باتری‌ جدید سامسونگ SDI؛ تحولی در خودروهای برقی

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ SDI، از جدیدترین طرح باتری خود برای خودروهای برقی، رونمایی کرد که انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافتی بیش از ۶۴۵ کیلومتر را ذخیره می‌کند.
تبلیغات

به ندرت دیده می‌شود که شرکت‌های فعال در زمینه‌ی باتری‌های لیتیوم-یون در یک نمایشگاه خودروی بزرگ، حضور پررنگی داشته باشند. اما شرکت کره‌ای سامسونگ معتقد است که با معرفی جدیدترین فناوری باتری‌ خودروهای برقی، لایق یک غرفه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ است.

سامسونگ SDI، که تأمین‌کننده‌ی باتری برای شرکت‌های بزرگی چون آئودی و بی‌ام‌و است، از یک طرح جدید برای باتری با ظرفیت بیشتر ذخیره‌ی انرژی رونمایی کرده است؛ با این فناروری جدید، علاوه بر اینکه پک‌های باتری خودروهای برقی کوچک‌تر می‌شوند، با یک بار شارژ، توانایی طی کردن مسافت بیشتری فراهم می‌کنند. این پک باتری جدید که با کد «چندعملکردی» شناخته می‌شود، قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافتی بیش از ۶۴۵ کیلومتر را ذخیره کند.

سامسونگ SDI

اینکار با چیزی به نام »پیل کم-ارتفاع» و با استفاده از استاندارد ۲۱۷۰۰ پیل‌های استوانه‌ای با قطر ۲۱ میلی‌متر و ارتفاع ۷۰ میلی‌متر ممکن شده است. در طرح فعلی سامسونگ SDI برای خودروها، از استاندارد ۱۸۶۵۰ با قطر ۱۸ میلی‌متر و ارتفاع ۶۵ میلی‌متر استفاده می‌شود.

 با وجود افزایش ابعاد (۵ میلی‌متر ارتفاع و ۳ میلی‌متر قطر) طرح پیل سوختی جدید، در مقایسه با طرح فعلی ۵۰ درصد افزایش ظرفیت دارد. با استفاده از باتری‌های جدید که ظرفیت بیشتری ارائه می‌دهند، برای تأمین‌ انرژی به تعداد کمتری از آن‌ها نیاز است که به دنبال آن، پک باتری کوچک‌تر، وزن کمتر و فضای داخلی بیشتر برای سرنشینان، حاصل می‌شود.

پیل‌های جدید در پک باتری که سامسونگ SDI آن را چندعملکردی نام‌گذاری کرده است، قرار دارند. طبق معمول، پیل‌ها بر اساس یک واحد استاندارد جاگذاری شده‌اند که شرکت‌های خودروسازی قابلیت سفارش تعداد واحد‌های مختلف در پک باتری را خواهند داشت. تیم مهندسی سامسونگ SDI می‌گوید با قرار دادن حداکثر ۲۰ واحد، با یک بار شارژ، مسافتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰  کیلومتر را می‌توان طی کرد.

سامسونگ SDI

البته مدیران سامسونگ SDI اضافه کردند که سفارش این پک باتری در حال حاضر قیمت بالایی دارد که در این صورت برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت مناسب است. ولی قرار دادن ۱۰ تا ۱۲ واحد در پک باتری، با ارائه‌ی طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ، برای خودروهای برقی میان رده مناسب خواهد بود.

مدیران سامسونگ SDI، سرمایه‌گذاری هنگفتی برای تأمین‌ نیاز باتری شرکت‌های خودروسازی کرده‌اند. علاوه بر رونمایی از این فناوری جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷، مدیران سامسونگ SDI از پایان ساخت جدیدترین کارخانه‌ی باتری در کشور مجارستان خبر دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات