت این شایعات و گمانه‌زنی‌ها هنوز مشخص نشده است.

در رابطه با گلکسی ایکس، مدتی پیش در زومیت خواندید که این مدل در بخش پشتیبانی سایت رسمی سامسونگ فاش شده است. گمان می‌رود گوشی کتابی این شرکت با شماره مدل SM-G888N0 در حال توسعه باشد. سامسونگ موفق شده است تا تأییدیه‌های لازم را برای عرضه گوشی گلکسی ایکس از Bluetooth SIG و آژانس ارتباطات رادیویی ملی کره جنوبی به‌دست آورد. دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ، پیش‌تر اعلام کرده بود که این شرکت گوشی با دو نمایشگر توسعه می‌دهد اما پیش از معرفی رسمی، باید برخی از مشکلات موجود در تولید آن برطرف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات