AMD برند تجاری کراس‌فایر را کنار می‌گذارد

یک‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا AMD در نظر دارد به‌آرامی استفاده از برند تجاری کراس‌فایر را کنار بگذارد و در آینده برندی جدیدی برای چینش‌های چند کارت گرافیک معرفی کند.
تبلیغات

AMD به‌تازگی نسخه‌ی ۱۷.۹.۲ درایور رادئون را منتشر کرده است که استفاده از چینش چند کارت گرافیک سری وگا را برای کاربران ممکن می‌کند. اما نکته‌ی جالب در این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، استفاده نشدن از نام تجاری کراس‌فایر (Crossfire) است که ای‌ام‌دی سال‌ها از آن برای اعلام قابلیت استفاده هم‌زمان از چند کارت گرافیک استفاده می‌کرد. یکی از مسئولان ای‌ام‌دی در پاسخ به نشریه‌ی PCWord، در رابطه با عدم استفاده از این نام اعلام کرده است که در دوران فعلی پیچیده‌ی چینش‌ چند کارت گرافیک، نام تجاری کراس‌فایر گزینه‌ی مطلوبی نیست و AMD‌ درصدد کنار گذاشتن آن است. روابط عمومی ای‌ام‌دی اعلام کرده است:

نام کراس‌فایر به این دلیل استفاده نشده است که در حقیقت این برند به دایرکت‌ایکس ۱۱ اشاره می‌کند. اما در دایرکت‌ایکس ۱۲ ما از multi-GPU‌ به‌عنوان توانایی استفاده از چند کارت گرافیک استفاده کرده‌ایم. ما به‌آرامی در حال کنار گذاشتن برند کراس‌فایر برای چینش‌های چندکارت‌گرافیکه هستیم.

حرکت اخیر ای‌ام‌دی در حذف برند کراس‌فایر کمی دور از ذهن بود؛ زیرا این برند در چند سال اخیر به‌خوبی جای خود را میان کاربران باز کرده بود و حتی بسیاری چینش چند‌ کارت‌ گرافیک را با نام کراس‌فایر می‌شناختند. فناوری استفاده از چینش‌های چند کارت گرافیک در دایرکت‌ایکس ۱۱ و ۱۲ کاملا متفاوت است. توسعه‌دهندگان و بازی‌ساز‌ها نیز در این راستا باید قابلیت پشتیبانی از multi-GPU را به موتور‌های بازی‌سازی و عناوین خود اضافه کنند. این روند تفاوت زیادی با دایرکت‌ایکس ۱۱ دارد و درحالی‌که از توانایی‌های بیشتری بهره‌ می‌برد، روند دشوارتری برای توسعه‌دهندگان به همراه دارد. ای‌ام‌دی در همین راستا با استفاده نکردن از برند کراس‌فایر سعی در تفهیم این موضوع به توسعه‌دهندگان و کاربران دارد. 

کارت گرافیک وگا ای ام دی / amd vega

در حال حاضر تنها عناوین اندکی اعم از Ashes of the Singularity: Escalation ،Hitman و Rise of the Tomb Raider از قابلیت چینش چندکارت‌گرافیکه دایرکت‌ایکس ۱۲ بهره می‌برند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات