گوگل پروژه دوربین واقعیت افزوده تانگو را متوقف می‌کند

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد پروژه‌ی دوربین واقعیت افزوده‌ی خود را که تانگو نام دارد، از ماه مارس ۲۰۱۸ متوقف می‌کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش گوگل، پروژه‌ی دوربین مجهز به فناوری واقعیت افزوده‌ که با نام تانگو شناخته می‌شود، از ابتدای ماه مارس سال آینده‌ی میلادی متوقف خواهد شد.

این پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل تعریف و کار روی آن به‌صورت رسمی آغاز شد. هدف از توسعه‌ی فناوری شناخته‌شده با عنوان تانگو، توسعه‌ی دوربینی است که با استفاده از آن بتوان عمق در تصاویر و همچنین حرکت‌ را شناسایی کرد. مشکل بزرگی که سر راه فناوری تانگو وجود داشت، لزوم استفاده از دوربینی پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از ویژگی‌های پروژه‌ی تانگو است؛ چراکه دوربین‌های معمولی قادر نیستند عملکرد مورد انتظار از فناوری تانگو را پردازش کنند و در اختیار کاربران قرار دهند.

در ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین حالت ممکن، تانگو قابلیت‌هایی نظیر امکان محاسبه‌ی مسافت بین گوشی و محل مشخص‌شده‌ توسط کاربر را ممکن می‌کند. از دیگر ویژگی‌های تانگو می‌توان برای مثال به مسیریابی در فروشگاه برای هدایت کاربر به سمت کالایی که می‌خواهد خریداری کند، اشاره کرد. این مسیریابی از طریق ترسیم خطی تا محل قفسه کالا روی گوشی برای کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین باید به تبدیل حرکات موجود در دنیای واقعی به حرکاتی در بازی‌ها اشاره کرد.

پروژه‌ی تانگو سابقه‌ی بلندبالایی در گوگل دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این فناوری اولین تکنولوژی است که در سال ۲۰۱۲ موفق شد از آزمایشگاه موسوم به گوگل ایکس که اکنون با نام آزمایشگاه ایکس شناخته می‌شود، خارج شود.

تانگو نهایتا در سال ۲۰۱۶ از طریق استفاده در گوشی‌ هوشمند Phab2 لنوو راهی بازار شد. در سال ۲۰۱۷ نیز ایسوس گوشی‌ هوشمند جدیدی با نام Zenfone AR راهی بازار کرد که از فناوری تانگو استفاده می‌کند. این فناوری موفق نشد با وجود عرضه در قالب محصولات تجاری به بازار، مشتریان زیادی جلب کند و همچنین توسعه‌دهندگان را تشویق به توسعه اپلیکیشن‌ و سرویس‌های مختلف کند.

پس از آنکه تانگو موفقیت چندانی کسب نکرد، در قالب ARcore به هسته‌ی سیستم‌عامل اندروید وارد شد. در حال حاضر این سیستم در قالب ARcore در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد و حتی گوشی‌های هوشمندی نظیر پیکسل ۲ گوگل و گلکسی اس ۸ از آن پشتیبانی می‌کنند؛ به‌طوری‌که نیاز به دوربین چندان پیشرفته‌ای وجود ندارد. هرچند تانگو نیازمند وجود یک دوربین پیشرفته است؛ اما ARcore را باید به‌عنوان یک SDK برای اندروید با قابلیت استفاده از فناوری‌های پایه‌ای دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات