سوددهی سامسونگ در تابستان ۲۰۱۷ نیز رکوردشکنی خواهد کرد

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گمانه‌ها نشان از این دارد که سامسونگ طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ دوباره رکوردشکنی کرده و عملکرد مالی بهتری را در مقایسه با بهار ۲۰۱۷ بر جا خواهد گذاشت.
تبلیغات

پس از آنکه سامسونگ سال گذشته نتوانست با گلکسی نوت ۷ فروغ چندانی داشته باشد، به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۷ از نظر مالی برای این کمپانی کره‌ای روزهای به یادماندنی را بر جای می‌گذارد. سامسونگ با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی رکوردشکنی کرد، حال آنکه به نظر می‌رسد تابستان سال جاری نیز برای سامسونگ بسیار خوب سپری می‌شود؛ چراکه آخرین گمانه‌ها در خصوص عملکرد مالی این کمپانی حکایت از رکوردشکنی دوباره این کمپانی دارد.

تحلیل‌گران بازار مالی پیش از این اعلام کرده بودند که احتمالا سامسونگ در تابستان سال ۲۰۱۷ از نظر مالی شاهد رشد آنچنانی نخواهد بود؛ چراکه این کمپانی کره‌ای طی سه ماهه‌ی دوم پس از چند سال از نظر کسب سود رکوردشکنی کرده بود. کره‌ای‌ها طی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ موفق شده بود تا سود عملیاتی ۱۲.۳۸ میلیارد دلار را به جیب بزند که بالاترین سود کسب شده توسط این کمپانی طی چند سال اخیر بود. با وجود اینکه سامسونگ نیز افق روشنی برای تابستان سال جاری نداشت، اما پیش‌بینی‌های جدید نشان از این دارد که فروش پنل‌های اولد به اپل برای استفاده در جدیدترین آیفون کاپرتینویی‌ها باعث شده تا سامسونگ عملکرد بسیار بهتری را از نظر مالی به جای بگذارد.

کیم سان وو، تحلیل‌گر موسسه‌ی مریتز، به این نکته اشاره کرده که احتمالا درآمد سامسونگ در تابستان به بیش از ۵۷.۲۹ میلیارد دلار برسد که سود عملیاتی ۱۲.۶۷ میلیارد دلاری را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد. وی در مورد عملکرد مالی سامسونگ طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ چنین اظهار نظر کرده است:

سامسونگ با انتشار پیش‌بینی خود از وضعیت مالی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش گرفته است، حال آنکه تقاضای بالا برای تراشه‌های کامپیوتری و همچنین سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند، انتظارات از این کمپانی را افزایش داده است.

شمار دیگری از تحلیل‌گران بازار نیز به قیمت بالای تراشه‌های nand و حافظه‌های RAM اشاره کرده و از این‌رو پیش‌بینی خوبی را از عملکرد مالی سامسونگ به عمل آورده‌‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات