ایران خودرو تا سه سال آینده خودروی هیبریدی می‌سازد

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مقام شرکت ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی جهت تولید خودروهای هیبریدی و برقی در آینده‌ای نزدیک است.
تبلیغات

مرتضی آقایی، رئیس روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو، از برنامه‌ریزی این شرکت جهت تولید و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی برای اولین بار در ایران طی ۳ سال آینده خبر داد.

وی در این زمینه اعلام کرد:

گروه خودروسازی ایران خودرو در تلاش است با انعقاد یک قرارداد چندجانبه با چند دانشگاه داخلی، نهاد دولتی و همچنین چند شرکت خارجی مطرح مانند شرکت پینین‌فارینای ایتالیا، راه را برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی داخلی هموار سازد.

به گفته آقایی، شرکت ایران خودرو امیدوار است طی ۳ سال آینده بتواند اولین خودروی هیبریدی برقی تولید داخل را رونمایی و تولید انبوه آن را رسما آغاز کند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح خودروسازی جهان نسبت به پیشنهادهای برخی کشورهای توسعه‌یافته در جهت توقف تولید خودروهای بنزینی و دیزلی، ابراز تمایل کرده و از این اقدام استقبال کرده‌اند.

در همین حال تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایران در حال افزایش است؛ به نحوی که تولید خودروهای مسافری در ۵ ماه نخست سال جاری در ایران با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شده و به رقم ۴۹۶ هزار و ۸۳۳ دستگاه رسیده است.

با توجه به گرایش روزافزون به استفاده از خودروهای پاک به‌خصوص خودروهای هیبریدی برقی، باید منتظر ماند و دید این طرح ایران خودرو تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود. آیا شرکت‌های خودروساز داخلی از سود سرشار ناشی از تولید خودروهای با سوخت فسیلی دست خواهند کشید و به سمت تولید خودروهای پاک خواهند رفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات