سامسونگ در افزایش فروش تلویزیون های کوانتوم دات به مشکل برخورده است

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً میزان فروش تلویزیون‌های کوانتوم دات سامسونگ کم‌تر از حد انتظارات بوده است.
تبلیغات

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در جهان محسوب می‌شود و این جایگاه را در ۱۲ سال گذشته حفظ کرده است. این شرکت جدیدترین نسل تلویزیون‌های رده‌بالای کیولد خود را در اوایل سال جاری به‌طور رسمی معرفی کرد، اما فروش این محصولات کم‌تر از حد انتظارات بوده است. حال گزارش شده که غول فناوری کره‌ای به‌دنبال راه‌کارهایی برای افزایش فروش تلویزیون‌های کیولد خود است. براساس اعلام شرکت تحقیقاتی IHS، سهم بازار تلویزیون.های کیولِد در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری همچنان روی رقم ضعیف ۱.۵ درصد باقی مانده و این رقم در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ به ۰.۸ درصد رسیده است.

استفاده از کادمیوم (نوعی فلز سمی‌سنگین) که از آن در تولید پنل‌های کیولد بهره گرفته می‌شود، توسط کشورهای اروپایی و قوانین زیست محیطی محدود شده است. در هرحال باید اشاره کنیم در تولید پنل‌های کیولد تولید شده توسط کمپانی سامسونگ از کادمیوم استفاده نشده، اما تولید این نوع پنل‌ها هزینه‌های زیادی دارد. به دلیل همین هزینه‌های زیاد، بسیاری از شرکت‌ها هنوز به استفاده از فناوری کیولد در تولید محصولات خود رو این نیاوردند. براساس گزارشی که از طرف بیزنس کره منتشر شده، شرکت سامسونگ به این می‌اندیشد که تکنولوژی تولید پنل‌های کیولد بدون استفاده از کادمیوم را دراختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد تا بدین طریق سهم این نوع تلویزیون‌ها در بازار افزایش یابد. در هر حال باید گفت که تصمیم نهایی در این رابطه هنوز اتخاذ نشده است.

یکی از مقامات رسمی سامسونگ الکترونیکس گفت: " تعداد محدودی از شرکت‌ها قادر به تولید صفحه‌نمایش‌های کوانتوم دات بدون استفاده از کادمیوم هستند؛ بنابراین بازار تلویزیون‌های کوانتوم دات رشد چندانی نداشته است. به دلیل فاصله‌‌ای که از نظر فنی بین تولیدکنندگان تلویزیون وجود دارد، سامسونگ برای اینکه فناوری خود را دراختیار سایر شرکت‌ها قرار دهد یا نه، بر سر یک دوراهی مانده است. مسلما با ورود سایر شرکت‌ها به این حوزه، راه برای درآمدزایی سامسونگ ناهموارتر خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌های هایسنس، سامسونگ، تی‌سی‌ال و وِستِل از تکنولوژی کوانتوم دات برای تولید تلویزیون بهره می‌برند. این در حالی است که شرکت‌های دیگری مثل چانگ‌هونگ، گروندیگ، کونکا، ال‌جی، Loewe، پاناسونیک، فیلیپس، سونی و Skyworth همچنان از پنل‌های اولد استفاده می‌کنند.

معمولاً سامسونگ تکنولوژی جدیدی را به کار می‌گیرد و سایر شرکت‌ها دنباله‌رو این کمپانی هستند؛ اما این وضعیت در مورد فناوری کیولد صدق نمی‌کند. بنابراین غول فناوری کره‌ای در تلاش است تا برند کیولد را محبوب‌ کند؛ این شرکت امیدوار است پس از فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی نامبرده، خود به‌عنوان برترین شرکت فعال در این حوزه شناخته شود. براساس اعلام بسیاری از متخصصان، تلویزیون‌های کیولد ساخت کمپانی سامسونگ از تکنولوژی واقعی کوانتوم دات استفاده نمی‌کنند. شایان ذکر است که تلویزیون‌های اولد ال‌جی از نظر کیفیت تصویر با فاصله زیاد نسبت به تلویزیون‌های کیولد سامسونگ در جایگاه‌ دوم قرار می‌گیرند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ موفق خواهد شد میزان فروش تلویزیون‌های کوانتوم دات را در بازار افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات