نگاهی به بی ام و E46 ZHP دست دوم با قیمت ۴ هزار دلار

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً یک نمونه بی‌ام‌و سری 3 مدل ۲۰۰۴ از نسل پرطرفدار E46 و با شرایط فنی قابل قبول، به قیمت تنها ۴ هزار دلار در آمریکا به فروش رفته است.
تبلیغات

می‌توان گفت که تقریبا تمامی طرفداران و هواداران بی‌ام‌و معتقدند E46 بهترین نسل سری 3 در تمام تاریخ است. این خودرو سطح بسیار بالایی از دینامیک رانندگی، هندلینگ، توانایی‌های حرکتی و در عین حال راحتی را به سرنشینان خود ارائه می‌دهد تا در بین سدان‌های اسپرت تبدیل به یک خودروی خاص و بسیار جذاب باشد. جالب است بدانید زمانی که کادیلاک مدل ATS  را طراحی می‌کرد، بی‌ام‌و E46 را به‌عنوان معیار خود می‌دانست. در این بین می‌توان گفت بهترین نسخه E46 سدان مدل 330i ZNHP است که اخیراً در نمونه‌ای بسیار سالم، توسط شرکت BRING A TRAILER به فروش رفته است.

بی‌ام‌و سری ۳

پکیج ZHP که روی بی‌ام‌‌و E46 330i به فروش می‌رسید این خودرو را تبدیل به محصولی اسپرت‌تر از آن چه بود می‌کند و می‌توان گفت که E46 را به حد نصاب جدیدی می‌رساند. در خصوص مشخصات فنی این خودرو باید به پیشرانه ۶ سیلندر خطی از نوع تنفس طبیعی اشاره کرد که می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. البته قدرت تولیدی این مدل چندان از مدل استاندارد 330i بیشتر نیست؛ اما پیشرانه خودرو می‌تواند سریع‌تر دور بگیرد و به محدوده حداکثر دور موتور وارد شود.

انتقال نیروی پیشرانه این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی انجام می‌گیرد و این در حالی است که سایر مدل‌ها به جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته مجهز هستند. دیگر اینکه سیستم تعلیق نیز از نوع اسپرت است و هندلینگ بهتری ارائه می‌دهد؛ این سیستم تعلیق را می‌توان بارزترین تفاوت پکیج ZHP با خودروهای استاندارد دانست. این خودرو همچنین به رینگ‌های اسپرت جدید مجهز شده است و رنگ بدنه آن در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در داخل کابین شاهد پوشش چرم آلکانترا روی غربیلک فرمان هستیم که جذابیت نمای داخلی خودرو را افزایش داده است. به‌جرئت می‌توان گفت که از نظر نمای ظاهری، پکیج ZHP زیباترین بی‌ام‌و سری ۳ به‌حساب می‌آید.

E46 ZHP  BMW

 این مدل همچنین تفاوت‌هایی بسیار جزئی در سپر عقب خود دارد و می‌توان این تفاوت را از محل اتصال سپر به گلگیرها متوجه شد. خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، دارای کارکرد ۲۱۶ هزار کیلومتر است که می‌توان گفت با توجه به سن خودرو، عدد خوبی به‌حساب می‌آید. بدنه این خودرو در شرایط مناسبی قرار دارد؛ ضمن اینکه از نظر مکانیکی و فنی نیز ایراد مهمی ندارد. حتی اگر چند نقص کوچک هم در E46 مذکور وجود داشته باشد، با هزینه کمی قابل جبران است و قیمت ۴ هزار دلاری را توجیه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات