پورشه 911GT2 RS؛ رکورددار جدید در نوربرگ‌ رینگ

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در کلاس خودروهای دیفرانسیل عقب، حالا نسخه‌ی GT2 RS از سری 911، سلطان نوربرگ‌ رینگ است تا به‌عنوان سریع‌ترین پورشه‌ی تاریخ شناخته شود.
تبلیغات

باورکردنی نیست، اما 911GT2 RS، حتی سریع‌تر از ابرخودروی 918 عمل می‌کند و در نوربرگ رینگ، حدود ۱۰ ثانیه زمان‌گیری بهتری داشته است. از روز اول هم قرار بود GT2 RS قدرتمندترین 911 تاریخ باشد؛ ولی رسیدن به رکوردی فراتر از 918 و البته نزدیک به سوپراسپرت‌های دو دیفرانسیل، عجیب به نظر می‌رسد. مهندسان پورشه اعتراف می‌کنند هدف آن‌ها رسیدن به رکوردی بهتر از ۷ دقیقه و ۵ ثانیه بوده است؛ اما توانسته‌اند با ۱۷.۷ ثانیه ارتقاء زمانی، به ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه برسند.

رانندگان تست پورشه، شامل نیک ترندی و لارس کارن، روز گذشته با دو نمونه پورشه 911GT2 RS در نوربرگ رینگ حاضر شدند تا چند زمان‌گیری مختلف انجام شود. آن‌ها پنج مرتبه توانستند به زمان کمتر از ۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه برسند؛ اما لارس کارن با رکورد ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه در تاریخ پورشه ماندگار شد. میانگین سرعت او در مسیر ۲۰.۶ کیلومتری جهنم سبز، ۱۸۴.۱۱ کیلومتر بر ساعت بود. در شهریورماه چهار سال پیش، مارک لیب با پورشه 918 اسپایدر توانسته بود به زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه برسد و لقب سریع‌ترین خودروی دنیا در پیست نوربرگ رینگ را به نام پورشه ثبت کند.

Porsche 911 GT2 RS

فراموش نکنیم، امروزه سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا در پیست جهنم سبز، مکلارن P1 LM است که چند ماه پیش توانست به رکورد ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه برسد. پس از این ابرخودروی انگلیسی، سوپراسپرت الکتریکی نیو EP9 قرار دارد که توانسته است زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه ثبت کند. از سویی دیگر، خودروهای مک‌لارن P1 LM و نیو EP9، محصولاتی با تولید بسیار محدود هستند؛ چراکه تنها پنج دستگاه P1 LM ساخته شده است و برنامه‌ی تولید EP9 هم به ۱۶ دستگاه ختم خواهد شد.

آنچه باعث افتخار پورشه محسوب می‌شود، ثبت زمانی بهتر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته است. سوپراسپرت گران‌قیمت و دو دیفرانسیل ایتالیایی که البته با پیشرانه و مهندسی آلمانی آمیخته شده، دارای زمان ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه در نوربرگ رینگ است. حدود یک سال پیش، مارکو ماپلی توانست لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا در جهنم سبز معرفی کند؛ اما حالا پایین‌تر از پورشه 911GT2 RS در رتبه‌ی چهارم این رده‌بندی می‌ایستد. پورشه ادعا کند هر دو راننده‌ی این شرکت، در همان تست اول توانسته‌اند سریع‌تر از هوراکان پرفورمانته، زمان‌گیری کنند.

Porsche 911 GT2 RS

هنوز مشخص نیست چند دستگاه 911GT2 RS توسط پورشه ساخته خواهد شد؛ اما شنیده‌ها از تیراژ ۱۰۰۰ دستگاه با قیمت ۲۹۳ هزار دلار، حکایت دارند که ممکن است افزایش پیدا کند. این خودرو با یک پیشرانه‌ی توئین‌توربوی ۳.۸ لیتری عرضه می‌شود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد، در زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در پایان این مطلب، تماشای تیزر رسمی پورشه را که به مناسبت رکوردشکنی 911GT2 RS در نوربرگ رینگ تهیه شده است، از دست ندهید.

Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS
GT2 RS
پورشه 911 GT2 RS
GT2 RS
GT2 RS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات