زیان ۳ تا ۴ میلیون تومانی سایپا برای هر دستگاه پراید
رضا تقی زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: «قیمتگذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.»
تبلیغات
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری گفت:
قیمتگذاری در خصوص خودرو تجاری نیست و مسائل خارج از خودروسازی مانند رضایت اقشار مختلف جامعه و تورم مد نظر قرار میگیرد. فروش هر پراید زیان سه تا چهار میلیون تومانی برای سایپا به دنبال دارد.
تقی زاده، در خصوص استاندارد و کیفیت خودروهای ساخت داخل، بیان کرد:
ارتقاء سطح خودروهای تولیدی موضوع اصلی به شمار میرود. هیئت دولت نیز به این امر بسیار اصرار داشتند و در همین راستا استانداردهای ۵۵ گانه را به ۸۲ استاندارد افزایش دادند. خودروهایی مثل تندر، پراید، ۲۰۶، سمند و چند خودروی دیگر توان پاس کردن استانداردهای جدید را ندارند. در نتیجه سایپا در این بحث پیشگام شده و پراید را که بسیار هم مورد توجه رسانهها است، از خطوط تولید خارج میکند. پراید مثل تهران است! با همه مشکلات تهران کسی حاضر نیست این شهر را ترک کند و پراید هم همینطور است. این خودرو بیشترین آمار تولید را داشته و رتبه اول فروش را بین مردم و مصرفکنندگان حفظ کرده است. در همه دنیا خریداران خودرو از تسهیلات با سود کم استفاده میکنند، اما در ایران این شرایط مهیا نیست و یکی از دلایل قیمت تمامشده بالا در تولید خودرو همین امر است. لیزینگها نیز با سود ۲۷ درصد خودرو میفروشند که برای خریدار صرف ندارد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در طرح فروش آخر پراید چگونه خودروها را به دست مشتریان واقعی میرسد، گفت:
نمایندگان ما در این طرح حق خرید ندارند و سابقه خرید مشتریان مهم است. مثلا طبق بانک اطلاعاتی ما، دانشجویان و طلاب و زوجهای جوان که در سال ۹۶ ازدواج کردند و تاکسیها و … جزو مشتریان هدف ما در آخرین طرح فروش پراید هستند. هر کس با یک کد ملی میتواند ثبت نام کند و بعد از دریافت اطلاعات از سازمانهای مربوطه، استعلام اطلاعات گرفته میشود و بعد از راستی آزمایی میتوانند خرید کنند. مشتریانی که ثبت نام میکنند، نمیتوانند خودرو را به نام افرادی ثبت نام کنند که شرایط مورد نظر سایپا را ندارد. سعی ما بر این است که خودروها را تا آخر امسال تحویل دهد.
داغترین مطالب روز
نظرات