قرارداد بوتاس با مرسدس، یک‌ سال دیگر تمدید شد

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم فرمول یک مرسدس، قرارداد والتری بوتاس را برای مسابقات فصل ۲۰۱۸ تمدید کرد.
تبلیغات

بوتاس، در آخرین لحظات به‌عنوان جایگزین قهرمان جهان سال ۲۰۱۶، نیکو روزبرگ، وارد تیم مرسدس شد. روزبرگ، با اعلام بازنشستگی خود، تنها یک هفته پس از  بالا بردن جام قهرمانی جهان، همه را شگفت زده کرده بود.

بوتاس فنلاندی تاکنون دو مسابقه را در کنار هم تیمی پرافتخارش، لوئیس همیلتون، برنده شده است؛ تمدید قرار داد وی قابل پیش‌بینی بود و در واقع اعلام رسمی آن فقط جنبه‌ی تشریفاتی داشت.

والتری بوتاس

توتو وولف، مدیر تیم مرسدس، می‌گوید:

پیوستن والتری در دقایق آخر به تیم و قرار دادن وی در کنار بهترین راننده‌ی فرمول یک، مسلماً برای بوتاس چالش بزرگی بوده است. با این وجود، عملکرد وی واقعا تأثیرگذار بوده است. البته بالا و پایین‌های بین ما بوده (بیشتر مثبت تا منفی) ولی پیروزی در گرندپری روسیه و استرالیا را هم داشته‌ایم.در مجموع، با در نظر گرفتن عملکرد با ثبات و تلاش مستمر بوتاس، موضوع تمدید قراردادش نیاز به فکر کردن نداشت. در تیم مرسدس، بیش از هر چیزی احترام و روحیه ورزشی و دوستی حائز اهمیت هستند که این عامل‌ها در بین دو راننده‌ی ما رشد کرده است.همکاری پویا بین والتری و لوئیس، همان چیزی است که ما برای رقابت با حریفان به آن نیاز داریم.

با تمدید قرارداد یک‌ساله‌ی بوتاس، جایگاه یک راننده در سال ۲۰۱۹ برای مرسدس همچنان آزاد است که البته وولف پیشتر اعلام کرده بود راننده‌ای که در این سال برای مرسد رانندگی می‌کند، نقش مهمی در آینده‌ی تیم مرسدس خواهد داشت.

والتری بوتاس

بوتاس که در حال حاضر در جدول رده‌بندی فرمول یک امسال، مقاوم ارزشمند سوم را دارد، گفت:

باعث افتخار من است که برای سال ۲۰۱۸ هم برای مرسدس رانندگی می‌کنم و همچنان عضوی از این خانواده هستم. با همکاری متقابل، روز به روز پیشرفت می‌کنیم که معتقد هستم با ادامه‌ی این همکاری بی‌رقیب خواهیم شد.پس از پیوستن به تیم مرسدس، کار کردن در این تیم، برای من هر روز سراسر لذت بوده است. باید بگویم که به‌عنوان یک راننده، در این تیم چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام؛ در این فصل لحظات بسیار خوبی را تجربه کرده‌ایم که هیچوقت آن‌ها را فراموش نمی‌کنم.همکاری با لوئیس نیز خیلی خوب بوده است و از رابطه و تلاشمان برای پیشرفت تیم لذت می‌برم. وقتی که در سال ۲۰۱۷ مرسدس با من قرارداد امضا کرد، در واقع با اعتماد به مهارت‌های من ریسک زیادی کردند. تمدید این قرارداد، نشان می‌دهد که من اعتماد آن‌ها را جلب کرده‌ام. از کسب اولین پیروزی‌های خود برای مرسدس خوشحال هستم، اما همیشه امکان پیشرفت وجود دارد و من هنوز تمام پتانسیل خودم را نشان نداده‌ام.همچنان به تلاش خودم در پیست و خارج از پیست ادامه می‌دهم تا با بهتر کردن رانندگی و کسب نتایج بهتر، به تیم نشان بدهم که با انتخاب من، تصمیم درستی گرفته‌اند. از حمایت و اعتماد تمام اعضای خانواده‌ی مرسدس، افرادی که در کارخانه‌های براکلی و بریکس‌ورث مشغول به کار هستند تا افرادی که در تیم فرمول یک مرسدس هستند و همچنین طرفداران، تشکر می‌کنم. خیلی ممنونم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات