اوپو گوشی‌های A75 و A75s را با سیستم تشخیص چهره معرفی کرد

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اوپو دو گوشی جدید A75 و A75s را به‌صورت رسمی معرفی کرد که هر دو مدل، نمایشگر کشیده ۱۸:۹ دارند.
تبلیغات

شرکت اوپو از دو گوشی جدید با نام اوپو A75 و A75s رونمایی کرد. هر دو مدل از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کنند که برای آنلاک شدن دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه میان‌رده‌های جدید این شرکت چینی به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک مجهز شده است.

اوپو مدعی است که سیستم تشخیص چهره A75 و A75s، می‌تواند نزدیک به ۲۵۴ نقطه را در چهره‌ی کاربر تشخیص دهد که از آن برای احراز هویت استفاده خواهد شد. البته اگر تمایلی به استفاده از سیستم تشخیص چهره ندارید، کافی است از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی برای آنلاک کردن میان‌رده‏‌های جدید اوپو استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌هایی که در رام اختصاصی ColorOS 3.2 وجود دارد؛ OPPO Share است که بدون نیاز به اینترنت سیم‌کارت، تبادل فایل و تصویر را میان دو گوشی‌ هوشمند با برند اوپو میسر خواهد کرد. از آنجایی‌که رام اختصاصی ColorOS 3.2 بر مبنای سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ نوقا توسعه یافته است، به کاربران اجازه می‌دهد دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان از طریق قابلیت Split-Screen اجرا کنند.

اوپو A75

گوشی‌های جدید اوپو A75 و A75s از نظر اندازه صفحه‌نمایش، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و هر دو مدل به صفحه‌‏نمایش ۶ اینچی LCD مجهز شده‌اند که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ دارد. لایه محافظ گوریلا گلس ۵ شرکت کورنینگ، روی نمایشگر میان‌‏رده‌‏های اوپو را پوشانده است و از آن‌ در برابر خط و خش محافظت می‌کند.

در حاشیه‏‌ی بالای صفحه‌نمایش گوشی اوپو A75 و اوپو A75s، یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی جای گرفته که شامل لنزی با دیافراگم F2.0 است. شرکت اوپو به استفاده از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پشت گوشی رضایت داده است که البته لنز مورد استفاده در آن، دیافراگم F1.8 دارد؛ به همین جهت، دوربین اصلی به نور حساس‌تر است و در شرایط نوری نامناسب، عملکرد بهتری نسبت به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی ارائه می‌دهد. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند و نرم‌افزار دوربین، این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند تا تصاویری با پس‌زمینه تار ثبت کنند؛ ضمن اینکه امکان ثبت تصاویر پرتره نیز وجود دارد.

اوپو A75

گوشی‌های جدید اوپو این امکان را برای خریداران فراهم خواهند آورد که به‌صورت هم‌زمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو SD استفاده کنند. تراشه هلیو پی ۲۳ مدیاتک با هشت هسته پردازشی Cortex A53، قلب تپنده‌ی اوپو A75 و اوپو A75s است و فرکانس هسته‌های پردازشی روی حداکثر ۲.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. واحد پردازش‌ گرافیکی Mali G71 MP2 نیز در رندر محتوای گرافیکی، به پردازنده اصلی کمک خواهد کرد. مودم به‌ کار گرفته‌شده در تراشه هلیو پی ۲۳، به گوشی اوپو A75 اجازه می‌دهد به شبکه‌های 4G LTE متصل شود و برقراری تماس بر بستر نسل چهارم ارتباطات را میسر می‌کند. برای گوشی اوپو A75 و A75s از یک باتری غیر قابل تعویض ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است.

اوپو A75

تفاوت بین‏ گوشی‌های اوپو A75 و A75s به فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم آن‌ها خلاصه می‌شود. گوشی اوپو A75 به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و اوپو A75s با بهره‌گیری از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه فلش، ارائه خواهد شد. می‌توانید فضای ذخیره‌‏سازی را در هر دو گوشی تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء دهید. گوشی‌های جدید اوپو A75 و اوپو A75s از طریق وب‌سایت رسمی شرکت سازنده در تایوان قابل خریداری است؛ اوپو A75 تنها ۳۶۵ دلار قیمت دارد و اوپو A75s نیز با قیمتی کم‌تر از ۴۰۰ دلار ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات