جزئیاتی از عینک واقعیت افزوده مجیک لیپ در پتنت این محصول فاش شد

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طرح‌هایی از پتنت مربوط به عینک واقعیت افزوده‌ی مجیک‌لیپ منتشر شده است که برخی مشخصات این محصول را فاش می‌کند.
تبلیغات

در جدیدترین پتنت مربوط به عینک رازآلود کمپانی مجیک‌لیپ، با طرح‌های این محصول مواجه هستیم که یک دید مناسب از ظاهر آن به ما ارائه می‌دهند. با توجه به این طرح‌ها می‌توان گفت که عینک واقعیت افزوده‌ی نامبرده در نهایت چگونه خواهد بود.

این پتنت در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۱۷ ثبت شده (ثبت اولیه‌ی این پتنت به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد) و شامل هشت طرح است که جزئیات یک عینک جدید و نه‌چندان ظریف را نشان می‌دهند. با توجه به طرح‌های مورد اشاره، این محصول به سنسورهای مختلفی مجهز خواهد بود.

در یکی از طرح‌های مورد بحث، به‌نظر می‌رسد که یک جفت لنز ثانویه در پشت لنز اصلی تعبیه شده است.

Magic leap

نکته‌ی جالب اینکه در توضیح اصلی مربوط به این پتنت، محصول نامبرده به‌عنوان یک عینک واقعیت مجازی معرفی شده و این در حالی است که انتظار می‌رفت این محصول به‌عنوان یک عینک واقعیت افزوده معرفی شود. درهرحال باید توجه داشته باشیم که ممکن است برخی از شرکت‌ها تغییراتی در قوانین نام‌گذاری خود اعمال کنند و به همین جهت می‌توان انتظار داشت که کاربرد نهایی عینک مجیک‌لیپ شبیه به عینک‌های واقعیت افزوده باشد. همچنین باید اشاره کنیم در ویدیوهای نمونه‌ای که شرکت مجیک‌لیپ منتشر کرده است، این عینک قابلیت‌هایی شبیه به محصولات واقعیت افزوده ارائه می‌دهد. این طرح‌ها اولین‌بار توسط وب‌سایت بیزنس اینسایدر منتشر شد و در نتیجه‌ی انتشار این گزارش، یکی از سخنگویان مجیک‌لیپ اعلام کرد: «آنچه شما در این طرح‌ها مشاهده می‌کنید، محصول ما نیست.»

با توجه به آنچه گفته شد، به‌ نظر نمی‌رسد این طرح‌ها نشان‌دهنده‌ی نسخه‌ی نهایی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی مجیک‌لیپ باشند و احتمالا مدل نهایی محصول یادشده، کمی متفاوت خواهد بود. در گزارش مورد اشاره، با استتناد به منابع خبری گفته شده است که ظاهرا آنچه در طرح‌های پتنت عینک مجیک‌لیپ می‌بینیم، احتمالا به محصول نهایی این شرکت بسیار شباهت خواهد داشت.

Magic leap

اما در اینجا یک مسئله‌ی مهم وجود دارد؛ آغاز فعالیت مجیک‌لیپ باعث شد توجهات زیادی به این کمپانی جلب شود. در واقع این شرکت موفق شد نظر شرکت‌های بزرگی چون گوگل و سپس علی‌بابا را برای سرمایه‌گذاری جلب کند و همین امر موجب شد ارزش مجیک‌لیپ به حدود ۴.۵ میلیارد دلار برسد و همین موضوع انتظارات را از این کمپانی بالا برده است. علاوه بر این ویدیوهای نمایشی و نظرات افرادی که محصول مجیک‌لیپ را تست کرده‌اند، بسیار جالب هستند و به‌نظر می‌رسد مجیک‌لیپ خود به‌تنهایی در حال تغییر این صنعت سرگرمی است.

در این بین اتفاقاتی هم رخ داده است. به‌عنوان مثال می‌توان به اخراج برخی مدیران اجرایی رده‌بالا، مسائل حقوقی و انتشار یک گزارش مخرب در اواخل سال گذشته میلادی اشاره کرد. این موارد سبب شد تا با وجود نکات مثبت عینک مجیک‌لیپ، انتظارات از این شرکت مجددا کاهش یابد.

Magic leap

در همین حال، صنعت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسط شرکت‌های نرم‌افزاری و نیز کمپانی‌های نرم‌افزاری در هر سه‌ماهه‌ به سمت جلو پیش پیش می‌رود. با پیشرفت این دو فناوری، انتظارات از قابلیت‌های خیره‌کننده‌ی محصول مجیک‌لیپ مسلما نسبت به چند سال قبل بیشتر است.

مسلما نمی‌توان با نگاه به چند طرح، اطلاعات زیادی در مورد عینک مجیک‌لیپ به‌ دست آورد و در واقع این احتمال وجود دارد که شرکت نامبرده محصولی آماده کند که قبلا نمونه‌اش را ندیده‌‌ایم. اما با گذشت زمان، کمپانی مجیک‌لیپ به سایر شرکت‌های فعال در این حوزه، شبیه‌تر خواهد شد و حالا باید دید محصول این شرکت یک محصول کاملا جدید خواهد بود یا صرفا مدل دیگری از عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی فعلی است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات