گرندپری سنگاپور مسابقات فرمول یک، با قهرمانی همیلتون به پایان رسید

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
نوار موفقیت لوئیس همیلتون و تیم مرسدس، این هفته نیز ادامه داشت؛ اما با حوادثی نفس‌گیر برای رقبا و چاشنی شانس همراه بود.
تبلیغات

درحالی‌که بسیاری از دوستداران فرمول یک، با توجه به رتبه‌ی نخست سباستین فتل در تعیین خط روز گذشته و سابقه‌ی ۴ بار قهرمانی او در سنگاپور، شانس زیادی برای راننده‌ی اول تیم فراری متصور بودند؛ این لوئیس همیلتون و تیم مرسدس بود که بر سکوی اول جایزه‌ بزرگ مارینا بی ایستاد.

این رقابت، در پیست خیس و هوای بارانی سنگاپور برگزار شد که مهم‌ترین دلیل حوادث متعدد و جابه‌جایی‌های پی‌درپی در میان رانندگان بود. در همان دور اول، کیمی رایکونن و مکس ورشتاپن، رانندگان تیم‌های فراری و ردبول با یکدیگر برخورد کردند که در ادامه منجر به تماس رایکونن با هم‌تیمی خود، سباستین فتل شد.

فرمول یک سنگاپور

این سری برخوردها، فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن را هم بی‌نصیب نگذاشت تا همه‌چیز به نفع لوئیس همیلتون تمام شود. با گذشت تنها سه دور از مسابقه، فتل و رایکونن، رانندگان تیم فراری و امیدهای اصلی قهرمانی در سنگاپور، به همراه مکس ورشتاپن از مسابقه کناره‌گیری کردند و با خروج آلونسو در دقایق بعد، تنها ۱۶ نفر از ۲۰ راننده‌ی اصلی در پیست باقی ماندند. قهرمانی همیلتون در سنگاپور، در حالی رقم خورد که تا پایان رقابت، فقط ۱۱ راننده حضور داشتند.

فرمول یک سنگاپور

هرچند لوئیس همیلتون، از بزرگ‌ترین رانندگان حاضر در رقابت‌های فرمول یک امسال محسوب می‌شود و توانایی‌های او در تیم مرسدس، غیر قابل انکار است، می‌توان قهرمانی همیلتون در مارینا بی ۲۰۱۷ را به حساب خوش‌شانسی او نوشت؛ چراکه از همان دورهای ابتدایی به لطف حادثه برای رانندگان فراری، در صدر قرار گرفت. در پایان مسابقه، همیلتون با زمان دو ساعت و سه دقیقه و ۲۳.۵۴۳ ثانیه اول شد؛ درحالی‌که نزدیک‌ترین راننده به او، دنیل ریکیاردو بود و با ۴.۵ ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون، از خط پایان گذشت. جایگاه سوم جایزه بزرگ سنگاپور به هم‌تیمی همیلتون، والتری بوتاس رسید که ۸.۸ ثانیه کندتر از او بود.

فرمول یک سنگاپور

از نکات جالب مسابقه‌ی امروز، اختلاف فاحش رانندگان در رده‌های چهارم، پنجم و ششم با سه راننده‌ی برتر بود. کارلوس ساینز از تیم تورو رسو، سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا و جولین پالمر از تیم رنو، در حالی به رتبه‌های چهارم تا ششم رسیدند که به ترتیب ۲۲.۸، ۲۵.۳۶ و ۲۷.۲۶ ثانیه کندتر از لوئیس همیلتون بودند.

پس از پایان جایزه بزرگ سنگاپور، لوئیز همیلتون ۲۵ امتیاز به اندوخته‌ی خود اضافه کرد تا با ۲۶۳ امتیاز به صدرنشینی در فرمول یک امسال ادامه دهد. سباستین فتل، از این رقابت امتیازی نگرفت، اما با ۲۳۵ امتیاز در جایگاه دوم باقی ماند. والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس توانست ۱۵ امتیاز ارزشمند به دست آورد که در نتیجه‌ی آن به فتل نزدیک‌تر شد و با اختلاف تنها ۲۳ امتیاز نسبت به او، رده‌ی سوم مجموع مسابقات فرمول یک امسال را به خود اختصاص داد.

سباستین فتل، پس از حادثه به خبرنگاران گفت:

چیزی معلوم نبود، حادثه بخشی از رقابت است و ما آنرا پشت سر می‌گذریم. صحبت کردن چیزی را عوض نمی‌کند. بعد از برخورد، خودروی من صدمه دید و فشار آب از دست رفت. شرایط مسابقه ایده‌آل نبود، اما حیف شد (من و رایکونن) در مسابقه نبودیم و نتوانستیم سرعت واقعی خودروهای فراری را نشان دهیم.

والتری بوتاس، که توانست جایگاه خوب سوم را در جایزه بزرگ سنگاپور کسب کند، در پایان مسابقه گفت:

امروز با حداقل اشتباهات ظاهر شدیم. البته خوش‌شانس هم بودیم اما خودروی ما، فراتر از انتظار بود. منتظر فرصت‌ها بودم، چون در زمین خیس کمی مشکل دارم، اما پس از خشک شدن پیست، خوب کار کردم. مسابقات زیادی تا پایان فصل باقی مانده است و هدف بعدی من رسیدن به فتل خواهد بود.

لوئیز همیلتون، قهرمان سنگاپور؛ به خبرنگاران گفت:

من برای یک معجزه دعا نکردم و انتظار حادثه نداشتم، اما به محض بارش باران به خودم گفتم، این مفید است و می‌توانم از خط پنجم به جایگاه اول برسم. من کاملا مطمئن بودم که می‌توانم کار مهمی انجام دهم و در یک لحظه، آنچه نیاز داشتم اتفاق افتاد؛ همه‌ی راننده‌های روبروی من ناپدید شدند. من خیلی خوشحال بودم که رانندگی بدون اشتباهی داشتم و شرایط خود را تاپایان مسابقه حفظ کردم. امروز به مسابقه آمدم تا محدودیت‌ها را پشت سر بگذارم و به قهرمانی نزدیک شود. این اتفاق افتاد و حالا با اختلاف خوبی صدرنشین هستم. قطعا لطف خداوند را فراموش نمی‌کنم و آنرا به حساب توانایی‌های خود نمی‌گذارم.
گرندپری سنگاپور فرمول یک
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
فرمول یک سنگاپور
گرندپری سنگاپور فرمول یک
گرندپری سنگاپور فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات