یک کمپانی چینی با پرداخت ۷۴۲ میلیون دلار، ایمجینیشن را تصاحب کرد

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که کمپانی Canyon Bridge که توسط شرکت سرمایه‌گذاری چینی Yitai Capital پشتیبانی می‌شود، ایمجینیشن را با پرداخت ۷۴۲ میلیون دلار مال خود کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، روز گذشته کمپانی کنیون بریج که توسط شرکت سرمایه‌گذاری چینی ییتای کاپیتال پشتیبانی می‌شود، با پرداخت نزدیک به ۷۴۲ میلیون دلار (۵۵۰ میلیون پوند)، ایمجینیشن تکنولوژی را تصاحب کرده است. 

به گزارش فایننشال تایمز، کنیون بریج در نظر دارد ۵۵۰ میلیون پوند برای تصاحب ایمجینیشن پرداخت کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فروش ایمجینیشن شامل تمام قسمت‌های این کمپانی بریتانیایی نیست و فقط بخش معماری MIPS و کسب و کار مالکیت معنوی تکنولوژی‌های این کمپانی را که Ensigma نام دارد، شامل می‌شود. 

همان‌طور که می‌دانید، بزرگ‌ترین مشتری ایمجینیشن که از معماری این کمپانی برای پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کرد، اپل بود که زمستان سال گذشته اعلام کرد در نظر دارد از معماری اختصاصی خود در تراشه‌های سری A استفاده کند و از این‌رو دیگر تمایلی به همکاری با ایمجینیشن ندارد. در صورتی که حق گواهی استفاده از پتنت‌ها و فناوری‌های ایمجینیشن را که توسط اپل پرداخت خواهد شد، در نظر نگیریم، از سال ۲۰۱۸ آینده‌ای مبهم در انتظار این کمپانی است. اپل برای سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ قریب به ۷۵.۸ میلیون دلار و برای سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۱ میلیون دلار حق پتنت به کمپانی ایمجینیشن پرداخت خواهد کرد. 

پس از آنکه اپل اعلام کرد که دیگر از معماری ایمجینیشن استفاده نمی‌کند، دو کمپانی وارد یک دعوای پتنتی شده‌اند؛ به‌طوری‌که این کمپانی بریتانیایی مدعی است که اپل نمی‌تواند در پردازنده‌های گرافیکی خود به‌صورت مستقل عمل کند و از فناوری‌های این کمپانی استفاده نکند. در واقع ایمجینیشن مدعی است که اپل قادر نیست به‌یک‌باره استفاده از فناوری‌های این کمپانی را کنار بگذارد و یک پردازنده‌ی اختصاصی با تکیه بر فناوری‌های خود راهی بازار کند. ضمنا ایمجینیشن اپل را محکوم به این کرده است که این کمپانی به‌یک‌باره این تصمیم را گرفته؛ حال آنکه اپل در پاسخ به این ادعا، گفته که از سال ۲۰۱۵ این کمپانی را در جریان ادعای خود قرار داده است. 

اندرو هیلث، مدیرعامل ایمجینیشن اعلام کرده که کمپانی تحت مدیریتش در طول ۱۸ ماه اخیر از نظر مالی عملکرد رو به رشد و بسیار خوبی داشته تا اینکه اپل خبر از اتمام همکاری با آن داده است. فروش بخش‌هایی از کمپانی این اطمینان را ایجاد می‌کند که ایمجینیشن همچنان به‌عنوان یک کمپانی توسعه‌دهنده‌ی معماری و فناوری پردازنده‌های گرافیکی به فعالیت خود ادامه دهد.

اپل تا پیش از رونمایی از تراشه‌ی A11 بایونیک از پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری PowerVR ایمجینیشن استفاده می‌کرد. با توجه به سیاست‌های اخیر اپل می‌توان انتظار داشت که این کمپانی در محصولات بعدی همچنان به استفاده از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی خود ادامه خواهد داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات