اچ تی سی بخش واقعیت مجازی وایو را می‌فروشد

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک به اچ‌تی‌سی اعلام کردند این کمپانی قصد فروش تجارت واقعیت مجازی خود را دارد.
تبلیغات

بخش واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی که با هدست واقعیت مجازی وایو در دنیا شناخته می‌شود، یکی از واحدهایی است که ظاهرا این کمپانی تایوانی قصد فروش آن را دارد. منابع نزدیک به اچ‌تی‌سی اعلام کردند این غول تایوانی برای برون‌رفت از شرایط فعلی و تغییر اوضاع، فروش بخش واقعیت مجازی را بررسی می‌کند. منبعی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، اعلام کرده است که اچ‌تی‌سی قصد دارد با این تصمیم زیان‌دهی خود را جبران کند و با ثبات بیشتری مسیر خود را ادامه دهد. البته در این گزارش اعلام شده است که کمپانی تایوانی همچنین به دنبال یک سرمایه‌گذار استراتژیک می‌گردد تا بتواند فعالیت این بخش را ادامه دهد.

یکی از کارمندان داخلی اچ‌تی‌سی مدعی شده که فروش کامل این بخش همچنان در دستور کار است؛ چرا که ورود به عرضه محصولات و سرویس‌های مختلف نمی‌تواند خواسته‌ی تمام افراد را برآورده کند. از طرف دیگر این کمپانی تایوانی تنها برندی نیست که در گستره‌ی وسیعی از صنایع فعالیت می‌کند؛ ولی با رقبای سرسختی چون سامسونگ و گوگل که بر تمام فعالیت‌های خود کنترل دارند، فاصله‌ی زیادی دارد.

البته هنوز مشخص نیست تصمیم نهایی اچ‌تی‌سی چه خواهد بود و کدام گزینه مورد نظر مدیران این کمپانی است، اما این منبع داخلی اعلام کرده که ممکن است هیچ تصمیم خاصی گرفته نشود و این غول فناوری همچنان در مقابل هرگونه تغییری مقاومت کند و به روند قبلی خود ادامه دهد.

از اوایل سال ۲۰۱۶، اچ‌تی‌سی بخش وایو را به‌عنوان یک زیرمجموعه‌ی مستقل جدا کرده است تا بتواند اختیارات بیشتری به این بخش بدهد و امیدوار باشد که عملکرد خوب بخش واقعیت مجازی بتواند ضمن جبران بخشی از زیان‌های اچ‌تی‌سی، به ثبات و سودآوری کمپانی کمک کند.

گزارش مالی اچ‌تی‌سی برای فصل دوم ۲۰۱۷، نشان از ضرر ۷۲.۴۷ میلیون دلاری این کمپانی در سه‌ماهه‌ی منتهی به سی‌ام ژوئن دارد. اما فروش قابل قبول گوشی یو 11 باعث شده است این غول تایوانی به آینده خوش‌بین باشد؛ چرا که درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ برابر ۵۳۰ میلیون دلار بوده است. این میزان در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

هنوز مشخص نیست اچ‌تی‌سی چه زمانی تصمیم نهایی خود را در رابطه با بخش واقعیت مجازی می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات