اسپاتیفای دیگر از استریم موسیقی روی مرورگر سافاری پشتیبانی نمی‌کند

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارد که اسپاتیفای دیگر از استریم موسیقی با استفاده از پخش‌کننده‌ی تحت وب مرورگر سافاری پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

درصورتی‌که از سرویس اسپاتیفای با بهره‌گیری از پخش‌کننده‌ی تحت وب این سرویس با مرورگر سافاری استفاده می‌کنید، باید بدانید که اسپاتیفای دیگر از این امکان پشتیبانی نمی‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، دیگر نمی‌توان از سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای به‌صورت تحت وب در مرورگر سافاری استفاده کرد. درصورتی‌که به آدرس اسپاتیفای برای پخش موسیقی مراجعه کنید، پیغامی برای کاربران نمایش داده می‌شود که بر اساس آن یا باید از مرورگر دیگری استفاده کنند یا اینکه اپلیکیشن توسعه‌یافته برای مک را مورد استفاده قرار دهند. اسپاتیفای در پاسخ به تغییرات ایجادشده، به این نکته اشاره کرده است که به‌روزرسانی‌های اخیر باعث شده سافاری پشتیبانی نشود. اسپاتیفای اعلام نکرده است که چه زمانی دوباره پشتیبانی از مرورگر سافاری را از سر خواهد گرفت.  

گمانه‌ها نشان از این دارند که شاید پشتیبانی نکردن از مرورگر سافاری به دلیل استفاده از پلاگین Widevine باشد که در به‌روزرسانی جدید اسپاتیفای مورد استفاده قرار گرفته است. این پلاگین به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کپی‌رایت در زمان استفاده از پلیر آنلاین حفظ شود؛ حال آنکه سیستم‌عامل مک اپل به دلایل امنیتی از اجرا شدن این پلاگین جلوگیری می‌کند و در نتیجه، کاربران نمی‌توانند از سرویس استریم موسیقی تحت وب اسپاتیفای در مرورگر سافاری استفاده کنند.  

هرچند شاید این مشکل چندان حاد به نظر نرسد و بتوان با نصب اپلیکیشن همچنان به استفاده از اسپاتیفای در سیستم عامل مک ادامه داد؛ اما این مشکل برای افرادی که اجازه‌ی نصب اپلیکیشن روی سیستم خود ندارند، کمی مشکل‌ساز و محدودکننده خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات